שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מקדם ההדבקה החרדי עלה – הח"כים זועמים
קמפיין ל"ג בעומר?
באגו"י טוענים שנתוני מקדם ההדבקה נועדו להכשיר את הקרקע להגבלות על מירון: "לא ייתכן להתנהל ע"פ מקדם הדבקה, בעוד ישנם רק 35 חולים בכל הריכוזים החרדים השבוע"
ל"ג בעומר במירון | צילום: ChameleonsEye, שאטרסטוק

דו"ח אמ"ן שפורסם הבוקר טוען כי מקדם ההדבקה במגזר החרדי עומד על 0.92, סמוך לקו האדום של 1. מנגד, מקדם ההדבקה במגזר הכללי עומד על 0.76 ובמגזרי הערבי על 0.74. ביהדות התורה מעלים את החשש כי מדובר בקמפיין מכוון להצדיק הגבלות לעלייה למירון בל"ג בעומר.

ב'קול חי' דווח כי בלשכות ח"כים חרדים טוענים הבוקר שנתוני מקדם ההדבקה במגזר החרדי שנמצא בעליה, נועדו להכשיר את הקרקע להגבלות על אירועי מירון בל"ג בעומר. לדבריהם, לא ייתכן להתנהל ע"פ "מקדם הדבקה", בעוד ישנם רק 35 חולים בכל הריכוזים החרדים השבוע.

בכירים ביהדות התורה שצוטטו ב'כיכר השבת' אמרו כי "משרד הבריאות משחק בנתונים ומעלה את מקדם ההדבקה בכוונה בכדי לאפשר הגבלות על מירון. שיציגו לנו לפי מה הם קובעים את מקדם ההדבקה, אנחנו רוצה לדעת כמה חולים יש, מאיפה הם, מה השמות שלהם, באיזה בתי חולים הם, איפה הם נדבקו וכו אחרי זה נדבר על הגבלות".

"אנחנו לא נהיה הפראיירים שלהם יותר. הם רוצים להגביל את הילולת הרשבי במירון זאת בעוד הם מאפשרים הקלות על האצטדיונים. ולכן משחקים בנתונים ומעלים את מקדם הדבקה 'באופן מפתיע', אנחנו חרדים אבל לא מטומטמים", אומרים ב'יהדות התורה'.

במקביל, נציגי אגודת ישראל סגן השר מאיר פרוש וח"כ ישראל אייכלר יצאו בפנייה לראש הממשלה בנימין נתניהו לקחת אחריות ולמנוע תוהו ובוהו: "פעל למנוע המשך שיח שלילי על כל הקדוש והיקר ליהדות, אנו זוכרים כיצד כל השנה האחרונה הופגן חוסר רגישות ואטימות כלפי כל צרכי היהדות הנאמנה. איננו רוצים לחזור לשם, ועל רה"מ לעשות הכל בכדי לעצור זאת מבעוד מועד".

בהודעה מטעם השניים הוזכר כי "ראש הממשלה לא פעל להסדרת הנסיעה לקראת ר"ה באומן ופקידים עשו ככל העולה על דעתם, מה שהביא לכך ששלטון הפקידים הביא לתוהו ובוהו כשאלפי יהודים נקלעו למצוקה וסכנה בגבולות מדינות העולם".

לדבריהם, "אי הסדרת העלייה להילולא במירון עלול חלילה לגרום לכאוס חמור ולתוצאות קשות חלילה, כשרבבות אלפים יבקשו להגיע להילולא. על ראש הממשלה מוטלת האחריות למנוע את הקטסטרופה מבעוד מועד ולדאוג שכל מי שבעל תו ירוק יוכל להגיע למירון".

על פי הפרסום דורש משרד הבריאות להגביל את מספר ההדלקות ל-12 כאשר בכל אחת מהן תותר השתתפות של אלף אנשים בלבד, ובסך הכל יוכלו לעלות רק 12 אלף איש, מבלי להכנס לציון, וללא קשר למחזיקי תו ירוק או לא.

על פי נתוני משרד הבריאות, ביממה האחרונה אובחנו 12 חולי קורונה חרדים, 6% מסך התחלואה. אחוז הבדיקות החיוביות במגזר עומד על 0.5%. בבני ברק נוספו 14 חולים בשבוע האחרון, במודיעין עילית 5, בביתר עילית 9, באלעד 7.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים