שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » מרחב הדיג בעזה נפתח מחדש
לאחר 3 ימים
במערכת הביטחון הוחלט להחזיר את פריסת סוללות כיפת ברזל לשגרה • צה"ל: "החזרת המדיניות האזרחית כלפי רצועת עזה לשגרה מותנית בהמשך שמירת השקט"
תגיות: ,
דיג בעזה | צילום: Ryan Rodrick Beiler, שאטרסטוק

בתום התייעצויות ביטחוניות החליט מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף רסאן עליאן, על החזרת מרחב הדיג ברצועת עזה ל-15 מיילים ימיים. "החזרת המדיניות האזרחית כלפי רצועת עזה לשגרה מותנית בהמשך שמירת השקט והיציבות הביטחונית", נמסר מטעם המתפ"ש.

במקביל, בצה"ל מחזירים היום לשגרה את פריסת כיפות ברזל בדרום. מערכת הביטחון ביצעה מספר שינויים לנוכח המתיחות בימים האחרונים, אך כעת הוחלט על צמצום במספר הסוללות. ההערכה היא כי בין ישראל לפלסטינים הועברו מסרים מאחורי הקלעים, וכי הושגו הסכמות כלשהן.

אחרי עליית המתיחות בסוף השבוע עם עשרות שיגורים מהרצועה, הלילה ושלשום נשמר השקט בדרום, ואתמול בוצעו שני שיגורים שמפלו בשטח הרצועה. אתמול רחפן של צה"ל נפל בצפון רצועת עזה בזמן פעילות מבצעית. מצה"ל נמסר שאין חשש לדליפת מידע.

כזכור, הקבינט המדיני ביטחוני הסמיך את ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ להתחיל בפעולה צבאית נגד חמאס ברצועת עזה במקרה שהירי יימשך. לאור העובדה שישראל לא הגיבה בימים האחרונים לירי מרצועת עזה, ונוכח מדיניות "הפנקס הפתוח", התגובה הישראלית, אם תבוא, תהיה עוצמתית ותכוון נגד מטרות איכות המטרידות את ישראל.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים