שיתוף
תגובות
חדשות » מפקחי משרד החקלאות סיכלו ניסיון הברחת 13 טון דגים מעזה לישראל
סיכול הברחה
מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה של משרד החקלאות סיכלו בסוף השבוע ניסיון הברחת 13 טון דגים מעזה. הדגים הועברו להשמדה, ונפתחו הליכים משפטיים כנגד המעורבים
סיכל ניסיון הברחת דגים | צילום: משרד החקלאות
השמדת דגים מהברחה בלתי חוקית מעזה |
צילום: משרד החקלאות

תחילתו של האירוע  בחשד שעלה אצל מפקחי משרד החקלאות בנוגע למשאית שהובילה דגים מעזה לשטחי יהודה ושומרון. בעקבות החשד עקבו מפקחי המשרד אחר המשאית, שעשתה את דרכה ממעבר כרם שלום והייתה אמורה להמשיך למעבר ביטוניה בכדי להעביר את הסחורה לאזור יהודה ושומרון.

במהלך הנסיעה ביצעה המשאית עצירה במושב יד רמב"ם ליד רמלה, שם החלה בפריקת הסחורה. המפקחים שנכחו במקום המתינו לראות מי מגיע לאסוף את הדגים. בהגיעו של הרכב המעמיס, רכב של חברת שיווק דגים מעכו, פשטו המפקחים על הזירה ועצרו את שני הרכבים. 

על פי החקירה, חברת השיווק תכננה לשווק את הסחורה בתוך תחומי ישראל בניגוד לחוק. במשרד החקלאות מדגישים, כי על מנת לשמור על בריאות הציבור, ועל פי חוק, לא ניתן לשווק מוצרים מן החי שמקורם בעזה, כיוון שלא ניתן לפקח על כלל שרשרת הגידול והייצור. נגד שני הנתפסים נפתחו הליכים משפטיים, והרופא הראשי למזון ביחידה הווטרינרית של משרד הבריאות הוציא צו המורה על השמדת שלל הדייג.

בכדי לאפשר מרקם חיים וקשרי מסחר מדינת ישראל מלווה העברת סחורות של מוצרים מן החי בין עזה לאזור יהודה ושומרון באופן קבוע. על פי הנוהל, סחורה מועמסת על משאית שמספרה נרשם, ולאחר ספירת מלאי ותיעוד הסחורה שהועמסה למשאית, היא נחתמת וננעלת באמצעות מנעול "פלומבה" בעל מספר ייחודי. בשער הכניסה לאזור יהודה ושומרון נבדקים המשאית, המנעול והתכולה בכדי למנוע זליגה של הסחורה אל תוך שטחי ישראל במהלך ההובלה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים