שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » מצעד הדגלים בי-ם לא יעבור בשער שכם
נתניהו נכנע
לפי גורם בכיר, נתניהו החליט כי המצעד יעבור בשער יפו – בניגוד לדעת המפכ"ל שבתאי והשר אוחנה • הלו"ז המלא של מצעד הדגלים ורשימת הצירים שנחסמו
תגיות:
מצעד הדגלים ב-2016 | צילום: דוברות המשטרה

מסלול מצעד הדגלים לרגל יום ירושלים שונה, ויגיע לכותל דרך שער יפו ולא שער שכם. ההחלטה על שינוי המסלול התקבלה היום (שני) על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, ובמשטרה אומרים כי היא נקבעה בניגוד לעמדת השר לביטחון פנים אמיר אוחנה והמפכ"ל קובי שבתאי.

גורם בכיר שהשתתף בהערכת המצב וצוטט ב'וואלה' אמר כי "נתניהו מסתכל על התמונה הרחבה והכוללת של המצב ולא מתרשם מציוצים וקיבל את ההחלטה האחראית לביטחון ישראל". גורם אחר ציין כי שינוי מסלול מצעד הדגלים היה אחת הסוגיות בשיחה אמש בין היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן לבין מקבילו הישראלי מאיר בן שבת. סאליבן העלה את הנושא כהצעה ובן שבת הבהיר כי ישראל היא מדינה ריבונית ולא תאפשר התערבות בנעשה בבירתה. אלא שבסופו של דבר נתניהו שינה את דעתו והורה על שינוי מסלול מצעד הדגלים.

ב'ווינט' דווח כי שירות הביטחון הכללי וצה״ל הביעו גם בשעות האחרונות את התנגדותם לקיום מצעד הדגלים המסורתי ליום ירושלים במתווה המתוכנן, כפי שאישרה המשטרה. על פי הדיווח, גורמי ביטחון רמי דרג הבהירו היום והדגישו כי מעבר של המצעד בשער שכם של העיר העתיקה עלול לגרום להתקלחות נוספת ומיותרת בנוסף לכל המהומות סביב הר הבית ושייח ג'ראח. הגורמים הבהירו כי אינם מתנגדים לעצם קיום המצעד, אולם המעבר בשער שכם, מיותר ומסוכן בעת הזאת.

גורם בכיר במשטרה אמר: "אני מאמין שאם נסיים את מצעד הדגלים בצורה תקינה ושקטה, גם אם יהיו אירועי רקע במעטפת, האירוע ילך וידעך". לדברי גורמים במשטרה, ההחלטה לפרוץ לשטח רחבת הר הבית התקבלה רק לאחר שיידוי האבנים היה סכנה לשוטרים המוצבים בשער המוגרבים ולאלפי המתפללים ששהו באותה עת ברחבת הכותל.

מהמשטרה נמסר כי "בסיום הערכת מצב, על פי החלטת הדרג המדיני ובהמלצת גורמי הביטחון, לשנות את מסלול תהלוכת ריקוד הדגלים. בעקבות כך יפונו הצועדים דרך שער יפו בדרכם לכותל".

משעות הבוקר מתקיימים, ברחבי ירושלים, אירועי יום ירושלים. משטרת ישראל נערכה בפריסה רחבה עם כוחות משטרה מתוגברים כבר משעות הבוקר ולאורך כל היום בהתאם למוקדי האירועים, להבטחת בטחון המשתתפים, מניעת הפרות סדר והסדרת התנועה".

בין השעות 19:00-14:00 יחסמו לתנועת כלי רכב הרחובות הבאים וכן הצירים המובילים אליהם: בצלאל, המלך גורג, אגרון. הצירים יפתחו בהתאם להתקדמות הצועדים. בין השעות 22:00-14:00 יחסמו לתנועת כלי רכב הרחובות הבאים והצירים המובילים אליהם: יצחק קריב, שלמה המלך, חטיבת ירושלים, צנחנים, הנדסה, חיים בר לב לכיוון דרום.

תנועת הרכבת הקלה תופסק בזמן "ריקוד הדגלים", בתחנות שסמוכות לכיכר צה״ל משני הכיוונים. תחבורה ציבורית תתנהל בצירים חלופיים. למידע נוסף יש לפנות למוקד אגד 2800*.

"המשטרה קוראת למשתתפי צעדת "ריקוד הדגלים" להישמע להוראות המארגנים, להימנע מכל גילוי של אלימות פיזית ומילולית ולאפשר לאירוע להתקיים כחוויה וחגיגה משמעותית תוך הקפדה על שמירת הסדר והחוק. המשטרה תערך עם שוטרים גלויים וסמויים ותפעל בנחישות וללא פשרות אל מול כל ניסיון להפר את הסדר והחוק".

"המשטרה תגלה אפס סובלנות כלפי כל גילוי של אלימות פיזית ו/או מילולית, תפעל בכל הכלים העומדים לרשותה כנגד מפרי הסדר ופורעי החוק ותדאג למצות עימם את מלוא חומרת הדין. משטרת ירושלים קוראת לציבור להתאזר בסבלנות ולהישמע להוראות השוטרים בשטח, להשתמש בדרכים חלופיות ובתחבורה הציבורית. לרשות הציבור ניתן לפנות אל מוקד 110 של משטרת ישראל לקבל המידע אודות האירועים. במשטרת ישראל מברכים את עשרות אלפי המבקרים שהגיעו לאירועים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים