שיתוף
תגובות
כלכלה » הייטק וטכנולוגיה » מצלמות התנועה החכמות עולות שלב
בעתיד
חברת נתיבי איילון פרסמה מסמכי איפיון ראשוניים, למכרז להפעלת מצלמות תנועה חכמות שיוכלו לנטר תנועה בתוך הערים ולהבדיל בין סוגי כלי הרכב
מצלמת כביש. תמונת אילוסטרציה | צילום: hadescom, שאטרסטוק

מדינת ישראל נערכת לקיים ניסוי מדידת מהירות ממוצעת של כלי רכב על פני קטע דרך, כך עולה ממסמכי איפיון ראשוניים שפרסמה חברת נתיבי איילון שכיום עובדת תחת משרד התחבורה, והיא הזרוע המבצעת הקשורה במיזמים שונים של המשרד.

כיום מדידה של מהירות של מכוניות – וגם עבירות על החוק אשר דורשות תיעוד מצולם – מבוצעות באמצעות מערכת מצלמות א' 3, אותה מערכת שאחראית לתיעוד ומשלוח של מאות אלפי דוחות בשנה.

ההערכות אומרות, כי מערכת מצלמות המיושנות תוחלף בעתיד על ידי מערכת אשר מודדת מהירות ממוצעת של מכוניות, כלומר את מהירות הנסיעה על פני קטע דרך ארוך, מה שימנע מנהגים ליסוע במהירות מופרזת, להאט לפני הגעתם לטווח המצלמה ואז להאיץ מחדש.

יודגש כי מן המכרז של נתיבי איילון לא עולה באופן חד משמעי מטרת הניסוי – אך כן מודגש במסמכים כי החברה מחפשת ספק אשר יהיה מסוגל לבצע כלשונם: "בדיקת מהירות לאורך הדרך באמצעות מכונית צפה (כלומר מכונית מאוישת) נועד לקבלת מהירות נסיעה ממוצעת בקטע זמן/זמן נסיעה בקטע".

המסמכים הראשוניים הללו – חושפים מידע נוסף רב אשר מתייחס לשלל אפשרויות אשר עשויות לאפשר בעתיד למשל ויסות של גודש תנועה, למשל איסור על רכבים להיכנס למרכזי הערים, וגם יכולת להטיל מס נסיעה, כלומר מס אשר נקבע בהתאם לכמה נסעה המכונית. אחד מנספחי המכרז חושף כי הזוכה במכרז יוכל למעשה לתעד את תנועותיהן של מכוניות, מהירות נסיעתן ועוד.

לפי מסמכי המכרז, הספק שיזכה יבצע בנוסף, בעתיד ספירה מצולמת של רכבים במעגלי תנועה בתוך הערים – כלומר ספירה של כמה מכוניות עוברות בהם. מכרזי המכרז חושפים כי הזוכה יצטרך להציג יכולת ספירה ברמה גבוהה במיוחד, כולל דרישה להבדיל בין אופנועים לקטנועים למשאיות, טנדרים ומכוניות פרטיות.

בנוסף, ישנה התייחסות ספציפית גם לספירה של מספר הולכי רגל בצמתים. כאשר המידע שהספקית הזוכה תאסוף על תנועת הרכבים והולכי הרגל ישמר, לפי מסמכי המכרז: "למשך 36 חודשים מיום הספירה. סרטי הצילום יאוחסנו בסביבה בטוחה באופן שיאפשר גישה למידע תוך 24 שעות מדרישת המזמין".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים