שיתוף
תגובות
חדשות » פלילים ומשטרה » "מרמה, הפרת הסכם ניגוד עניינים ושקרים"
ליאת בן ארי חסינה?
בעוד התובעת במשפט נתניהו ממונה על אכיפת החוק נחשפת במערומיה, גדודי הפרקליטות מגויסים להגן על שמה הטוב • איפה ואיפה? אכיפה סלקטיבית?
פטיש שופט | צילום: Aldeca Productions, שאטרסטוק

האם ליאת בן ארי הפרה לכאורה את הסדר ניגוד העניינים שלה בנוגע לנכסים שבבעלותה, לאחר שהתערבה בעקיפין במכתב איום שנשלח מהפרקליטות לעיריית ראש העין? לפי העיתונאי אלי ציפורי, לא זו אף זו, אלא שבעוד שהגב' בן ארי הפרה את הסכם ניגוד העניינים עליה חתמה, היא גם שיקרה בכל הקשור לעסקים של בעלה, שאינם קשורים לעסקי נדל"ן.

לדבריו, מנוסח הסדר ניגוד העניינים עולה כי בן ארי שותפה במספר נכסים – בין היתר כנראה הנכס להשקעה בראש העין – ולכן בניגוד למצג שביקשה להציג בתחילה, היא ידעה גם ידעה על ההשקעה שם.

מתברר, כי בנוסף לחשדות לעבירות בנייה ומרמה של רשם העמותות, לחובתה של בן ארי, מתווסף גם כאמור הפרת הסדר ניגוד העניינים שנחתם עמה בתחילת השנה (פברואר) עם כניסתה לתפקיד המשנה לפרקליט המדינה לאכיפה כלכלית.

על-פי הסדר ניגוד העניינים, בעלה של בן ארי, אביב שווקי, הוא הבעלים של חברה העוסקת בייעוץ ופיתוח עסקי באסיה במגוון תחומים. שמה של החברה "הלי גייט" ועיסוקה סותר לכאורה את תגובתה הראשונה של בן ארי לתקשורת בנוגע לעבירות הבנייה בראש העין. כזכור, באותה תגובה ציינה בן ארי שהיא איננה קשורה לעסקי בעלה, כשהכוונה לכאורה לדירה להשקעה בראש העין, אלא שמסתבר כעת כי "עסקי בעלה" הם בכלל בחו"ל.

חמור מכך – בסעיף 4 מצהירה בן ארי: "אין לי מקורות הכנסה מעיסוקים נוספים פרט להכנסתי מעבודתי בשירות המדינה, למעט מקורות הכנסה מנכסים שבבעלותנו". הכוונה היא, ככל הנראה, בין היתר, לנכס בראש העין ומהשימוש בלשון רבים עולה כי לבני הזוג יש מספר נכסים להשקעה. הסעיף הזה למעשה ממחיש בפועל כי ליאת בן ארי ידעה גם ידעה על הנכס בראש העין, ועל ההכנסות המניבות ממנו (בשכירות) – בניגוד לתגובתה לתקשורת.

לצד זאת, בסעיף 6.1 מתחייבת בן ארי להימנע מלקבל החלטות בתוקף תפקידיה הציבוריים, להשתתף או לטפל בכל צורה אחרת, במישרין או בעקיפין, בנושאים העלולים להעמידה במצב של חשש לניגוד עניינים "ובפרט בנושאים הקשורים לעניינים הבאים: בענייני האישיים, לרבות בכל הנוגע לנכסים שבבעלותי או שאני שותפה בהם".

לדברי אלי ציפורי, "כעת הודתה בן ארי לכאורה שקיימים נכסים בבעלותה, כנראה בין היתר בראש העין, למרות ניסתה עד כה להתרחק מכך, בסגנון 'לא ראיתי, לא שמעתי, לא ידעתי'. מה שמטריד הוא שבן ארי אכן ניסתה להתערב בעקיפין בענייניה הפרטיים, באמצעות משלוח מכתב חריג ותמוה מהפרקליטות על-ידי עו"ד בת-אור כהנוביץ' שהזהירה את חבר מועצת ראש העין חנוך עוז מלהתערב בענייני ליאת בן ארי. מה זו אם לא התערבות עקיפה שלה בענייניה האישיים?".

בראיון ל"קול ברמה" סיפר ח״כ בצלאל סמוטריץ': "שאלתי את שר המשפטים האם ראוי שליאת בן ארי תמשיך בתפקידה נוכח סימני השאלה סביבה, אבי ניסנקורן, האיש שיודע לדבר, עמד והשפיל מבט וגמגם כמה משפטים שכתבו לו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים