שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » עולם הישיבות » מרן הגר"ח למד להפלת החוק – "הם לא יצליחו"
כוח התורה
נכד שר התורה מסר לנתניהו וגפני, שהגר"ח למד כל הבוקר לטובת הפלת חוק הדיניים ובאמצע הלימוד עצר ואמר, "תגיד להם שהם לא יצליחו". לבסוף החוק נפל במפתיע
מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א | צילום: באדיבות המצלם

שיחה משולשת התקיימה הבוקר (חמישי) במהלך הדרמה במליאת הכנסת בין ר' יעקב קנייבסקי, נכדו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קינייבסקי שליט"א לבין יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו ויו"ר יהדות התורה משה גפני אודות חוק הדיינים שביקשה הקואליציה לשנות.

נגד הגר"ח התקשר לגפני ואמר שנכנס למרן וסיפר לו שכל הלילה היו דיונים בכנסת על חוק הדיינים ושהקואליציה רוצה למנות דיינים מהציונות הדתית ולשנות את שיטת המינויים שהייתה נהוגה כל השנים. שר התורה ישב ולמד כל הבוקר לטובת הפלת החוק עד שבאמצע הלימוד הרב עצר ואמר לנכדו, תגיד להם "שהם לא יצליחו".

הסיפור פורסם על ידי עטרה גרמן ב'מקור ראשון'. זמן קצר לאחר מכן החוק נפל בשל טעות אנוש, לאחר שהקואליציה לא השיגה רוב וההצבעה נגמרה בשיוויון 51-51. יו"ר הכנסת מיקי לוי הצביע בטעות נגד החוק, יחד עם האופוזיציה בקריאה השלישית.

ב'ווינט' דווח כי לניר ברקת היתה אתמול בלילה טיסה לוושינגטון לטובת פגישות שקבע מראש. באמצע הלילה הוא הוקפץ מנתב״ג להצבעה והפסיד את הטיסה. אחרי ההצבעה קנה כרטיסים חדשים. בדיעבד התברר שגם האצבע שלו אפשרה להפיל את חוק הדיינים.

כזכור, מליאת הכנסת לא אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הדיינים. בתום דיון ממושך ולאחר שנדחו כל ההסתייגויות, בהצבעה בקריאה שלישית נרשם שוויון 51, כאשר יו"ר הכנסת מיקי לוי הצביע בטעות נגד במקום בעד. לאחר קבלת ייעוץ משפטי אמר יו"ר הכנסת: "לאור העובדה שלא ניתן לשנות את ההצבעה, ההצבעה שלי, ולא היה רוב בהצבעה בקריאה שלישית החוק בקריאה שלישית לא עבר. הייעוץ המשפטי ייבחן את השלכות התוצאה של 51-51, כרגע החוק לא עבר."

על פי ההצעה הרעה שנועדה להדיר את החרדים בוועדה יהיו 13 חברים: שני הרבנים הראשיים לישראל; שני דיינים של בית הדין הרבני הגדול, שייבחר חבר דייניו לשלוש שנים; לפי התיקון שאושר, לממשלה יהיו 3 נציגים בוועדה (במקום שניים כיום): שר המשפטים (שהממשלה רשאית, בהסכמתו, למנות שר אחר במקומו), השר לשירותי דת, וחבר אחר של הממשלה שייבחר על ידה; שני עורכי דין, שייבחרו על ידי המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין לשלוש שנים; לפי התיקון שאושר, יכהנו בוועדה שתי טוענות רבניות (במקום טוענת רבנית אחת כיום), שייבחרו האחת על ידי שר המשפטים והשנייה על ידי השר לשירותי דת, תוך שלושה חודשים ממועד כינון ממשלה חדשה.

בנוסח החוק נקבעו הוראות מעבר שונות, בין היתר, גם הוראה הקובעת כי תקופת כהונתה של הטוענת הרבנית שמונתה לפני כניסתו לתוקף של חוק זה, תסתיים בתוך שנה מיום התחילה של החוק. עם תום כהונתה ימנה השר לשירותי דת טוענת רבנית במקומה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים