שיתוף
תגובות
חדשות » משבר הסוכנות היהודית: הנשיא הרצוג "רוסיה היא מדינה חשובה במרחב"
משבר דיפלומטי
הנשיא יצחק הרצוג גויס לסייע בפתרון המשבר בין שתי המדינות | ככל שנדבר פחות כן ייטב, וזה יאפשר טיפול נכון בכל הסוגיה
הנשיא יצחק הרצוג בפגישה עם ראש הממשלה יאיר לפיד | צילום: קובי גדעון - לע״מ

המשבר בין רוסיה לישראל מגיע לשיאים חדשים. דוברת משרד החוץ הרוסי מריה זכרובה אמרה הבוקר (שלישי) לערוץ טלוויזיה רוסי כי "רוסיה מצרה על כך שישראל בנתה בתקופה האחרונה עמדה לא בונה ומוטה לגבי המצב באוקראינה" והוסיפה ביחס לנושא סגירת משרדי הסוכנות היהודית ש"גורלה של הסוכנות היהודית ברוסיה יתברר במישור המשפטי", הוא נמצא בסמכות השיפוט של משרד המשפטים הרוסי".

כזכור ראש הממשלה יאיר לפיד, אמר בכינוס בנושא פעילותה של הסוכנות היהודית ברוסיה, כי "סגירת משרדי הסוכנות תהיה אירוע חמור, שישליך על היחסים" וכי היחסים עם רוסיה חשובים לישראל "הקהילה היהודית ברוסיה גדולה וחשובה ועולה בכל שיח מדיני עם הממשל במוסקבה".

אתמול נועד ראש הממשלה לפיד עם נשיא המדינה יצחק הרצוג, בניסיון למצוא פתרון למשבר הסוכנות היהודית ברוסיה. בהתייחסו לפגישה אמר הרצוג הבוקר כי "באופן טבעי, הנושא שמעסיק אותנו בימים האחרונים,  פעילות הסוכנות היהודית ברוסיה, הוא נושא שבאמת קרוב לליבי".

עוד הוסיף הרצוג "אני נוקט בשני כלים. אחד, יש דברים שהשתיקה יפה להם. אני חושב שככל שנדבר פחות כן ייטב, וזה יאפשר טיפול נכון בכל הסוגיה. שניים, אני עובד בשיתוף פעולה מלא עם ראש הממשלה לפיד, באמון מלא. אנחנו פועלים למען מדינת ישראל ולמען העם היהודי. אנחנו משתפים פעולה, ואיפה שאני אוכל לסייע אני אסייע".

לדברי הרצוג "רוסיה היא מדינה חשובה במרחב כולו ובכלל, ויכולים להיות תרחישים שונים ועשרה נימוקים שונים ללמה ואיך האירוע התפתח. אני מעדיף לא ללכת לניתוחים. לעתים אנחנו רואים דברים שלא תמיד מבינים אותם, ודברים שרואים מכאן לא רואים משם. בואו ניתן לתהליכים להתבצע. ככל שנדבר פחות ונעשה יותר כך ייטב".

גורמים מדיניים מודאגים מהאפשרות של סגירת משרדי הסוכנות היהודית ברוסיה, שתפגע בקהילה היהודית, והחשש הגדול הוא שרוסיה תחזור לימי מסך הברזל ותמנע את יציאת היהודים מהמדינה. בתוך כך, ועל רקע המתיחות בין שתי המדינות, נחשף היום ברוסיה, כי ראש הממשלה יאיר לפיד ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין החליפו אגרות ברכה לפני כשלושה שבועות, משנכנס לפיד לתפקיד. משרד ראש הממשלה אף אישר את הפרסום.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים