שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מרצ תקבל מלפיד 3 תיקים על 6 ח"כים
אחרי ליברמן
הבריאות להורוביץ, הגנת הסביבה לזנדברג והמשרד לשיתוף פעולה אזורי לפריג'. יש עתיד ממשיכה במגעים גם עם העבודה וכחול לבן, במטרה להציג ממשלה כמעט מוגמרת
יאיר לפיד וניצן הורביץ | צילום: דוברות

יש עתיד ומרצ הודיעו היום (רביעי) כי הגיעו לסיכום על סעיפי הסכם קואליציוני לקראת הרכבת ממשלה. על פי הסיכומים מרצ בת ה-6 מנדטים תקבל שלושה תיקים – משרד הבריאות ליו"ר ניצן הורוביץ, המשרד להגנת הסביבה לתמר זנדברג והמשרד לשיתוף פעולה אזורי לעיסאווי פריג'.

בהודעה משותפת למפלגות מרצ ויש עתיד נמסר כי "במהלך היום סוכמו הסעיפים בהסכם הקואליציוני בין מפלגת מרצ ומפלגת יש עתיד. במסגרת המו״מ הגענו להסכמה על עיקר קווי היסוד של הממשלה, כמו גם על שורה של פתרונות כלכליים-חברתיים: הגדלה דרמטית של תקציב הבריאות הכוללת הרחבת סל התרופות, ותוספת תקנים משמעותית למערך הרפואה ורפואת הנפש, כולל קיבוע תקני הקורונה".

"בנוסף הוסכם כי יחוקק חוק למאבק במשבר האקלים עם יעדים שאפתניים לצמצום פליטות פחמן, מעבר לאנרגיות מתחדשות, פינוי המפעלים המזהמים ממפרץ חיפה, ושיפור התחבורה הציבורית והשיתופית. כמו כן הוחלט שבין יתר התפקידים המשרד לשיתוף פעולה אזורי יהיה באחריות סיעת מרצ. כמו כן הושגו הסכמות בנושאי דת ומדינה".

חברת הכנסת תמר זנדברג ממרצ אמרה בראיון ל'רשת ב' כי "יש הבנה כללית מצד השותפים, גם אלו מהימין שלא נמצאים כרגע סביב השולחן, שנושאים במחלוקת – בהם משפט – לא יקודמו בשיא המרץ בתקופת הכהונה של הממשלה הזו. יש מספיק מה לעשות".

ח"כ מאיר כהן מיש עתיד אמר שיו"ר ימינה נפתלי בנט הוא חלק חשוב מהממשלה שתקום. על הטענה שח"כ איילת שקד לא תגיע לקואליציה כזו, הוא ציין: "אני מאוד מקווה שהיא תגיע, אני חושב שממהרים להספיד את המפלגה הזו". עוד ציין כהן שהוא משער שגם רע"ם תצטרף לקואליציה, לגבי הרשימה המשותפת הוא הוסיף: "משיחותיי עם חלק מאנשי הרשימה המשותפת אני לא יודע אם הם יבואו או לא, אבל יש מהם גיבוי מלא לכל ממשלה שתקום".

מאז תחילת השבוע ביש עתיד מנהלים מגעים מואצים עם מפלגות המרכז-שמאל במאמץ להרכיב ממשלה עד תום המנדט של לפיד ביום רביעי הבא בחצות. במסגרת המגעים, הושגו סיכומים על הסכמים קואליציוניים עם ישראל ביתנו ומרצ, ובהמשך צפויים הסכמים גם עם העבודה וכחול לבן. המטרה היא להציג ממשלה כמעט מוגמרת בפני תקווה חדשה וימינה, ובכך להפעיל לחץ על יו"ר ימינה נפתלי בנט לחזור לשולחן המו"מ.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים