שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » מצרים מנסה למנוע הסלמה – כוחות ענק ייפרסו
דריכות שיא
לקראת מצעד הדגלים בירושלים. יו"ר רע"ם עבאס: "אנחנו נגד כל פעולה שיש בה פרובוקציה". חמאס: "המתווכים ביקשו לא להסלים בזמן המצעד, אך כל האופציות פתוחות"
תגיות:
מצעד הדגלים ב-2016 | צילום: דוברות המשטרה

צה"ל נערך לאפשרות של הפרות סדר לקראת מצעד הדגלים המתוכנן הערב (שלישי) בבירה. בין השאר נערכים לאפשרות של מהומות בשטחי יהודה ושומרון ובגבול עזה. בעקבות כך תוגברה פריסת סוללות כיפת ברזל.

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי החליט על עוצר יציאות במשטרה ועל העלאת רמת הפעילות מחשש לחזרה של האלימות ברחובות. בנוסף, שבתאי הנחה על מעבר לעבודה במתכונת של משמרות ארוכות בנות 12 שעות לשוטרים הפועלים בשטח, והורה למפקדי המחוזות על תגבור כוחות של מאות שוטרים ולוחמי מג"ב בערים המעורבות.

מקורות פלסטינים אמרו כי מצרים ביקשה מחמאס שלא לגרום להסלמה בשל מצעד הדגלים שייערך היום בירושלים. "מהלך כזה יביך אותנו, וממשלת בנט תגיב בעוצמה", אמרו המצרים. לפי המקורות, חמאס השיב כי "כל האופציות פתוחות, אבל נוכל להכיל את האירוע בהנחה שלא יצא משליטה. המצב בשטח יכתיב את הצעדים הבאים".

דובר חמאס בירושלים, מוחמד חמאדה, אמר הבוקר כי "המתווכים ביקשו מסיעות ההתנגדות שלא להסלים בגלל צעדת הדגלים, אך אנו מבטיחים כי כל האופציות פתוחות בפנינו". תנועת הג'יהאד האיסלאמי פרסמה גם היא הצהרה המתייחסת למצעד, בה נכתב כי "אנו נגיב במלוא העוצמה לפרובוקציות של המתנחלים בעיר הקודש, ואנחנו נעמוד כסכר בלתי חדיר מול כל מי שינסה לפגוע במסגד אל-אקצה. הארץ היא שלנו, ירושלים היא המקדש שלנו והמסגד הוא שלנו".

ארגון טרור נוסף שהצטרף לאיומים הוא החזית העממית. "אנחנו מוכנים להגיב לתוקפנות הישראלית ולהגן על האתרים הקדושים", הם מסרו, "התעקשות ישראל לקיים את מצעד הדגלים תפוצץ את האזור כולו".

יו"ר רע"מ מנסור עבאס אמר כי "אנחנו נגד כל פעולה שיש בה פרובוקציה". בראיון ל'1031 אמר כי "זו לא משהו שבא לקרב אנשים או להביע דעה. כל מי שצפה ועוקב אחרי המצעד הזה יודע מה התכלית שלו". כשנשאל אם המצעד יביא להסלמה, השיב: "כל מה שקורה בירושלים, במיוחד בעיר העתיקה, משליך על כל האזור. שמענו איומים – אני מקווה שהמצעד יעבור בלי הסלמה".

סגן הרמטכ״ל לשעבר ח״כ יאיר גולן בעקבות מצעד הדגלים והפרסומים על תהלוכות נוספות שמתארגנות באיו״ש: "זה לא רק מצעד הדגלים. נהיה עדים בחודשים הקרובים לים של יוזמות לאומניות – משיחיות שכל תכליתן ליצור מלחמת גוג ומגוג. קומץ מופרעים בהנהגתם של בן גביר וסמוטריץ ינסו להבעיר את המזרח התיכון. גורלה של ישראל יכול להיקבע על ידי רוב שפוי או על ידי מיעוט מטורף. חייבים להתנגד ליוזמות האלה בכל הכוח. אני קורא לאלוף פיקוד המרכז ומפקד אוגדת איו״ש לא לאשר את הטירוף הזה".

יו״ר הרשימה המשותפת, ח״כ איימן עודה על מצעד הדגלים: ״עדיין לא מאוחר לבטל את חגיגת הכיבוש והשנאה בירושלים המזרחית. הממשלה החדשה צריכה להחליט אם יותר חשוב לה להוכיח לימין שהיא לא ממשלת שמאל, או למנוע פגיעה בחיי אדם.״

ח״כ סמי אבו שחאדה יו״ר בל״ד ברשימה המשותפת על מצעד הדגלים: "מצעד הדגלים הפשיסטי שהמשטרה אישרה אותו להיום עלול להבעיר את השטח מחדש, ולגרום לעוד הרס ושפיכת דמים באזור, אנו מטילים את מלוא האחריות על ממשלת בנט-לפיד בהסלמה מסוכנת זו. ‏מצעד של שנאה והסתה ואיחולי מוות לעם אחר יכול לקרות רק בישראל: ״הדמוקרטיה״ היחידה במזרח התיכון".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים