שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » מצעד הדגלים בירושלים יצא לדרך
דריכות שיא
שער שכם פונה מפלסטינים, המשטרה הדפה התקהלות סמוך לרחבת השער. כ-2,000 שוטרים מאבטחים את האירוע. כוננות ביטחונית גבוהה, בנתב"ג הוסטו טיסות לנתיב חלופי
תגיות:
מצעד הדגלים | צילום: תנועת "אם תרצו"

אלפי משתמשים הגיעו היום (שלישי) לציין את ריקוד הדגלים בירושלים לאחר שבחודש שעבר חגיגות האירוע הופסקו בעקבות אירועי טרור שהחל החמאס. על אף זאת מארגני מצעד ריקודגלים לא התייאשו והודיעו על קיומו של האירוע. אלפי הצועדים החלו את צעידתם ברחוב הנביאים בירושלים, המשיכו משם לשער שכם בו נערכה הרקדה מרכזית ומשם המשיכו אל שער יפו ונכנסו לעיר העתיקה דרך השוק ברובע היהודי המתחדש.

בין הארגונים שהשתתפו באירוע ניתן היה למצוא את: תנועת "אם תרצו", , מועצות אזוריות שומרון, קריית ארבע, גוש עציון, בנימין, הר חברוןז, חניכי תנועות הנוער בני עקיבא, עזרא ואריאל,ישראל שלי ועוד.

נתנאל וקנין, תושב בית שאן שהשתתף באירוע מסר כי: "מציאות בה ישראל לא יכלה לחגוג את יום איחוד ירושלים היא הזוייה. באנו כאן אלפי צועדים מכל רחבי הארץ כדי להניף את דגלי ישראל בגאון ולהעביר מסר ברור לחמאס- ירושלים היא בירת ישראל הנצחית".

מתן פלג יו"ר תנועת "אם תרצו" אשר תנועתו היא אחת ממארגני האירוע אמר כי "ירושלים מעולם לא הייתה חופשית ובטוחה יותר לכלל העדות והדתות מאשר בזמן הריבונות הישראלית. אסור לנו לקפל את הדגלים ולוותר על הנכסים ההיסטוריים הללו בגלל ארגוני טרור ושאר מבקשי רעה ואנו שמחים שאלפי אנשים בחרו להניף את דגלי ישראל פה בגאון וללא כל פחד. מדובר באירוע ערכי, חינוכי, לאומי וציוני מהמעלה הראשונה. נגד ארגוני נטרור אנחנו מעבירים מסר חד וברור- ירושלים היא בירתה הנצחית של ישראל".

דביר עמיאור מזכ"ל תנועת הנוער אריאל אמר: "אנחנו שמחים שהצעדה יוצאת לפועל במתווה מוסכם עם המשטרה, בכל אירוע בתנועתנו אנו חותמים בשירת התקווה ובמשפט "להיות עם חופשי בארצנו ארץ ציון וירושלים" . אני מקווה שלא יכנעו שנית לאיומי הטרור ונוכל לשמוח ולחגוג באיחודה של בירת ישראל לאחר 2000 שנה".

מהמשטרה נמסר כי "שוטרי משטרת ישראל, לוחמי משמר הגבול ומתנדבים ייפרסו לשמירה על הסדר הציבורי, ביטחון הנפש והרכוש, הסדרת והכוונת התנועה ושמירה על מרקם החיים ככל שניתן ושמירה על מהלכה התקין של "מצעד הדגלים"".

להן פירוט הסדרי תנועה: החל מהשעה 15:30 יסגרו הרחובות הבאים בהדרגה: הנביאים, דבורה הנביאה, הלני המלכה, סולטאן סולימאן ושבטי ישראל לשני הכיוונים. מהשעה 17:00, יסגרו הרחובות הבאים: חיים בר לב לשני הכיוונים (פרט לתחבורה ציבורית) , כיכר צה"ל, מנהרת צה"ל לשני הכיוונים, דרך חברון ממרים החשמונאית לשני הכיוונים, עליאש לשני הכיוונים (פרט לתחבורה ציבורית). הצירים יפתחו בהתאם להתקדמות הצועדים, על מנת לאפשר מרקם חיים ככל שניתן.

חל איסור על הטסת רחפנים \כלי טייס מכל סוג. תחבורה ציבורית תתנהל בצירים חלופיים. למידע נוסף יש לפנות למוקד אגד 2800*. "משטרת ירושלים קוראת לציבור להתאזר בסבלנות ולהישמע להוראות השוטרים בשטח, להשתמש בדרכים חלופיות ובתחבורה הציבורית. לרשות הציבור ניתן לפנות אל מוקד 110 של משטרת ישראל לקבל המידע אודות האירועים", נמסר.

כבר שעה לפני המצעד הגיע למקום מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן, שווידא כי האזור אכן סטרילי. חבר הכנסת איתמר בן גביר (הציונות הדתית) הגיע לאחת מנקודות ההתכנסות כשכמה מהצועדים ליוו אותו בשירים. בצד השני, הגיעו חברי הכנסת אחמד טיבי, איימן עודה, אוסמה סעדי וסמי אבו שחאדה מהרשימה המשותפת הגיעו לרחבה שער שכם.

המשטרה מבצעת מעצרים ברחוב סולטן סולימאן, הסמוך לשער שכם. נעצרו שלושה חשודים. אחד מהפלסטינים שסירבו להתפנות משער שכם תקף שוטר שנפל במדרגות ונזקק לטיפול רפואי. החשוד בתקיפה נעצר.

שר הביטחון גנץ קיים הערכת מצב לקראת מצעד הדגלים הערב, בהשתתפות הרמטכ"ל, מפכ"ל המשטרה, סגן ראש השב"כ, ראש אמ"ן, מתאם פעולות הממשלה בשטחים וראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון. בהערכת המצב הוצגה תמונת המודיעין, ההיערכות בכלל הגזרות ואבטחת המצעד. שר הביטחון עמד על הצורך למנוע חיכוך ולשמור על ביטחון כלל האזרחים- יהודים וערבים. עוד הנחה שר הביטחון, על העברת מסרים ברוח זו לכלל הגורמים הרלבנטיים.

במזרח ירושלים הופצו קריאות מטעם חמאס לתושבים להתייצב בעיר העתיקה ולהתנגד למצעד. ברצועת עזה מבינים שחידוש ירי הרקטות לעבר ישראל יגרור תגובה קשה ויוביל לסבב הסלמה, ולכן ההערכה היא שחמאס יימנע משיגור רקטות אבל עשוי להורות ליחידות ההטרדה להפריח בלוני תבערה לעוטף עזה.

הג'יהאד האסלאמי קרא לתושבי ירושלים וערביי ישראל להגיע למסלול בו יתקיים המצעד על מנת "להגן על אל-אקצא". ברשת אל-ערביה דווח כי חמאס והג'יהאד הודיעו למצרים כי הם אינם רוצים להסלים את המצב מול ישראל. עוד דווח כי מצרים ביקשה מהם לא להסלים או להגיב על המצעד. במקביל, כוחות צה"ל פועלים לפזר מפגינים בשני מוקדים בהם מתקיימות הפרות סדר על גבול הרצועה.

חה"כ ד"ר שלמה קרעי, הליכוד, הגיע למצעד הדגלים: "‏אם להסתובב בעיר הבירה שלנו עם דגל ישראל זו התגרות משולחת רסן, אז אני קורא לכם להצטרף יחד איתי למצעד ולהכניס אצבע בעין לחמאס ולתומכי הטרור כולם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים