שיתוף
תגובות
חדשות » מפעל פלדה מרכזי באיראן הושבת במתקפת סייבר
לוחמת סייבר
מתקפה של קבוצת ההאקרים "הדרור הטורף" השביתה את אחד ממפעלי הפלדה הגדולים באיראן | הערכות: מדינה עם משאבים מורכבים אחראית למתקפה | ברקע האזעקות בשבוע שעבר
מתקפת האקרים | צילום: REDPIXEL.PL, שאטרסטוק

כלי התקשורת באיראן דיווחו היום (שני) על מתקפת סייבר נגד מפעל הפלדה ״חוזסטאן״ שבעיר אהוואז, הוא אחד ממפעלי הפלדה הגדולים ביותר שלה. לפי הודעת המפעל, שצוטטה בסוכנות הידיעות YJC, פעילות המתקן הושבתה עד להודעה חדשה אף שלטענתה הצליחה לסכל את המתקפה. המפעל נתון לסנקציות אמריקאיות לפי הממשל האמריקאי.

לפי שעה לא פורסמה תגובה רשמית מצד ממשלת איראן ולא נאמר מהי מידת הנזק שנגרמה כתוצאה מהמתקפה. כמו כן, בחברת הפלדה האיראנית לא הפנו אצבע מאשימה לעבר גורם כלשהו. עם זאת, ברשתות החברתיות מופצת הודעה מטעם קבוצת האקרים הטוענת כי תקפה שלושה מפעלי פלדה באיראן ״המזוהים עם משמרות המהפכה ועם הבסיג׳״. היא טענה שגם שתי חברות פלדה נוספות באיראן הותקפו על ידה. בסרטון שהופץ נראה הפיצוץ שהתרחש לכאורה במפעל חוזסטאן. לפי שעה לא ניתן לאמת את האמינות הסרטון.

ראש אמ"ן לשעבר, תמיר הימן, אמר כי מתקפת הסייבר "הייתה משמעותית וחריגה בעוצמתה", והוסיף: "בלי קשר לזהות העומדים מאחורי המתקפה, היכולות הללו אינן נחלת הפצחן המצוי, ומעידות על מומחיות גבוהה". זאת למרות קבלת האחריות של קבוצת האקרים, בנוסף גורמי מקצוע העריכו כי מדובר בפעולה של "מעצמה עם יכולות קוהרנטיות גבוהות מאוד". לדבריהם נגרם במהלכה נזק כבד מאוד למפעלי הפלדה, ואף הופלו קווי החשמל.

כשברקע מתקפת הסייבר בשבוע שעבר, שלפי החשד גרמה לאזעקות בכמה מוקדים בירושלים ובאילת, פורסם מוקדם יותר החודש כי מערך הסייבר הלאומי בודק אם איראן היא שעומדת מאחורי התקיפה. יחד עם זאת, הימן הדגיש כי "לעיתים הדרג הטכנולוגי בגוף שהותקף מסתיר את עוצמת הפגיעה והיקפה, שכן הוא זה שהיה אחראי למנוע אותה. כך נוצר מצב שמסר ההרתעה לא מגיע לדרגים הבכירים יותר וכך נשחק". הימן הוסיף כי "לאור קרב הצללים המעצים", ישראל צריכה להיערך ביתר שאת למתקפות סייבר לקראת הבחירות הצפויות.

ההודעה על מתקפת הסייבר במפעל הפלדה הגיעה כשברקע נערכים בטהרן לחידוש שיחות הגרעין מול המעצמות בקטאר במקום בווינה. אחרי שבסוף השבוע ביקר בטהראן שר החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזף בורל, והודיע כי השיחות יחודשו "בימים הקרובים", בתום קיפאון של כשלושה חודשים. זאת במאמץ לחדש את השיחות על הסכם הגרעין המקורי מ-2015. במשלחת האיראנית לשיחות אמרו היום כי טהראן בחרה בקטאר ״ בגלל שהיא ידידה שלנו״. השליח האמריקני לענייני איראן, רוברט מאלי, צפוי להגיע כבר היום לבירת קטאר דוחה. גורם איראני אמר לסוכנות הידיעות רויטרס שהנציג האיראני בשיחות, עלי באגרי, יגיע לשם מחר. 

אתמול דווח בוול סטריט ג׳ורנל כי ארה"ב כינסה במצרים פגישה חשאית בנושא איום הכטב"מים מאיראן, בכינוס השתתפו בכירים בצה"ל ובצבא סעודיה. הפגישה נערכה במארס בשארם א-שייח' בהשתתפות הרמטכ"ל אביב כוכבי ועמיתו הסעודי פיאד בן חאמד אל רוואילי, ובכירים בצבאות של קטאר, מצרים וירדן יחד עם קצינים מאיחוד האמירויות ובחריין.

לפי הערכות המודיעין, איראן קרובה מאי פעם לפצצה גרעינית, גורמים ביטחוניים סבורים שטהרן מתכוונת לעצור רגע לפני ייצור הנשק הגרעיני. סבא"א קבעה בסוף החודש שעבר כי איראן אגרה כבר 3,809 ק"ג של אורניום מועשר, פי 18 משהותר לה בהסכם הגרעין מ-2015. כ-43 ק"ג מתוכם הועשרו ל-60%, קרוב לכמות שאם תועשר ל-90% תספיק לפיתוח פצצה גרעינית. פיתוח הנשק, שעליו תורכב הפצצה, לפי ההערכות בישראל, ייקח לפחות שנתיים מהרגע שבו איראן תפתח פצצה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים