שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » "מקווה שההסלמה תסתיים בקרוב"
ביידן לנתניהו
סגן עוזר שר החוץ לעניינים ישראליים-פלסטיניים צפוי לנחות בעזור. ביידן גינה את מתקפת הטילים של חמאס וארגוני הטרור, ואמר כי זכותה של המדינה להגן על עצמה
בנימין נתניהו וג'ו ביידן | צילום: Matty Stern/ Public Domain

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן אמר הלילה (רביעי) כי שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, והביע תקווה כי פעולות האיבה באזור ייסתיימו בקרוב. "לישראל יש זכות להגן על עצמה", הדגיש ביידן.

מהבית הלבן נמסר כי ביידן אמר לנתניהו שירושלים חייבת להיות מקום של שלום, והוסיף כי ארה"ב תומכת במציאת דרך לרגיעה בת-קיימא. הוא גינה את שיגור הרקטות מצד "חמאס וארגונים נוספים", ותמך בזכות של ישראל להגן על עצמה ועל אזרחיה.

הנשיא עדכן את ראש הממשלה במגעים הדיפלומטיים של ארצות הברית עם מדינות האזור, כולל מצרים, ירדן וקטאר, כמו גם עם גורמים פלשתיניים. השניים הסכימו לקיים קשר הדוק בין הצוותים שלהם, שיכלול את שרי החוץ, הביטחון, ראשי ההגנה ויועצי הביטחון הלאומי, וסיכמו להישאר בקשר בימים הקרובים.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "ראש הממשלה נתניהו הודה לנשיא ביידן על הגיבוי האמריקני לזכות של ישראל להגנה עצמית. רה״מ נתניהו אמר כי ישראל תמשיך לפעול כדי לפגוע ביכולות הצבאיות של החמאס ושל יתר ארגוני הטרור הפועלים ברצועת עזה".

מוקדם יותר נמסר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בטלפון עם מזכיר המדינה האמריקני טוני בלינקן. ראש הממשלה נתניהו הודה למזכיר המדינה בלינקן על התמיכה האמריקנית בזכות ההגנה העצמית של ישראל, זכות שמזכיר המדינה חזר עליה בשיחה זו.

בלינקן הודיע כי הוא שולח נציג בכיר מטעמו לאזור בניסיון לשכנע את הצדדים לעצור את ההסלמה והזהיר כי היא פוגעת ביכולת ליישם את פתרון שתי המדינות. בהמשך, בלינקן שוחח עם אבו מאזן על ההסלמה הביטחונית, מסר לו כי הוא "מגנה את ירי הרקטות מעזה" והדגיש את הצורך בהרגעת המצב.

בלינקן הודיע כי האדי עמר, שמשמש סגן עוזר מזכיר המדינה לעניינים ישראליים ופלסטיניים, יגיע לאזור וייפגש עם מנהיגים ישראלים ופלסטינים כדי "להפציר בשמי ובשם הנשיא ביידן בדבר הצורך להגיע להפסקת ההסלמה באלימות".

בכירים אמריקנים וישראלים אמרו כי ממשל ביידן פועל בימים האחרונים מול מצרים בנסיון לבלום את ההסלמה. היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ייק סאליבן, שוחח אתמול בטלפון עם מקבילו המצרי עבאס כאמל. הבית הלבן מסר כי סאליבן דן עם בכירים מצרים "בצעדים להשבת הרגיעה בימים הקרובים". בכירים במשרד החוץ האמריקני קיימו שיחות דומות עם המצרים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים