שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "מצבנו טוב, אבל עדיין לא מיגרנו את המגפה"
הפרויקטור מזהיר
פרופ' אש מעודד ממגמת הירידה בתחלואה בזכות החיסונים, אך מבהיר: "צריך להמשיך לשמור על ההנחיות". על המסכות: "מעריך שבקרוב נדון על הקלה"
נחמן אש | צילום: לע"מ

פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש התייחס היום בראיון ל'ווינט' למצב התחלואה ואמר כי "מצבנו טוב, מקדם ההדבקה נמצא במקום שלא ראינו אותו הרבה מאוד חודשים, מספר המאומתים יורד מדי יום, אנחנו ירדנו מתחת לאלף בימים האחרונים, ומספר חולים קשה הולך ויורד – ירדנו מתחת ל-500. אני בהחלט אופטימי", אמר פרופ' אש.

"אנשים מוצאים כל הזדמנות כדי להקל כמה שיותר, ואני מסתכל על ההתנהגות ואומר: שימו לב, זהירות, המחלה עדיין כאן ועדיין יכולה להתפשט, ולכן חייבים להקפיד על ההנחיות. עדיין צריך להיזהר, זה לא מאחורינו. אני התחלתי להיות מודאג כשהתחלתי לקבל ברכות על מיגור המגפה. אז עוד לא מיגרנו את המגפה, אנחנו צריכים להתמודד איתה ואני קורא לכולם להקפיד על ההנחיות".

לגבי חובת המסכות אמר כי "עדיין אנחנו לא מורידים את המסכות, לא בחוץ ולא בפנים. המסכות הרבה יותר חשובות כשאנחנו נמצאים בהתקהלות או בתוך מבנה. אני מקווה באמת שבקרוב נשב ונחשוב ונראה איך אפשר לתת את ההנחיה המדויקת. אני מעריך שאנחנו נעשה את זה בתקופה הקרובה. אבל כרגע עדיין אנחנו עם מסכות. אנחנו נעשה דיון על המסכות, קרוב לוודאי שאם נחליט להוריד זה יהיה רק בחוץ".

על האפשרות לחיסון ילדים עדכן: "עדיין לא. אנחנו מחכים לסיום המחקר של פייזר. אני מקווה שהוא יסתיים בחודש-חודשיים הקרובים והחיסון של ילדים יאושר ב-FDA. החלטנו שאנחנו מחכים לכל התהליך הזה, רוצים לראות שהחיסונים בטוחים ויעילים לילדים, ואז נוכל להתחיל לחסן. אנחנו בהחלט מחכים לזה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים