שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » מקדם ההדבקה מזנק, עלייה בחולים במצב קשה
התחלואה גואה
אתמול אובחנו 4,197 נדבקים חדשים בקורונה, לאחר שבוצעו כ-90 אלף בדיקות מהן 4.6% היו חיוביות. בכך עלה מניין החולים הפעילים ל-31,958, בהם 110 במצב קשה
בדיקת קורונה | צילום: Gil Cohen Magen, שאטרסטוק

משרד הבריאות עדכן הבוקר (א') כי אתמול אובחנו 4,197 נדבקים חדשים בקורונה, לאחר שבוצעו כ-90 אלף בדיקות מהן 4.6% היו חיוביות. בכך עלה מניין החולים הפעילים ל-31,958, בהם 110 במצב קשה ומתוכם 37 מונשמים. מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה עומד על 8,244.

זן האומיקרון מביא להתפשטות מהירה במיוחד של המחלה. בשבעת הימים האחרונים אובחנו כ-27 אלף ישראלים כחיוביים לנגיף, כאשר בשבת לפני שבוע היו רק 807 מאומתים. מקדם ההדבקה עומד על 1.84 – הנתון הגבוה ביותר מאז חודש יוני.

פרופסור ערן סגל ממכון ויצמן אמר הבוקר ל-103FM כי לפי התחזית שלו "בשבועות הקרובים נראה סדר גודל של 2 מיליון אנשים, אולי 1 לכל 4 נדבקים, יכול להיות שאפילו יותר. זה יוביל כנראה להתחלה של סוף הגל הזה, וזה יקרה יחסית מהר, בסדר גודל של 4-3 שבועות".

מנגד אמר ד"ר דרור דיקר, מנהל מח' קורונה ב'השרון' וחבר קבינט המומחים כי "העובדה שאין נפטרים רבים אומרת שזן האומיקרון פחות פוגע בריאות, המחלה קלה יותר וללא הנשמות וגם יש לנו כלים טובים יותר להתמודדות. עם זאת, כל אדם שמתחסן מונע מעצמו מחלה קשה. זו אחריות אישית של כל אחד למצוות 'וחי בהם'".

גם המשנה למנכ"ל משרד הבריאות לשעבר פרופ' איתמר גרוטו לאדמקר וישראל כהן בקול ברמה: "גם אם תהיה חסינות עדר לאומיקרון אי אפשר לדעת אם זה יעזור לזן הבא. צריך ש-95 אחוז מהאוכלוסייה תדבק או תתחסן בשביל חסינות עדר."

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים