שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » מפקד חטיבת הנח"ל התמוטט בפעילות גופנית
הלם בצה"ל
אלוף-משנה שרון אסמן התמוטט הבוקר במהלך פעילות גופנית בבסיס. צוות רפואי ביצע בו החייאה ובסופה נקבע מותו. נפתחה חקירת המשטרה הצבאית
תגיות:
שרון אסמן | צילום: דובר צה"ל
צילום: סרטון נאומו של אלוף-משנה שרון אסמן ז"ל בטקס חילופי מפקד חטיבת הנח"ל

דובר צה״ל מוסר כי הבוקר (חמישי), התמוטט אלוף-משנה שרון אסמן, מפקד חטיבת הנח״ל במהלך פעילות גופנית בבסיס צה"ל במרכז הארץ. צוות רפואי ביצע בו החייאה ובסופה נקבע מותו של הקצין. הודעה נמסרה למשפחתו. פרטי ההלוויה יפורסמו בהמשך.

אלוף-משנה אסמן ז״ל, בן 42, יליד 1978, הותיר אחריו אישה, שתי בנות, שני הורים ואחות. אסמן ז״ל שירת בצה״ל כ-25 שנה, בתפקידי שדה, פיקוד, מטה והדרכה. השתתף בלחימה ברצועת הביטחון בלבנון, פיקד על גדוד ״שחם״ בחטיבת הנח״ל במבצע ״צוק איתן״, במהלכו נפצע וביום פציעתו חזר לפקד על חייליו, שירת כמח״ט עציון ובנימין וכקצין האג"ם של פיקוד הצפון.

כנהוג, נפתחה חקירת המשטרה הצבאית ובסיומה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית. מפקד החטיבה היוצא, אל"ם ישראל שומר, חזר לפקד על חטיבת הנח"ל. "צה״ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה", נמסר.

מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו: ״פיקוד הדרום מרכין ראש וכואב את נפילתו של מפקד חטיבת הנח״ל, אלוף-משנה שרון אסמן ז"ל. שרון היה ממפקדי השדה המובילים בצה״ל, מפקד לוחם עתיר ניסיון קרבי במערכות האחרונות ובמשימות הביטחון השוטף. שרון היה אוהב אדם, איש נעים הליכות שהיווה דוגמה ומופת ללוחמיו ולעמיתיו״.

ראש הממשלה, נפתלי בנט: "בשם אזרחי ישראל, אני שולח תנחומים למשפחת אסמן על מותו של אל"מ שרון אסמן, מפקד חטיבת הנח"ל שהלך הבוקר לעולמו. אל"מ אסמן היה מטובי בנינו. הוא תרם את מיטב שנותיו לשמירה על ביטחון ישראל. לכתו בטרם עת היא אירוע מצער וכואב. ליבנו עם המשפחה היקרה. יהי זכרו ברוך".

שר הביטחון, בני גנץ: "הלב נשבר עם מותו בטרם עת של מח"ט הנח"ל אל"מ שרון אסמן. שרון, הוביל לוחמים בכל הגזרות, חי"רניק ייחודי, שצמח בחטיבת הנח"ל לאורך כל שרשרת הפיקוד. אני זוכר אותו היטב, כמג"ד בצוק איתן, מוביל לוחמים לתוך הרצועה בגזרת בית חאנון, חד וממוקד במשימה, מוביל את חייליו בגבורה ובשקט פנימי שכל כך אפיינו אותו. בטקס החילופים שלו לפני שבוע אמר שרון: "בגבורה, ביוזמה ובענווה ננצח כל אויב". כך נזכור אותו: גיבור, יוזם, ואיש צנוע ועניו שתרם רבות לביטחון ישראל. תנחומיי למשפחתו".

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו: "אני שולח תנחומים מעומק ליבי למשפחתו של אלוף-משנה שרון אסמן, מפקד חטיבת הנח״ל, שהלך היום לעולמו במהלך פעילות גופנית בבסיס צה"ל במרכז הארץ. שרון תרם רבות לביטחון ישראל במשך כ-25 שנה, כששירת בתפקידי לוחמה ופיקוד. הוא נפצע במהלך מבצע ״צוק איתן״ בעת שירותו כמפקד גדוד ״שחם״, וביום פציעתו חזר לפקד על חייליו. אני מצדיע לו ומחבק את משפחתו – רעייתו, בנותיו, הוריו ואחיו. יהי זכרו ברוך".

אליהו ליבמן ראש המועצה קרית ארבע-חברון: "שרון היה ידיד ההתיישבות, אדם שפעל 24 שעות שבעה ימים בשבוע כדי לשמור על חיי המתיישבים ביהודה ושומרון ובכל מקום בארץ, נתן את כל כולו לטובת עם ישראל, אסמן היה מלח הארץ. אני שולח תנחומים ותפילות חיזוק למשפחת אסמן, לאישה לילדים למשפחה המורחבת ולכל חטיבת הנח"ל היקרה לליבנו"

ראש מועצה מקומית אפרת עודד רביבי "אנחנו המומים וכואבים על פטירתו של אל"מ שרון אסמן. אסמן היה כמח"ט עציון שותף מלא לעשייה למען אפרת וגוש עציון על הבטחון ועל החוסן. כמפקד הוא היה קשוב, אכפתי ויצירתי, איש ספרא וסייפא שדמותו תחסר למשפחתו חבריו ולאנשי הגוש כולם".

בית ספר שדה כפר עציון מביע צער וכאב על פטירתו של אל"מ שרון אסמן שהיה מח"ט עציון. עמיחי נעם סמנכ"ל בית הספר "שרון היה איש של חיבורים, היה לו חשוב לחבר את החיילים תחתיו ולצידו למורשת של גוש עציון. הוא לקח חלק בעשרות אירועים כתף אל כתף לצידנו ובהם גם ערב הצדעה שקיימנו ללוחמי תש"ח ואימוץ אתר הקרב במנזר הרוסי. חיבר גם את קציניו לאירוע, הוא התרגש לפגוש תמיד את לוחמי העבר והודה להם על תרומתם. יחד איתו זכינו ללמד ולחבר עוד מחיילי צה"ל לנופים לטבע ולסביבה. אנחנו בבית הספר שדה משתתפים בצער המשפחה ומקווים בעתיד למצוא את הדרך להנציח את דמותו"

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים