שיתוף
תגובות
חדשות » משבר האקלים: גל החום הקיצוני באירופה גובה קורבנות
מתים מחום
באירופה "מתים מחום". גל החום הקיצוני באירופה גבה עד כה את חייהם של יותר מאלף בני אדם בספרד ובפורטוגל
תגיות: ,
גל חום | צילום: VladisChern, שאטרסטוק

גל החום ממשיך להתפשט גם למדינות צפון מערב אירופה ומדינות כמו בלגיה, הולנד וגרמניה נעכרות לאפשרות של שריפות יער שיפרצו עקב החום הכבד.

בהולנד נרשה אתמול טמפרטורה של 33 מעלות, בעיירה הדרומית ווסטדורפ והתחזית להיום (שלישי) היא 39 מעלות!!! גם במערב גרמניה ובבלגיה נערכים לטמפרטורות של 40 מעלות ומחפשים פתרונות אפשריים לאוכלוסיות בסיכון.

בבריטניה, סופרים כבר את היום השלישי לגל החום הבלתי אפשרי שעובר על כל חלקי אנגליה. לדברי התושבים, רוב הבתים אינם ממוזגים וגם במקומות ציבוריים המיזוג חלקי.

היום נמדד הטמפרטורה הגבוהה ביותר בהיסטוריה – 39.1 מעלות במחוז סארי שבדרום-מזרח אנגליה. השיא הקודם נמדד בקמברידג' ב-2019 ועמד על 38.7 מעלות. סוכנות מזג האוויר הלאומית הבריטית פרסמה התרעה אדומה של "חום קיצוני" לראשונה בהיסטוריה.

בספרד ובפורטוגל מתו  כאמור כ-אלף בני אדם מהטמפרטורות הקיצוניות וגל השריפות. הרשויות בפורטוגל הודיעו על פינוי גדול במחוז מורצ'ה הצפוני לאחר שגל שריפות פרץ במקום והעלה את החשש לחיי התושבים במקום. מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש אמר אתמול (שני) כי "האנושות עומדת בפני "התאבדות קולקטיבית".

לשרי 40 המדינות שנפגשו כדי לדון בשינוי האקלים  טען כי "מחצית מהאנושות נמצאת באזור סכנה של שיטפונות, בצורות, סערות קיצוניות ושרפות. אין אומה שהיא חסינה. ועדיין אנחנו ממשיכים בהתמכרות שלנו לדלקי מאובנים" והוסיף "יש לנו בחירה. פעולה קולקטיבית או התאבדות קולקטיבית. זה בידיים שלנו" לשון מזכ"ל האו"ם.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים