שיתוף
תגובות
כלכלה » רכב ותחבורה » מצלמות יזהו את מספר הנוסעים ב'נתיב פלוס'
פיילוט
כחלק מפיילוט של שלושה חודשים ייבחנו אמינותן של המצלמות • מדובר בטכנולוגיה ישראלית בעלת יכולת לנטר כמה יושבים יש ברכב גם במהירות של 200 קמ"ש
מצלמת כביש. תמונת אילוסטרציה | צילום: hadescom, שאטרסטוק

כחלק מהניסיון ליצור אכיפה סביב ההגבלות לנסיעה ב'נתיב פלוס' מופעל פיילוט חדש של מצלמות חכמות המסוגלות לזהות כמה נוסעים ברכב גם במהירות של 200 קמ"ש שיצטרפו לאמצעי האכיפה שכבר קיימים בנתיב.

המצלמות החדשות מוקמות באיזור נתיבי איילון, חולון ובראשון לציון, וייתכן שתראו הבזקים אדומים במהלך נסיעתכם. המצלמות הגדולות הן בעלות עדשה בקוטר של כדורסל, ומיועדות בשלב זה לספירת הנוסעים בכל רכב בנתיב פלוס.

כזכור, הנסיעה ב'נתיב פלוס' מוגבלת רק לתחבורה ציבורית או לרכבים פרטיים שבהם שניים או שלושה נוסעים; כאשר בשלב זה המצלמות הנ"ל לא מיועדות למדידת מהירות.

בפיילוט המצלמות משתתפות ארבע חברות, ששלוש מהן עושות שימוש בטכנולוגיה ישראלית המסוגלת, לטענת המעורבים בפרויקט כאמור, לצלם במדויק מכונית הנוסעת במהירות של 200 קמ"ש ולזהות גם ילדים בכיסאות בטיחות, לפי הנטען, המצלמות יכולות לפעול ביום ובלילה, ואף לצלם גם דרך חלונות מוכהים.

שלוש מצלמות ראשונות כבר הוצבו בקטע שבין מחלף קוממיות בחולון למחלף משה דיין בראשון לציון, ורביעית תצטרף בקרוב; בקטעי הכביש האלה הוצבו שלטים ברורים בנושא קיומו של ניסוי מיוחד.

הפיילוט מוקם לאחר ביקורת על יעילותו של 'נתיב פלוס' בשל העובדה כי כמעט ואין אכיפה בנתיבים אלו, מאחר וכיום מתבצעת האכיפה בנתיב פלוס באופן ידני, באמצעות רוכבי אופנועים של אגף התנועה, בהיקף נמוך ומבלי ליצור הרתעה אמיתית נגד נהגים המפרים את החוק ונוסעים בנתיב עם רכב "ריק" מלבדם.

הפיילוט ימשך בשלושת החודשים הקרובים, כאשר חברת נתיבי איילון תבצע ניסוי ראשוני לבדיקת אמינות המצלמות, שבו יידרשו המצלמות לזהות נכונה את מספר הנוסעים בדיוק של 70%. בהמשך הן יידרשו לשפר את הדיוק ל-85%, כאשר המצלמות המבצעיות יידרשו להיות בעלות רמת דיוק של 98%.

בבוא היום תרכוש נתיבי איילון חמש יחידות של המצלמה אשר תציג בניסוי את רמת הדיוק הגבוהה ביותר. אחרות שיעמדו בדרישות ייכנסו למאגר המערכות המאושרות לשימוש. עבור שלוש המערכות הישראליות מדובר באפשרות לזכות באישור ממשלתי לאיכותן ודיוקן, שיוכל להקל על שיווקן בחו"ל.

"המצלמות אמורות להתגבר על בובות שמישהו שם במושבים כדי שיתחזו לנוסעים אנושיים, אבל אם מישהו יתחבא בתא המטען, לא נגיע עד לשם במלחמה ברמאויות", אומר אליצח דמבינסקי, סמנכ"ל הטכנולוגיות של נתיבי איילון. "גם כאשר תחל אכיפה באמצעות המצלמות, היא לא תהיה אוטומטית לגמרי, וכל צילום שהמערכת תקבע שתיעד עבירה של נסיעה בנתיב פלוס עם מעט מדי נוסעים ייבחן בידי שוטר שיחליט האם לאשר את הנפקת הדו"ח".

נתיבי איילון בוחנת אפשרות להציב מצלמות כאלה בכביש 5, אם יוחלט להפעיל את הנת"צ שנסלל בו כעת כנתיב פלוס.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים