שיתוף
תגובות
חדשות » משטרת ישראל נערכת להילולת משה רבנו במירון
בצל האסון
לראשונה מאז אסון מירון יערך אירוע המוני במתחם הציון לרגל הילולת משה רבינו | במשטרה מבקשים להישמע להוראות השוטרים, ולהיאזר בסבלנות
מפת החניונים הצפויה | צילום: משטרת ישראל

השבוע, ייערך הילולת ז' אדר המסורתית באתרא קדישא מירון, אולם השנה האירוע גם יעמוד בצל האסון הכבד שפקד את הציבור החרדי בהילולת הרשב"י כאשר נהרגו בו 45 גברים וילדים.

 גם במשטרת ישראל נערכים לאירוע ובהודעה לציבור אומרים כי במהלך ההילולה מבנה הקבר יהיה סגור תחת צו סגירה שהוצא למקום על ידי המועצה המקומית בשל לקויי בטיחות מסכני חיים שנמצאו במקום על ידי מהנדס וכיבוי אש.

עוד אומרים במשטרה כי במקביל גם רשות החשמל הודיעה על צו הפסקה למתקן החשמלי. ועל מנת לקיים את הצו שנועד לשמור על שלום הציבור, כוחות משטרה רבים יפרסו מסביב לציון ולא יאפשרו כניסה אל מבנה הקבר.

במשטרה מבקשים למסור כי הכניסה לחוגגים ומבקרים המבקשים להגיע עד פאתי הציון (הכניסה  למבנה אסורה) תתאפשר רגלית בלבד דרך שער הכניסה הראשי של הישוב מירון.

יצוין כי משטרת ישראל תקים מחסומים בכניסה לישוב מירון והחל מיום שלישי (אור ל-ו׳ באדר ב׳ – 8.3.22) בשעות הערב כלי רכב פרטיים לא יורשו להיכנס אל הישוב, למעט תושבי המקום אשר ידרשו להציג תעודת זהות ואורחים ששכרו צימר בישוב ובכפוף להופעת שמם כמאושרי כניסה.

כל המגיעים לישוב בימים אלו יופנו לחניה בחניון הסמוך לישוב מירון. במידה וחניון זה יתמלא, המבקרים יופנו להמתנה בחניון פרוד עד להתפנות מקום בחניון הסמוך לישוב מירון. לרשות הנכים יועמדו רכבי הסעות  של עזר מציון מהחניון הסמוך לישוב מירון אל פאתי הציון.

גם במשרד לשירותי דת מסיימים את ההערכות ומדגישים כי בסמוך לציון תתאפשר תפילה במקומות שהוכשרו לקליטת המתפללים. במשרד לשירותי דת קוראים לציבור להשמע להוראות הבטיחות.

על רקע ההודעה על סגירת המתחם אמר הערב הרב אברהם פרויליך, חבר  בוועדת החמישה במתחם ציון הרשב"י בראיון בקול חי: "אם הייתי יהודי ירא שמיים הייתי מברך ברכת דיין האמת בטלפון, כמו שמברכים על שמועות רעות. היום, ערב ז' באדר באו יהודים המתחזים לחרדים וסגרו את מתחם קבר הרשב"י ללמעלה משנה. במטרה יזומה לשנות את אופי המקום בליקויים שלא קיימים בכלל, שלחו מהנדס שאיתו ישבתי היום ומצאו ליקויים רבים – כולם כאלו הניתנים לתיקון כמו בכל בית בישראל. וגם, לא מרשים להביא גנרטורים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים