שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » מקרה שני של 'אבעבועות הקוף' התגלה בישראל
חשד לגל
פרופ' רונן בן עמי, מומחה למחלות זיהומיות, מסביר כי אבעבועות הקוף זאת מחלה ויראלית ששייכת למשפחה של מחלות שמתאפיינות באבעבועות על פני העור
רופאים מטפלים בחולים | צילום: Sirichai Saengcharnchai, שאטרסטוק

יממה לאחר הודעת משרד הבריאות על הימצאות נגיף 'אבעבועות הקוף' אצל גבר כבן 30, הבוקר מדווח על אדם נוסף החשוד כחולה ב'אבעבועות הקוף'. משרד הבריאות מדווח כי האדם החשוד, חזר לישראל לאחר טיול שערך במערב אירופה.

ארגון הבריאות העולמי, קיים אתמול דיון חירום בנושא התפרצות אבעבועות הקוף – מחלה נגיפית שהייתה נפוצה עד כה רק במערב אפריקה ומרכזה, זאת לאחר שהתגלו יותר מ-100 מקרים באירופה.

עוד בנושא:

רשויות הבריאות בגרמניה הגדירו זאת בתור ההתפרצות הגדולה ביותר אי פעם של הנגיף באירופה. מקרים נמצאו עד כה בלפחות תשע מדינות: בלגיה, צרפת, גרמניה, איטליה, הולנד פורטוגל, ספרד, שבדיה ובריטניה. כמו כן אובחנו חולים בארצות הברית, קנדה ואוסטרליה.

פרופ' רונן בן עמי, מומחה למחלות זיהומיות וראש המערך בבית החולים איכילוב, מסביר כי אבעבועות הקוף זאת מחלה ויראלית ששייכת למשפחה של מחלות שמתאפיינות באבעבועות על פני העור.

במשפחת הנגיפים, יש גם את מחלת האבעבועות השחורות, שהוכחדה בעבר באמצעות חיסונים. אבעבועות הקוף הרבה פחות קטלנית. זאת מחלה שנפוצה במערב אפריקה ובניגוד לשמה, היא לא קשורה בקופים. לפי הדיווחים, ברוב המקרים מדובר בחשיפה למכרסמים באזורים אלה, כמו חולדות וסנאים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים