שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "מר"צ תצביע נגד חוק איחוד משפחות"
הורביץ' הודיע
המפלגה עדכנה כי לא תתמוך בהצעה כל עוד לא הושגה פשרה: "עתרנו לבג"ץ בעבר נגד החוק ונצביע נגדו אם יעלה במליאה". שקד הבטיחה: החוק יעלה בכל מקרה להצבעה
תגיות:
ניצן הורביץ | צילום: יוסי זמיר/ לע"מ

יו"ר מרצ השר ניצן הורוביץ, אמר לחברי סיעתו כי המפלגה לא תתמוך ב"חוק האזרחות" שנועד למנוע איחוד משפחות ערביות בישראל עם פלסטינים מהשטחים. "אם חוק האזרחות יגיע לכנסת, מרצ תתנגד לו. זה חוק שמפלה אוכלוסיה על בסיס גזעי, שבא לעולם בחטא. מרצ עתרה נגד החוק לבג"צ בעבר ותצביע נגד כאמור במידה ויובא להצבעה", אומרים במפלגה. הם הבהירו כי "כל עוד אין פשרה זו עמדתנו".

חברת הכנסת גבי לסקי, מרצ: "מרצ באופן עקבי הצביעה נגד החוק המיותר הזה, ובעבר אף עתרה עליו לבג"ץ. מדובר בחוק שפוגע בזכות לשוויון באופן עמוק, ומפלה בין בני אדם. למשפחות יש זכות לחיות יחדיו, גם אם מדובר במשפחות שחיות משני צידי הקו הירוק."

"הנימוק האומר כי אסור לפלסטינים להיכנס למדינת ישראל מטעמים ביטחוניים הוא נימוק לא רציני. אלה המתנגדים לאיחוד משפחות, מתנגדים מטעמים גזעניים או מטעמים דמוגרפים, הריי ממילא כל משפחה עוברת בדיקות פרטיות".

בתגובה, אמרו גורמים בהנהלת הקואליציה כי ביום שני ינסו להעביר בוועדה המסדרת החלטה להעביר את התיקון לחוק האזרחות לאישור בוועדת החוץ והביטחון בלבד, ולדלג על ועדת הפנים, שאמורה לאשר אותו במשותף. אם לא יהיה לכך רוב בוועדה המסדרת הכוונה להביא את הצעת החוק לאישור מליאת הכנסת.

שרת הפנים איילת שקד צפויה להעלות את החוק להצבעה ביום שני הקרוב אחרי דחיות רבות, משום שב-6 ביולי יפוג מועד ההארכה של הוראת השעה. במהלך הימים האחרונים התקיימו שיחות בין שקד ליו"ר רע"ם עבאס על מנת שלא יתנגד לחוק, אך השיחות לא צלחו ולא הושגה פשרה.

בקואליציה קיוו עד עתה שהחוק יעבור אולי בכל זאת – באמצעות תמיכה או הימנעות של ח"כים מסוימים ממפלגות הימין באופוזיציה, שתמכו בחוק הזה פעמים כה רבות בעבר. בליכוד יש חברי כנסת, דוגמת אבי דיכטר, שטוענים כי יש לתמוך בחוק – בשל המשמעויות הביטחוניות והלאומיות שיש לו.

ח"כ מיכל וולדיגר בתגובה להודעת מרצ כי יתנגדו לחוק האזרחות: "‏אחד עשר חברי כנסת מהקואליציה כבר הודיעו שיתנגדו לחוק האזרחות. כך נראית קואליציה בהתפרקות. שרת הפנים איילת שקד, במקום לאיים על רע"מ, מציעה שבאמת תיכנסי למו"מ אתנו לקידום חוק יסוד ההגירה, לטובת מדינת ישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים