שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » מקדם ההדבקה ירד מ-1, וריאנט חדש התגלה
משרד הבריאות עדכן
פרופ' לוי: "יש וריאנט חדש, אנחנו רואים אותו בכמה מקומות, למשל בדנמרק והודו, זהו וראינט תולדה של האומיקרון. אנחנו יודעים שהוא מדביק לפחות כמו האומיקרון"
צוות קורונה | צילום: Gil Cohen Magen, שאטרסטוק

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי מקדם ההדבקה ירד מתחת ל-1, כמו כן, המשרד דיווח שאתמול התגלו 45 אלף מאומתים לנגיף קורונה בישראל ובבתי החולים בארץ מאושפזים 1069 חולים במצב קשה אחרי שנדבקו בקורונה. התו הירוק יוארך בשבוע, עד ל-6 בפברואר.

ממשרד הבריאות נמסר: "בימים אלו מנתחים את הנתונים בנוגע למוגנות שמתקבלת אחרי חיסון או החלמה מאומיקרון. ובגלל רמת התחלואה כעת ובהמתנה לתוצאות הבדיקה נדרשים עוד חמישה ימים כדי שנוכל לבחון את מדיניות התו הירוק".

מרכז הצוות לטיפול במגיפות של משרד החינוך, ד"ר טל ברוש ניסימוב, התייחס הבוקר לכך שישראל הגיעה לשיאו של הגל החמישי, והזהיר מפני שאננות. בריאיון לרשת ב' אמר כי "אני מוטרד מהשיח המתלהב על כך שאנחנו בשיא ואז נגמר הגל. לפחות חצי מהאנשים שהולכים להידבק בגל הזה עוד לא נדבקו. חלק מזה יכול להימנע ועוד תהיה תחלואה קשה מאוד גדולה".

"אנחנו רואים בבתי החולים את מדוכאי החיסון והלא מחוסנים שמתאשפזים וגם מתים מול העיניים", הוסיף ברוש ניסימוב. "יש מה לעשות עוד בשביל למנוע את זה. המנה הרביעית שהייתה הימור" עכשיו אנחנו רואים שהאפקט שלה הוא טוב מאוד. יש הפחתה משמעותית של מי שקיבל את המנה הרביעית להגיע לאשפוז. מי שבקבוצת סיכון ועוד לא עשה את זה – שיילך להתחסן".

בנוגע לביטול הבידוד לילדים במוסדות החינוך הוסיף כי "זה לא במוקד המומחיות שלי. אבל זה שילדים יהיו בבית ספר זה אחד הדברים הכי חשובים שיש. לא בטוח שבמתווה הקודם עשינו את זה טוב. קצב ההדבקות כל כך גדול שאני לא בטוח שזה כל כך משפיע עליו".

פרופ' חזי לוי הוסיף בראיון ל'גלי ישראל': "יש וריאנט חדש, אנחנו רואים אותו בכמה מקומות, למשל בדנמרק והודו, זהו וראינט תולדה של האומיקרון. אנחנו יודעים שהוא מדביק לפחות כמו האומיקרון, אם לא יותר. אני מקווה שנגיע למצב מאוזן, האפשרות לחיות מחוסנים לצד הנגיף״.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים