שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » מרחב הדיג הורחב, תתאפשר הכנסת ציוד
וחוזר חלילה
הרחבת מרחב הדיג ברצועת עזה מ-6 ל-12 מיילים ימיים. תתאפשר הכנסת ציוד וסחורות לטובת המשך פעילות פרוייקטים של הקהילה הבינלאומית בעזה בתחומי מזון, מים, רפואה וד
תגיות:
דיג בעזה | צילום: Ryan Rodrick Beiler, שאטרסטוק

בתום הערכת מצב ביטחונית ובאישור הדרג המדיני – הוחלט על הרחבת מרחב הדיג ברצועת עזה מ-6 ל-12 מיילים ימיים, החל מהיום (שישי) בבוקר. "הצעדים האזרחיים שאושרו ע״י הדרג המדיני מותנים בהמשך השמירה על היציבות הביטחונית באזור", נמסר.

בנוסף, החל מיום ראשון תתאפשר הכנסת ציוד וסחורות לטובת המשך פעילות פרוייקטים של הקהילה הבינלאומית בעזה בתחומי מזון, מים, רפואה ודיג. זאת לצד אישור הכנסת מוצרי חשמל וחקלאות, מישראל לרצועה. כמו כן, יתאפשר ייצוא של פסולת מתכת משטח הרצועה לישראל.

עוד הוחלט, כי יתאפשר מעברם של פלסטינים תושבי הרצועה לחו״ל דרך מעבר אלנבי, בכפוף לקריטריונים המאושרים. בנוסף, באופן חד-פעמי תתאפשר הכנסת 29 כלי רכב פרטיים שנשארו במעבר ארז מאז מבצע ״שומר החומות״.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, פגש אתמול ראשי רשויות מעוטף עזה. במפגש השתתפו ראש העיר שדרות, אלון דוידי, ראש מועצת שדות נגב, תמיר עידאן, ראש מועצת חוף אשקלון, איתמר רביבו, סגן ראש מועצת שער הנגב, יוסי קרן, וסגן ראש מועצת אשכול, דודי אלון. רה"מ בנט שוחח עם ראשי הרשויות על המצב הביטחוני וכן על ההתמודדות עם זן הדלתא, שמע את הצרכים בשטח וציין כי יפעל לחיזוק יישובי עוטף עזה.

בנט אמר כי "אני מודה לראש העיר שמארח אותנו ולכל ראשי המועצות שהגיעו. בדרך כלל מגיעים לפה כשיש מלחמה או סבב, אבל היה חשוב לי להגיע עכשיו כשאין, בזמן שגרה, כי התושבים חיים פה כל הזמן. אני מודע להשפעה של הסבבים האלה, גם ברגעי השקט זה לא נגמר. האפקט עוד קיים – גם האפקט הנפשי וגם האפקט הפיזי. אתם חשובים לי מאוד ברמה האישית וחשובים מאוד למדינת ישראל. אנחנו פועלים כדי לתת לעוטף עזה וליישובי הדרום כמה שיותר רוגע ושקט ארוך טווח. יש הזדמנויות לא קטנות. אני רוצה בעיקר לומר לכם תודה – אתם פה כל הזמן ושומרים על הבית".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים