שיתוף
תגובות
יהדות » מצ'ילה ועד לברוקלין – רבבות הצטרפו ללימוד הדף היומי בהלכה
מארבע כנפות הארץ
לצד ההצטרפות בריכוזים יהודיים גדולים בעולם ללימוד הדף ביומי בהלכה, לארגון דרשו הגיעו בשבועות האחרונים פניות מנקודות יהודיות בכל רחבי העולם שביקשו להצטרף
מונטריאול

במהלך השבוע הצטרפו גם הקהילות היהודיות ברומא ובאקוודור כשבארגון 'דרשו' מביעים נכונות לפתוח מוקדי בחינה בכל פינה בעולם, נוסף על עשרות המוקדים שכבר פזורים כאמור ביותר מ-26 מדינות ברחבי תבל

וְיִשְׁמְעוּ רְחוֹקִים וְיָבוֹאוּ וְיִתְּנוּ לְךָ כֶּתֶר מְלוּכָה: מאז הקמתו פועל 'דרשו' כארגון טרנס אטלנטי, שזרועותיו פרושות על פני חמש יבשות, וסניפיו פזורים ביותר מ-26 מדינות ברחבי העולם, מדרום אפריקה וונצואלה, ועד בלארוס ואוקראינה. אבל גם בארגון הוותיק לא זוכרים כזה גל אדיר של פניות להצטרפות ללימוד הדף ביומי בהלכה.

ב'דרשו' כבר לא מופתעים לקבל טלפונים מיהודים המשתייכים לקהילות קטנות ומבודדות יחסית, כמו סידני שבאוסטרליה, בואנוס איירס בארגנטינה וכדו', אך בימים האחרונים, גם ב'דרשו' כבר לא נשארים אדישים לנוכח ההתעוררות ההמונית של יהודים מכל רחבי העולם, ללימוד הדף היומי בהלכה. 

בשבועות האחרונים פנו לארגון דרשו בני הקהילה היהודית הקטנה ברומא, ובני הקהילה היהודית הקטנה באקוודור שביקשו למצוא דרך לקבל לידיהם את המשנ"ב ואת לוח הלימוד על מנת לקיים שיעורים יומיים כסדר לבני הקהילה היהודית המקומית.

בני הקהילות גם ביקשו להעביר שמות לקראת המסע המיוחד לראדין שבשיאם משלחת הרבנים יניחו על ציוניהם של מרנא הגר"א זי"ע ומרנא החפץ חיים זי"ע את ספר הגיבורים עם שמות בני ישראל הלומדים כסדר בדף היומי בהלכה.

"למרות שהפרסום הרשמי של 'דרשו' לקראת מסע הקודש לראדין, הגיע לעיתונות רק בישראל, ארה"ב וצרפת", אומרים בארגון, "בפועל אנחנו מקבלים תגובות ממדינות רבות אחרות מצד קהילות חדשות במקומות מרוחקים יותר, בערים קטנות וכדו', שמבקשים להקים בבתי הכנסת שלהן שיעורי הדף היומי בהלכה, ולהביא את בשורת לימוד הדף היומי בהלכה גם אליהן". 

בתחילת מחזור הלימוד הקודם, בשל הפניות הרבות מקהילות מרוחקות בעולם, יצא 'דרשו' במבצע חסר תקדים, תחת הכותרת "להאיר את צרפת באור ההלכה". במסגרת זו הוקמו עשרות שיעורים בכל רחבי צרפת, בפריז על פרבריה הרבים, בניס ובטולוז, באקס לה בן ובמרסיי, כמו גם בשטרסבורג ובסרסל, בכל מקום בו מתקיימת קהילה יהודית עם בית כנסת הפועל במהלך כל ימות השבוע. 

ארגנטינה
אנגליה
לונדון

ב'דרשו' מביעים נכונות לפתוח מוקדי בחינה בכל פינה בעולם, נוסף על עשרות המוקדים שכבר פזורים כאמור ביותר מ-26 מדינות השוכנות בחמש יבשות. "ברגע שיש כמה יהודים שרוצים ללמוד ולהיבחן על הדף היומי בהלכה, אנחנו נשלח להם בס"ד את המבחנים לכל מקום בעולם", אומרים ב'דרשו', "אדרבה, דווקא במקומות הקטנים והמרוחקים צריכים להשקיע יותר, כי היהודים האלו מנותקים כמעט לחלוטין מהעולם היהודי, והקשר הזה מחזק אותם ונותן להם להרגיש שוב חלק בלתי נפרד מהעם היהודי, למרות הריחוק הגיאוגרפי מהקהילות היהודיות הגדולות". 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים