שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » מקרה של פוליו התגלה בילד בן 4 מירושלים
לא מחוסן
מחלת הפוליו היא מחלה זיהומית הנגרמת על ידי נגיף (וירוס) הפוליו. הנגיף מדבק ועובר מאדם לאדם (בעיקר בקרב ילדים). הנגיף חודר לגוף דרך הפה ומופרש ביציאות
חיסון נגד הפוליו | צילום: Bernard Chantal, שאטרסטוק

מקרה של פוליו (שיתוק ילדים) התגלה בילד בן 4 בירושלים שלא חוסן נגד פוליו במסגרת חיסוני השגרה. מקור המחלה במקרה זה, מנגיף פוליו תרכיבי שעבר שינוי ועלול לגרום מחלה בקרב מי שאינו מחוסן. כך הודיעו במשרד הבריאות אמש.

לשכת הבריאות המחוזית בירושלים פתחה בחקירה אפידמיולוגית ותיצור קשר עם מגעים הדוקים של הילד למתן הנחיות ספציפיות. בהתאם לממצאי החקירה יוחלט על המלצות נוספות. יש לציין שהנגיף נמצא בדגימות ביוב באיזור, ממצא שקורה לעיתים, אך עד כה באירועים דומים בעבר לא היו מקרים קליניים.

במשרד הבריאות אומרים כי האמצעי החשוב ביותר למניעת מחלת פוליו הוא הקפדה על חיסוני השגרה במועד המומלץ על פי הנחיות משרד הבריאות. מומלץ להשלים בהקדם את חיסוני השגרה למי שטרם עשה זאת.

מחלת הפוליו היא מחלה זיהומית הנגרמת על ידי נגיף (וירוס) הפוליו. הנגיף מדבק ועובר מאדם לאדם (בעיקר בקרב ילדים). הנגיף חודר לגוף דרך הפה ומופרש ביציאות. לרוב אין סימני מחלה ורק אדם אחד מאלף (שאינם מחוסנים) יחלה באופן תסמיני עם שיתוק.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים