שיתוף
תגובות
חדשות » מצב חירום בצפון-מזרח ארה"ב לקראת סופת שלגים
מדינה בכוננות
כ-5,000 טיסות בוטלו והרשויות הודיעו כי יש להגביל גם את התנועה בכבישים למצבי חירום בלבד. הסופה עלולה לגרום להצפות ורבים עלולים להישאר ללא חשמל
לוחמי צבא ארה"ב על סירה של משטרת הקפיטול בוושינגטון | צילום: Phil Pasquini

בצפון מזרח ארצות הברית, הוכרז מצב חירום בחמש מדינות לקראת סופת שלג וקרח אימתנית שמתקרבת לאזור וצפויה להגיע לחוף היום (שבת), בשעות הקרובות. הסופה, שמאיימת להיות אחת הקשות ביותר מאז שהחלו המדידות, עשויה להגיע לעוצמה של הוריקן, עם משבים בעוצמה של 90 קמ"ש ויותר. השלג צפוי להגיע לגובה שיא של יותר מ-70 סנטימטר.

חזאים בארצות הברית טענו כי הסופה עשויה להיות הקשה ביותר שאי פעם פקדה את האזור, וכינו את מימדיה כ"היסטוריים". בכמה מדינות באזור השלג כבר החל לרדת. הסיבה לעוצמה הרבה של הסופה הצפויה היא ערבוב בין אוויר קר לחם, תהליך הגורם לצניחה מהירה של הלחץ האטומספרי.

עד כה כ-5,000 טיסות בוטלו בכל רחבי ניו אינגלנד ואף דרומה. כאשר הסופה תגיע לחוף, ההערכה היא שהתנאים לא יאפשרו תנועה בחלק גדול מהכבישים. השירות המטאורולגי בארצות הברית הודיע כי יש להגביל את הנסיעות למקרי חירום בלבד, ולהצטייד בערכת הישרדות המתאימה לחורף.

מצב החירום הוכרז במדינות ניו יורק, ניו ג'רזי, מרילנד, רוד איילנד ווירג'יניה. מספר התושבים באזור שבו תעבור הסופה מגיע ל-75 מיליון. על פי ההערכה, רבים מהם עלולים להישאר ללא חשמל ולהיפגע מהצפות. הסופה תשפיע גם על מיין, מסצ'וסטס, ורמונט וניו המפשייר בצפון, ותגיע גם למדינות יותר דרומיות כמו פנסילבניה. לקראת הסופה הצטיידו רבים במזון, והצרכנים נקראו לנהוג באיפוק כדי שלא ייווצר מחסור של מזון ברשתות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים