שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בארץ » מרד החנויות: אלפי עסקים ייפתחו ביום ראשון
בניגוד לחוק
אלפי חנויות יחד עם התאגדות רשתות המסחר והאופנה מודיעות כי תצטרפנה למהלך של פתיחת החנויות ביום ראשון, בניגוד להחלטת הממשלה לסגור את החנויות בשל הסגר
חנות טקסטיל | צילום: Larina Marina

התאגדות רשתות המסחר האופנה וההסעדה הכריזו 'מרד' על החלטת הממשלה לסגור את החנויות, והודיעו כי החנויות המאוגדות תחתיהן צפויות להפתח ביום ראשון הקרוב. זאת, בניגוד לחוק ולפני ההחלטה הסופית של קבינט הקורונה שתתכנס מחר.

על פי ההערכות, כ- 6,500 חנויות צפויות לשתף פעולה עם המהלך – 35% מסך החנויות המאוגדות בהתאחדות. בנוסף, צפויים להצטרף למרד גם אלפי חנויות פרטיות בודדות, שאינן משתייכות לרשתות ולהתאגדות, שחלקן כבר לקחו את החוק לידיים ופועלות בימים אלה, בצורה כזו או אחרת.

במקביל, מובילה גם התאגדות רשתות המסחר, האופנה וההסעדה בישראל מרד. ההתאגדות מאגדת כ-400 רשתות מסחר ב-18,000 חנויות המעסיקות כ-300 אלף עובדים.

למרד הצטרפו גם קבוצת צים סנטרס וכן מתחמי הקניות של קרסו נדל"ן וקבוצת ביג, שהודיעו על תמיכה במרד רשתות האופנה וההסעדה ועל כך שהם יאפשרו לבעלי החנויות לפעול במרכזי המסחר שלהם.

בניגוד לקניונים דיזינגוף סנטר בתל אביב, קניון הזהב בראשון לציון, קניון ממילא בירושלים, קניון מול החוף בחדרה, ומתחם סוהו בנתניה שיפתחו ביום ראשון – קבוצות הקניונים הגדולות עזריאלי ומליסרון מסרבות למהלך החד צדדי של הרשתות ולא יאפשרו לפתוח את החנויות בקניונים שלהן.

מההתאגדות נמסר כי "ראשי ערים רבים הנחו את הפקחים העירוניים שלא לרשום דוחות לחנויות. במספר רשויות אף הגדילו לעשות והוציאו את הפקחים לחל"ת כדי להימנע מרישום דו"חות לחנויות. אנו בקשר עם ראשי ערים נוספים וכן עם בעלי קניונים ומרכזי מסחר נוספים כדי להרחיב את מעגל החנויות שתיפתחנה ביום ראשון".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים