שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » מצב חירום אזרחי מיוחד הוכרז בלוד
פרעות תשפ"א
אוחנה נגד מעצר תושב לוד החשוד שירה למוות בערבי: "נושאי נשק הם מכפיל כוח לנטרול מיידי". נתניהו: "נחזיר את המשילות, רואה את הדברים בחומרה"
תגיות:
רכב שרוף בלד | צילום: תושבי לוד

עימותים רבים פרצו ברחבי הארץ, כאשר המוקד המרכזי הוא בלוד. בהם גבר בן 56 נפצע באורח קשה מיידוי אבנים בעיר לוד הלילה (שלישי). עשרות רכבים הוצתו ובמספר מוקדים בעיר פרצו שריפות. לאור המצב בלוד, הוחלט להכריז על מצב מיוחד בעיר. בנוסף, שר הביטחון בני גנץ הנחה את צה"ל להקצות את כל פלוגות מג"ב שמוקצות למשימות צה"ל לטובת סיוע מיידי להשבת הסדר בלוד ובערים מעורבות.

מטעם ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר כי הוא "הנחה לפעול ביד קשה עם מפירי החוק והסדר ולעבות את הכוחות בשטח במטרה להשיב לעיר את השקט והסדר בהקדם האפשרי". בשעה 02:15 הגיע נתניהו לעיר. הוא הצהיר כי המהומות שם היוו "אנרכיה" של ממש ואמר כי יש "להחזיר את המשילות ביד ברזל". נתניהו קרא לתושבי לוד להישאר בבתיהם בזמן שכוחות הביטחון משליטים סדר, והזהיר כי אם יהיה צורך גם יוטל עוצר בלוד "ובמקומות אחרים".

מהמשטרה נמסר כי מיד עם הכרזת השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה על מצב ׳אירוע חירום אזרחי׳ בעיר לוד, הורה מפכ״ל המשטרה רנ״צ יעקב שבתאי על עיבוי כוחות משטרה בצורה משמעותית בעיר לוד ובעוד מספר ערים מעורבות.

מצב ׳אירוע חירום אזרחי׳ מקנה לשוטרים בשטח חופש פעולה רחב יותר בעיר שבה הוכרז מצב זה. משטרת ישראל תנקוט ביד קשה כלפי מפרי החוק והסדר וזה הזמן להדגיש כי מי שמפר הוראה של שוטר דינו עד שלוש שנות מאסר. מפכ״ל המשטרה מעביר היום את לשכתו לעיר לוד ובמקום יוקם חפ״ק משטרתי.

המפכ״ל: "אנו עדים למצב שלא ראינו בעבר בערים מעורבות וזה כולל אלימות קשה על רקע לאומני, פגיעה בסמלי דת וגם נסיונות לפגוע בשוטרים ולסגור צירי תנועה מרכזיים. על משטרת ישראל מוטלות בימים אלה שורה של משימות לאומיות ואנו נבצע את המוטל עלינו ונשיב את הסדר על קנו".

שבתאי הגיע לעיר לוד לקיים הערכת מצב עם מפקד המחוז, ניצב משה ברקת ומפקדיו בשטח: "אנו פרוסים עם מאות שוטרים ולוחמי מג"ב בעיר לוד, בעקבות אירועים קשים המתרחשים בעיר ביממה האחרונה, ע"י פורעים המפרים את הסדר, פוגעים בתשתיות ובאזרחים".

"נוכח העלייה ברף האלימות הוכרז מצב חירום מיוחד ויופנו כוחות נוספים של משטרה ומג"ב מגזרות אחרות לעיר לוד לרבות פלוגות מג"ב מגזרת יהודה ושומרון. בנוסף אנו נגייס 16 פלוגות מילואים של מג"ב לחיזוק מחוזות המשטרה במטרה להשיב את הסדר והביטחון בעיר לוד וברחבי הארץ. עד כה נעצרו עשרות מתפרעים וידה הארוכה של המשטרה תגיע לכל מי שמעורב באלימות והפרות הסדר".

"אני קורא לכל המנהיגים לגלות בשעה זו מנהיגות ואחריות, לקרוא להרגעת הרוחות ולמנוע התססה.
משטרת ישראל פרוסה על כל שוטריה ולוחמיה בכל רחבי הארץ בעשרות מוקדי הפרות סדר וזירות של נפילות טילים ואנו נמשיך לפעול עד שנשיב את הסדר והבטחון. המציאות בשטח מורכבת וזו העת לחזק את השוטרים שניצבים בחזית, למען הציבור, תוך סיכון חייהם".

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה: "מעצר היורה בלוד וחבריו, שפעלו ככה"נ בהגנה עצמית, הוא נורא. גם אם יש דברים שהציבור עדיין לא יודע, אזרחים שומרי חוק הנושאים נשק הם מכפיל כוח בידי הרשויות, לניטרול מיידי של איום וסכנה. ‏מעצר/שחרור אינם נתונים להחלטת שר הבט"פ. לו כך היה – היו משוחררים. טוב תעשה מע' האכיפה אם כך תנהג".

ח"כ מוסי רז מסר בתגובה לדברי אוחנה כי "מבחינת אוחנה והממשלה בה הוא חבר, רצוי שיהיה דין ליהודים ודין לערבים. לשם הם חותרים, אל עבר הפירוד ושריפת כל גשר לאפשרות של חיים משותפים בין ערבים ליהודים, לא רק בתוך ישראל, אלא גם בירושלים המזרחית בשכונות, בגדה ובעזה".

עוד נמסר מרז: "המשטרה ומג"ב חייבים לפעול במסגרת החוק כדי לשמור על החוק והסדר, מתוך ערך החיים וכבוד האדם באשר הוא אדם. אני קורא לאוחנה לחזור בו לאלתר מאמירתו. יש לחקור את המקרה כפי שצריך להיעשות בכל מצב של ירי, לנהוג באחריות ולחדול מזריקת סיסמאות משלהבות".

חה"כ ד"ר שלמה קרעי, הליכוד, קורא לכנס את ועדת החוץ והבטחון לאלתר לדון בפרעות בערים המעורבות ובמתקפת הטרור של חמאס על ערי ישראל: במכתבו ליו"ר הוועדה הזמנית, חה"כ ברביבאי, קרא לה לזמן את המפכ"ל והרמטכ"ל לדיון באופן דחוף וכתב כי "בימים האחרונים ישראל ניצבת בפני מתקפה של אויביה מבית ומבחוץ. פורעים ערבים החליטו להרוס כל חלקה טובה ולבצע פוגרומים של ממש ביהודים בערים המעורבות, בבתי כנסת ובכל רכוש יהודי אשר בדרכם. כמו כן, ארגון הטרור חמאס, תוקף ביתר שאת את ערי ישראל בטילים ורקטות. אני קורא לך לכנס את מליאת הוועדה לאלתר לדון בהתרחשויות אלו לאלתר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים