שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » מצעד הדגלים השבוע בירושלים בוטל סופית
"כניעה לטרור"
סגן מנהיג חמאס בעזה: "אל תתקרבו לאל-אקצא, שלא נגיע לעימותים שהיו בחודש מאי" • מארגני האירוע החליטו לבטלו לאחר שהמשטרה הציעה מסלול ותאריך אחר
תגיות:
מצעד הדגלים ב-2016 | צילום: דוברות המשטרה

מארגני מצעד הדגלים טענו היום (שני) כי מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי הודיע להם שהאירוע שתוכנן ליום חמישי – מבוטל. מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, החליט היום (שני) שלא לאשר את קיום מצעד הדגלים ביום חמישי והמארגנים התבקשו להציע מועד חלופי.

מהמשטרה נמסר כי "בהמשך לפרסומים שגויים בנוגע למצעד הדגלים ברצוננו להבהיר, אמש בסיום הערכת מצב ובפגישה שנערכה הבוקר, שוחחו נציגי משטרת ישראל עם המארגנים, והודיעו להם כי מועד ומתווה הצעדה יתואמו בין הגורמים. ולאחר שאלו יסוכמו בין הצדדים, משטרת ישראל תעביר את המלצתה לדרג המדיני בהתאם. כפי שהובהר כבר אמש, במתווה הנוכחי ובתאריך שהוצג, האירוע אינו מאושר. במידה ויוחלט על ידי המארגנים לשנות את המתווה ו/או מועד הצעדה, הנושא ייבחן כמקובל".

ראש חטיבת חקירות במשטרה תנ"צ דודו בואני אמר היום בדיון שהתקיים בוועדת החוץ והביטחון כי "אנחנו מתוחים עד הקצה, ולכן המפכ"ל הנחה אותנו שהמצעד יצעד במועד ובמתווה עליו יסוכם עם הדרג הפוליטי והמדיני. המצעד יתאפשר אבל המועד והמתווה ייבחנו מול הדרג המדיני".

המשטרה הציעה למארגנים לקיים את האירוע במסלול אחר ובמועד אחר – אך הם החליטו לבטלו כליל. "צר לנו על החלטת משטרת ישראל שלא מאפשרת צעדה של יהודים עם דגלי ישראל בעיר הבירה של מדינת ישראל", אמרו מארגני האירוע. "רוח הגבורה של העם ואחדותו ימשיכו לפעם בלב הצועדים עד אשר יוכלו לצעוד בבטחה ברחובות ירושלים. אנו מקווים שמשטרת ישראל והגורמים הממונים יתעשתו ויאפשרו את קיום המצעד כמתוכנן ביום חמישי הקרוב".

זמן קצר לפני כן, סגן מנהיג חמאס בעזה חליל אל-חיה איים מפורשות בהסלמה אם המצעד יצא לדרך. "אנחנו מזהירים את ישראל, המתווכים ואת כל העולם מפני התקרבות של צעדת הדגלים לירושלים ולאל-אקצה, ואנחנו מקווים שהמסר הברור הזה יגיע כך שיום חמישי לא יהפוך להיות כמו 11 במאי (היום השני למבצע "שומר החומות: שבו נורה המטח הכבד הראשון לגוש דן – א"ל).

"כניעה מבישה לטרור"

יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ': "כניעה מבישה לטרור ולאיומי החמאס. מפכ"ל המשטרה לא מסוגל להגן על צועדים ברחובות ירושלים עם דגלי ישראל ולא מסוגל להגן על תושבי לוד, רמלה ועכו היהודיים. עכשיו הוא גם הופך את יחיא סינוואר למי שמנהל את ירושלים. זו כניעה מבישה לטרור ולאיומי החמאס. עם ישראל חי וראוי למנהיגות אחרת. חזקה ונחושה יותר. הוא ימשיך לצעוד בגאון ברחובות ירושלים כולה ולהתיישב בכל מקום בה".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ בן גביר תוקף בחריפות את מפכ"ל המשטרה שלפי דבריו נכנע לחמאס ומתקפל בפני ארגוני הטרור ומקפל את הדגל". לדבריו: "לצערנו מפכ"ל המשטרה ממשיך את קו הכניעה וההתקפלות לטרור. אני לא מתכוון לוותר וביום חמישי הקרוב אצעד את המסלול המלא ברחבי העיר העתיקה בירושלים. קורא לחברי הכנסת להצטרף אלי ולממש את החסינות שלנו ואת ריבונות מדינת ישראל בירושלים".

ח"כ מאי גולן התקשרה לפני דקות אחדות ליו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר והודיעה לו שתצטרף איתו למצעד הדגלים ביום חמישי הקרוב בשער שכם.

ח״כ אופיר סופר (הציונות הדתית) בתגובה לביטול מצעד: ״במקביל להתעצמות ישראל, אנחנו שוחקים את ערכה של הרוח שבזכותה קמה מדינת ישראל. מי שחושב שעיקר המלחמה מול חמאס היא באמצעות שיגור טילים, חיסול המנהרות והמחבלים – טועה. המלחמה המרכזית היא מלחמת הרוח. בקרב הנוכחי הפסדנו".

חה"כ שמחה רוטמן בתגובה להחלטת המשטרה שלא לאפשר את צעדת הדגלים: "המפכ"ל שכח מזמן שתפקידה של המשטרה הוא לספק ביטחון לאזרחי ישראל. אבל ניתן להבין אותו, בסופו של דבר למה לריב עם הבוס החדש, מנסור עבאס. אזרחי ישראל, תתרגלו".

חה"כ ד"ר שלמה קרעי: "החלטת המפכ"ל היא כניעה לטרור. אני קורא לשר לבט"פ להשתמש בסמכותו לפי סעיף 34 לחוק יסוד הממשלה ולקבוע כי המצעד יתקיים כמתוכנן.כל עוד זוהי המשמרת שלנו, יהודים יוכלו להסתובב בראש מורם ולהניף את דגלי הלאום בכל מקום במדינת ישראל ובפרט בעיר הבירה שלנו. במשמרת הבאה, ירחם ה'…"

מנכ״ל מפלגת הציונות הדתית יהודה ולד ממארגני מצעד הדגלים: "קיבלנו הודעה מהמשטרה על ביטול צעדת הדגלים. ‏מתברר שממבצע שומר החומות מי שיצא מורתע זו מדינת ישראל שנכנעת לאיומי המחבלים ולא מאפשרת צעדה של דגלי ישראל בבירת מדינת ישראל. ‏אנחנו לא נכנע ונמשיך לפעול לחיזוק ריבונותה ומשילותה של מדינת ישראל בכל מרחבי ארצנו ובכל רחובות ירושלים".

מתן פלג, יו"ר תנועת "אם תרצו": "צר לנו על החלטת המשטרה שלא מאפשרת צעדה עם דגלי ישראל בבירת המדינה. זו טעות חמורה מצד המשטרה אשר פוגעת בדמוקרטיה ונכנעת לטרור. מדינת ישראל חייבת לעצור את הדעיכה המסוכנת שהיא חווה בכל החזיתות. צה"ל מצמצם אימוני ניווטים בנגב, ביפו אסור לחיילים להסתובב במדים, לתושבים יהודים בערים מעורבות קוראים מתנחלים ובבירת ישראל ארגוני טרור לא מרשים לצועדים להניף דגלי ישראל. אם לא נתעורר ומהר, לילדינו לא תהיה מדינה".

סיעת הרשימה המשותפת על ביטול "צעדת הדגלים" בירושלים המזרחית הכבושה: "מפגני שנאה גזעניים וקריאות לרצח אינם חוסים תחת חופש הביטוי והמחאה. על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בשטח כבוש. נמשיך לעמוד איתן נגד נסיונות הימין להצית את ירושלים והאזור כולו ולהוביל לשפיכות דמים".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. ביטלת את מצעד הדגלים אתה מציית לחמאס אמרת שירושלים היא חמאס שעשית שטויות ואלוהים יעניש אותך שר הפנים, נציב המשטרה, שר הביטחון אתה חייב להתפטר אתה לא יכול להגן על ישראל. אתה חושש מפרעות המצעד חייב להיעשות בכל מחיר אתה לא אינטליגנטי אתה לא מבין שהערבים ירימו ראש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים