שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » קהל חסידים » משטרת בלגיה פשטה על בית הכנסת בעלזא
בסעודה שלישית
משטרת בלגיה הביעה הסכמה שבשתיקה ל'נוהל' ה-15 מתפללים בחדר, אלא שחיילי הצבא הבלגי הלשינו ו'הכריחו' את השוטרים לפעול • כל הפרטים בפרסום ראשון
שוטרים בלגיים מחוץ לבית הכנסת בעלזא באנטוורפן | צילום: באדיבות המצלם

כוח של משטרת בלגיה פרץ באמצע סעודה שלישית לבית המדרש המרכזי של חסידי בעלזא באנטוורפן, בו שהו עשרות מתפללים, מחולקים לקבוצות של 15 בין בתי התפילה במבנה, כפי הנדרש בחוק.

השוטרים הסתובבו בין השולחנות, רשמו את שמות המתפללים ואת כתובות מגוריהם לצורך הגשת דו"חות בסך 250 € ופיזרו אותם מהשטח, ללא דרישה של הצגת תעודת זהות בשל כבוד הדת.

המתפללים יצאו לרחובות הסמוכים והתפללו תפילת ערבית, אך גם משם הם גורשו על ידי השוטרים בטענה להתקהלות לא חוקית והפרת ההגבלות שהוטלו בעקבות נגיף הקורונה.

ביום רביעי האחרון כינס העו"ד היהודי דיוויד בראון, מי שמייצג את הקהילה היהודית באנטוורפן בנושא ההתכנסויות בבתי הכנסיות, את גבאי בתי הכנסת והודיע להם כי לפי חוות דעת שהגיש בפני בית המשפט העליון במדינה, המגבלה של 15 אנשים בלבד בבתי תפילה מאפשרת התאספות גדולה יותר במידה ובתי הכנסיות מכילים חדרים נוספים והציבור יכול להתחלק בהם לקבוצות קטנות של 15.

חוות הדעת המשפטית ניתנה לאחר שלקראת החגים הנוצריים הורשו ראשי כנסיות נוצריות להכניס מעל 15 בני אדם בתנאי שלא ישתתפו ביחד בטקסי התפילה אלא יעמדו בנפרד.

חוות הדעת הייתה שנויה במחלוקת ולכן גורמים במשטרה המקומית מסרו לגבאי בתי הכנסיות בטרם כניסת שבת כי המשטרה לא תאכוף את הנוהגים לפיה, אלא יפעלו רק אם הם יוזעקו למקום על ידי אזרחים.

חיילי צבא בלגיה המוצבים דרך קבע ליד בתי הכנסיות בעיר, מאז סדרת פיגועי דאע"ש על אדמת אירופה בשנת 2015, הבחינו במספר מתפללים גדול שנכנס לבית כנסת והזמינו את המשטרה המקומית לאכוף את התקנות.

העו"ד בראון אמר כי במידה והמשטרה אכן תקנוס את הנהלת בית הכנסת או את המתפללים, הוא יעתור לבית המשפט העליון וינצח.

המורכבות בפסק הדין עלתה לראשונה לדיון הציבורי בשבת הקודמת, כאשר בבית המדרש 'אוהל משה' של בעלזא נכנסו שוטרים ונתקלו באותה סיטואציה. המתפללים ניהלו מו"מ קצר עם השוטרים, במהלכו העלו את הטיעון המדובר כי המגבלה על 15 נועדה רק לחדר אחד. השוטרים לא הטילו קנסות, אך הזהירו כי בפעם הבאה הם לא יימנעו מלעשות זאת.

גבאי בית הכנסת 'אוהל משה' פנה ליו"ר 'ארגון השמירה' באנטוורפן היהודית, מתתיהו לנגסאם, והוא טען כי ניתן להמשיך וכי לשוטרים אין אפשרות חוקית למנוע את התפילות.

בהמשך השבוע, הודיע מפקד המחוז כי ההתנהלות לא חוקית וכי רק ל-15 מתפללים תינתן אפשרות כניסה לבית הכנסת. אלא שאז הציג העו"ד בראון את חוות הדעת המשפטית שהעניקה אור ירוק להמשיך עם מתווה ה-15 לכל חדר וחדר.

הזעם בקהילה היהודית גובר, נוכח הסיקור השלילי שהתקשורת הכללית במדינה נותנת כעת לקהילה.

עסקנים באנטוורפן אמרו ל'בחזית' כי הכיסוי התקשורתי הרחב עלול להקשות מאוד על המאמצים ולהגביל את מרחב התמרון המשפטי של העוסקים בעניין.

בקהילה היהודית זועמים גם על ה"איפה ואיפה" של רשויות אכיפת החוק. "בשכונות הערביות מתכנסים מאות בני אדם בחתונות, באירועים ובמסגדים ואף אחד לא פוצה פה", טוען אחד מבני בקהילה בשיחה ל'בחזית'.

לדבריו, "המשטרה איימה לאכוף את ההנחיות במסגדים, אך במגזר הערבי נתנו להם להבין כי לא כדאי לה לעשות זאת. גורמים במגזר אמרו למשטרה כי הם יכולים להיכנס חופשי – אך לא בטוח אם גם יצליחו לצאת משם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים