שיתוף
תגובות
חדשות » מפלה צורמת בהצבעה על חוק הגיוס
ניצחון עולם התורה
לאחר דיון הכולל לא מעט לחצים על חברי סיעת רעמ נפלה הצעת חוק הגיוס. כבר ביום רביעי הקרוב יעשה נסיון להביאו שוב לדיון. צפו בדבריו של שר הביטחון גנץ במליאה
יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי | צילום: דני שם טוב דוברות הכנסת
שר הביטחון בני גנץ מציג את הצעת החוק במליאה |
צילום: דוברות הכנסת

המפלות לקואליציה לא מפסיקות. לאחר דיון סוער, חוק הגיוס נפל בהצבעה במליאת הכנסת, לאחר שלא הושג הרוב הדרוש, וזאת משום שנציגת מרצ חברת הכנסת ג'יידא רינאווי זועבי הצביעה נגד הצעת החוק בניגוד למשמעת הקואליציונית, ואילו חבר הכנסת מאזן גנאים נעדר מהמליאה. שלושת חברי סיעת רעמ האחרים תמכו בהצבעה, לפיכך נפלה ההצעה בתיקו 54 בעד – 54 נגד.

הדיון בהצעה החל עת שר הביטחון בני גנץ הציג את ההצעה ואמר: "הצעת החוק המובאת בפניכם תקדם את סוגיית הסדרת הגיוס לצה"ל של בני הישיבות והיא מבוססת על עבודת מטה שנערכה במשרד הביטחון מתוך הכרה בערך לימוד התורה, ותחת ההבנה כי לא כל תלמידי הישיבות ישרתו מחר בבוקר, ואולי בכלל. מטרת ההצעה היא לפעול ככל הניתן לקידום השוויון קידום השוויון בשירות באמצעות הגדלת מספר המשרתים החרדים בצה"ל ובאמצעות הרחבת שורות המשרתים בשירות הלאומי-אזרחי.

"על מנת להשיג את היעדים האלו פועלים בצה"ל להרחבת מסלולי שירות מותאמים לציבור החרדי שיבטיחו שמי שנכנס חרדי ישמור על זהותו. בנוסף אנו מקיימים מסלולים מגוונים שמאפשרים שירות משמעותי ואף יכולים להוות כרטיס כניסה לשוק התעסוקה ולחברה הישראלית. מתוך מטרה לאומית נוספת של השתלבות החרדים בתעסוקה החלטנו גם להוריד את גיל הפטור שבשנתיים הקרובות הוא יעמוד על 21, בשנה שלאחר מכן על 22 ובסופו של תהליך יעמוד גיל הפטור על 23".

מיד לאחריו החל הדיון במליאה בהצעה החוק כאשר עלו הדוברים לנאום, שר החוץ ח"כ יאיר לפיד מיש עתיד שכזכור חוק זה הוא אחד הדגלים שרצה עימם לא מעט מערכות בחירות אמר בדיון כי "איך החוק הזה יכול להיות אנטי חרדי אם כל מה שאנחנו מבקשים בו זה מה שאנחנו מבקשים מהילדים שלנו. כל העניין בחיים משותפים וזה חוק שמדבר על חיים משותפים, הוא שלכולם יש את אותן זכויות ואותן חובות. זה גם לא חוק נגד עולם התורה, כי בכל תולדות היהדות תורה ועבודה, תורה והגנה על מדינת ישראל הלכו יד ביד".

ח"כ אריה דרעי: "זה חוק פוליטי ממדרגה ראשונה, אף אחד לא מדבר בשם השוויון, אנחנו יודעים שאם זה היה תלוי בשר הביטחון הוא לא היה מביא את החוק הזה, הוא בא לכאן בגלל אילוץ קואליציוני ובגלל אילוץ של בג"צ ששם אולטימטום. ליברמן ולפיד כביכול המשרתים הגדולים, גנרלים בצבא, הם באים ומדברים בשם השוויון".

בדבריו אמר ח"כ אורי מקלב: "ערך הלימוד גדול יותר מהגיוס לצבא. הצבא זה לא ערך, אלא זה צורך בטחוני, התורה היא ערך וכאשר יש לימוד תורה הצורך בצבא קטן. לומדי התורה ממיתים עצמם באוהלה של תורה בגלל ערך לימוד התורה. בארה"ב אין אחד הטוען כי לומדי התורה הם 'משתמטים', כי אין שם חובת שירות בצבא, לצערנו אין עדין שוויוניות בין לומדי התורה לאלו שלא לומדי התורה, – חסרים לומדי תורה בארץ ישראל, אנחנו צריכים להגדיל את מספר לומדי התורה בארץ, לשם על כולנו לחתור. מי שתומך בחוק המחליש את לימוד התורה בארץ ישראל חותר תחת קיומנו".

ח"כ גלית דיסטל אטבריאן: "אחי החרדים, אתם לא לבד. ספינת הדגל של הימין מאחוריכם במאה אחוז ולא כנדבה ולא כתרומה, כי אתם סיירת המטכ"ל של הזהות היהודית במדינה הזו. ומה שקורה עכשיו הוא בלתי נסבל, בחסות 12 פייק ימין מרכז בור ונבער שמי שלעומד בראשו אין אפילו תעודת בגרות ושהיהודי הקדוש בעינו הוא ישו, ובזכות שמאל אנטי ציוני לב המדינה הזו נדחק לשוליים. אתם יושבם כאן זחוחים ולא מבינים איזו רעידת אדמה תתרגש עליכם. לא ימשך יותר מצב שבו רוב יהודי ציוני מדוכא, אנחנו מילימטר מלהבעיר את האדמה הזו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים