שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » "מצפה לחזק את העבודה בין האומות"
ביידן מברך
נשיא ארצות הברית התייחס לממשלה החדשה בישראל: "אני מצפה לעבוד עם ראש הממשלה בנט בכדי לחזק את מערכת היחסים ההדוקה והמתמשכת בין שתי מדינותינו"
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נואם בטקס ההשבעה | צילום: צוות המעבר

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן התייחס הערב (ראשון) להשבעת הממשלה החדשה בישראל: "בשם העם האמריקאי אני מברך את ראש הממשלה נפתלי בנט, את ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד ואת כל חברי הממשל הישראלי החדש. אני מצפה לעבוד עם ראש הממשלה בנט בכדי לחזק את מערכת היחסים ההדוקה והמתמשכת בין שתי מדינותינו".

"לישראל אין חברה טובה יותר מארצות הברית. הקשר המאחד את עמנו הוא עדות לערכים המשותפים שלנו ולעשרות שנים של שיתוף פעולה הדוק וכאשר אנו ממשיכים לחזק את השותפות שלנו, ארצות הברית נותרת בלתי מעורערת בתמיכה בביטחון ישראל. הממשל שלי מחויב במלואו לעבוד עם ממשלת ישראל החדשה לקידום הביטחון, היציבות והשלום עבור ישראלים, פלסטינים ואנשים בכל האזור".

ראש הממשלה, נפתלי בנט, התייחס להודעה הברכה שפרסם הבית הלבן: "תודה אדוני הנשיא. אני מצפה לעבוד איתך ביחד כדי לחזק את הקשרים בין שתי מדינותינו". ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד מודה לנשיא ביידן על ברכתו: "תודה כבוד הנשיא ומזכיר המדינה אנו מצפים לעבוד איתך בכדי לחזק את היחסים המיוחדים בין ישראל לארצות הברית".

קנצלרית גרמניה מרקל מברכת כעת את ראש ממשלת מדינת ישראל, נפתלי בנט: "גרמניה וישראל חולקות ידידות ייחודית שאנו רוצים להעמיק. אני מצפה לעבוד בשיתוף פעולה הדוק איתך".

שר החוץ הבריטי דומיניק ראב מברך את הממשלה החדשה: "מצפה להמשיך את שיתוף הפעולה בין בריטניה וישראל בתחומי הביטחון, המסחר, שינויי האקלים ועבודה משותפת להבטחת שלום באזור".

סנטור האמריקאי ביל הגרטי: "אני מצפה לעבוד עם ראש הממשלה בנט וראש הממשלה החליפי לפיד והממשלה החדשה לחיזוק הברית ארה"ב וישראל. אני מברך את ראש הממשלה היוצא נתניהו על 12 שנות מנהיגות היסטורית, כולל עבודתו לקידום הסכמי אברהם ונגד העסקה האיראנית".

ב'כאן חדשות' דווח כי ההערכה היא ששיחת נשיא ארצות הברית ביידן עם ראש הממשלה הנכנס בנט תתקיים בתוך ימים בממשל נותנים לבנט "צ'אנס" ורוצים לראות את התנהלותו בתקופה הקרובה סביב צעדת הדגלים וסביב יחסי ישראל והרשות הפלסטיני.

גורמים בממשל אומרים כי "הם לא נפלו מהכסא" כשבנט הודיע שיתנגד להסכם – אבל השאלה הגדולה: איך בנט יביע את ההתנגדות, האם בפומבי או בחדרי חדרים. ביידן ובכירים בממשלו לא מכירים את בנט באופן אישי – וזאת בניגוד להיכרות עם יאיר לפיד. ולכן לשר החוץ המיועד וראש הממשלה החליפי לפיד צפוי תפקיד משמעותי, לפחות בשלב הראשון, במערכת היחסים עם ארה"ב.

ראש הממשלה היוצא ויו"ר האופוזיציה המיועד בנימין נתניהו נאם היום במליאת הכנסת והביע את התנגדותו להקמת הממשלה הצפויה בראשות נפתלי בנט: "אני עומד כאן בשם מיליוני אזרחים שבחרו בדרך של זקיפות קומה ולא בדרך של הרכנת ראש. אני מתכוון להמשיך ולמלא את השליחות הגדולה של חיי, להבטיח את ביטחונה ושגשוגה של מדינת ישראל. בכל תפקידי הייתה לי הזכות לפעול לילות כימים למען המדינה האהובה שלנו".

"שמעתי את הדברים של בנט על איראן. עכשיו אני מודאג שבעתיים. בנט תמיד עושה הפוך ממה שהוא מבטיח. הוא יילחם באיראן כמו שהוא לא ישב עם יאיר לפיד העבודה ומרצ. הממשלה הנכנסת לא תאשר פעולות משמעותיות בתוך איראן, לכל היותר חברים בממשלה יגידו כמה דברים חסרי משמעות בחדרי חדרים, אין לזה שום ערך. ממשלה שאינה מסוגת להתייצב בעוצמה מול הקהילה הבין לאומית אינה ראויה להנהיג את ישראל אפילו יום אחד וזו הממשלה הנכנסת".

"גם באיראן מבינים את זה ואין פלא שהם חוגגים שם היום. הם מבינים שמהיום תהיה בישראל ממשלה חלשה ורופסת שתתיישר הלכה למעשה עם תכתיבי הקהילה הבין לאומית. אז יש לי מסר לצוהלים בטהרן בחיזבאללה ובחמאס, לאופוזיציה בישראל יהיה קול ברור וחזק".

שר הביטחון בני גנץ, הגיב במליאת הכנסת לדברי נתניהו על כך ואמר: "ברשותכם, אני חייב להתייחס לדברים החמורים שאמר פה ראש הממשלה היוצא קודם – כן, אנחנו נמצאים בתקופה מאתגרת מבחינה ביטחונית- עם סיום המערכה בעזה ומול חזיתות פעילות נוספות- ביהודה ושומרון, בירושלים, בלבנון ובסוריה".

"אויבינו לא יתנו לנו רגע חסד אחד- ואפשר שבקרוב יתכן שגם יבחנו אותנו. אבל עם כל הכבוד- לא אלמן ישראל. ביטחונה של ישראל מעולם לא היה תלוי באדם אחד ולעולם לא יהיה תלוי באדם אחד. יש לנו מערכת ביטחון מנוסה, מיומנת וחזקה".

"אדוני ראש הממשלה, שנינו יודעים היטב, מי ניהל את מערכת הביטחון בשנה האחרונה. יודעים היטב- מי נסע לארה"ב כדי לשמור על העליונות הביטחונית שלנו, אחרי עסקת ה-f35 שאותה ביקשת להסתיר. שנינו יודעים היטב מי פועל ביחד עם האמריקאים בכדי להשפיע על ההסכם המתגבש מול איראן".

"שום מהלך פוליטי, לא מצדיק את שבירת השורות שלך והעימות הפומבי שאתה מייצר בשל צרכים פוליטיים מול ארה"ב – ידידתנו הטובה ביותר. אני מבטיח לך ראש הממשלה היוצא, ואני מבטיח לכולכם – אנחנו נמשיך לחזק את היחסים עם ארצות הברית שהיא בעלת בריתנו החשובה ביותר שלנו, ונעבוד יחד עם הממשל על מנת לדאוג שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני".

"נמשיך ונפעל להשפיע, בכדי שההסכם, אם ייחתם, יהיה בעל מרכיבים חיוביים וירחיק את איראן אחורה מההגעה לסף גרעיני. כמובן שנתנגד להסכם רע, כמובן שנתנגד להסכם רעוע אם יובא כזה. נעשה זאת בפורום המתאים ובאמצעים הנכונים ולא מעל בימת הכנסת. וכן, מתוקף תפקידי, אני גם אדאג שלישראל תהיה את האופציה הצבאית להגן על עצמה".

"אעשה זאת ביחד עם שותפיי לממשלה ומתוך אחריות לאומית מהמדרגה הראשונה. זה יקרה רק אם נעבוד יחד עם שותפינו בעולם – וננהל את המחלוקות בחדרים הסגורים. בלי לערבב אינטרסים פנימיים עם יחסי אינטרסים ביטחוניים אסטרטגיים".

"המדיניות שאותה הובלתי, תימשך, ותתעצם גם בממשלה הנוכחית. הקשרים שלנו עם ארה"ב יתחזקו, וכך גם עם מדינות נוספות באזור ומעבר לו. אנחנו נמשיך לחזק את הגורמים המתונים, ובהם הרשות הפלסטינית, בכדי להביא ליציבות ולשקט. כמי שמוביל את מערכת הביטחון, אני יכול להבטיח שנדע לנצח מול כל אתגר. ומכיוון שכבר בימים הקרובים, נידרש למספר פעולות, המסר שנשדר לאויבינו קריטי. כל איתגור של ישראל, ייענה בעוצמה, בזמן ובמקום שנוח לישראל. ואני מציע למי שבונה תוכניות, להחזיר אותן למגירה".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים