שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מצביעי בנט נגד ממשלה עם השמאל
סקר
רק שליש מהציבור תומך בחבירה של בנט לנתניהו, אך בהם יותר מ-50% ממצביעיו. לו הבחירות היו נערכות היום, יש עתיד וימינה היו מתחזקות ב-4 מנדטים, עבאס שומר על כוחו
נפתלי בנט בכנסת. ברקע: משה גפני | צילום: אתר הכנסת

אם לא יקרה משהו חריג, הלילה (בין שלישי לרביעי) יפקע המנדט של ראש הממשלה בנימין נתניהו להרכבת הממשלה, והוא יחזור לנשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין. השאלה המרכזית שעומדת על הפרק היא האם יו"ר ימינה, נפתלי בנט, אכן יממש את הבטחתו למנוע בחירות חמישיות ו"יסתפק" בתפקיד ראש ממשלת ה"שינוי", תוך פריטטיות עם יאיר לפיד, יו"ר יש עתיד.

מסקר 'חדשות 13' עולה כי 43% מהציבור מעדיפים ממשלה כשיו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד מכהנים בראשותה ברוטציה. רק שליש מהציבור בעד ממשלת נתניהו-בנט. לכמעט רבע מהאוכלוסייה אין דעה בנושא. בקרב מצביעי סער, שני שלישי בעד ממשלת שמאל.

מה חושבים מצביעי ימינה של בנט על שתי האפשרויות הללו? 51% בעד האופציה של ממשלת נתניהו-בנט, 24% עם אופציית בנט לממשלת רוטציה עם יאיר לפיד, 25% אף אחת מהם.

אם היו מתקיימות בחירות ישירות, היה מתקיים קרב צמוד למדי. 41% הצהירו כי היו בוחרים בנתניהו, ואילו 36% היו נותנים את קולם ללפיד. עוד עולה מהסקר כי 39% סבורים שנתניהו הוא המתאים ביותר לכהן כראש ממשלה. 31% חושבים שלפיד ואילו רק 14% טענו כי בנט הוא המתאים ביותר.

על פי הסקר, לו הבחירות היו נערכות היום, הליכוד הייתה מקבל 28 מנדטים, 21 ליש עתיד, 11 לימינה, 8 כחול לבן, 7 ש"ס, 7 יהדות התורה, 7 העבודה, 6 תקווה חדשה, 6 הרשימה המשותפת, 5 ישראל ביתנו, 5 מרצ, 5 מפלגת הציונות הדתית, 4 רע"ם.

התשאול בסקר חדשות 13 וקמיל פוקס נערך ע"י פרויקט המדגם בהנהלת ד"ר אריאל איילון ועל ידי מכון המחקר סטאט-נט בהנהלת יוסף מקלאד. הסקר כלל 669 נשאלים, מהם 600 באוכלוסייה היהודית ו-99 במגזר הערבי. התשאול האינטרנטי נערך על ידי חברת "פרויקט המדגם" בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים