שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » משכך כאבים לילד – אקמול, אדוויל או נורופן?
הדיון הנצחי
חילוקי דעות רבים בין הרופאים בנוגע לסוגיה, איזה משכך כאבים הכי בטוח ויעיל לילדים? האם על בסיס פרצטמול או שמא על בסיס איבופרופן • מחקר חדש עושה סדר בסוגיה
משככי כאבים לילדים | צילום: Sorapop Udomsri, שאטרסטוק

אין הורה שלא מכיר את הסיטואציה שבה הוא ער בשעת לילה מאוחרת כשילדו צורח מכאבי אוזניים, שיניים, וכדו' והוא רק מחכה שמשכך הכאבים יפעיל את קסמיו ויתן מזור אפילו לשעה קלה לילד הסובל. אך אילו משככי כאבים עדיפים?, האם על בסיס פרצטמול או שמא איבופרופן? 'בחזית' עושה לכם סדר.

בעוד הרופאים חלוקים בדעתם וחלקם מעדיפים איבופרופן לטיפול בחום וכאבים אצל תינוקות, לעומת אחרים שממליצים על פרצטמול, מחקר חדש בדק את היעילות של שני משככי הכאבים, כמו גם את פרופיל הבטיחות שלהם.

במסגרת המחקר שפורסם בכתב העת המדעי JAMA, השוו החוקרים נתונים מ-19 מחקרים הכוללים יותר מ-240,000 ילדים מתחת לגיל שנתיים, ובחנו את אפקט הפרצטמול (אקמול) מול האיבופרופן (אדוויל או נורופן) בהיבטים של בטיחות ויעילות.

לפי החוקרים, הממצאים העלו כי איבופרופן היה מעט יעיל יותר בהפחתת חום בין ארבע ל-24 שעות לאחר מתן התרופה. אף תרופה לא הייתה יעילה יותר מהאחרת בהפחתת חום בארבע שעות מהרגע בו ניתנה. איבופרופן נמצא יעיל יותר בהפחתת כאב בטווח הזמן של 4-24 שעות לאחר מתן התרופה.

כמה מהמומחים שהשתתפו במחקר סברו שפרצטמול עשוי להיות קשור לסיכון מוגבר לאסתמה, ואיבופרופן לסיכון מוגבר לבעיות בכליות, אך בסקירה זו נמצאו מעט תופעות לוואי חמורות הקשורות בשתי התרופות, והיו כמה מחקרים שלא מצאו תופעות לוואי כלל. בנוסף, ציינו החוקרים כי היו נתונים מוגבלים על תופעות לוואי ארוכות טווח.

"למעשה, שתי התרופות הללו בטוחות מאוד לשימוש בילדים צעירים", אמר לניו יורק טיימס העורך הבכיר של המחקר, ד"ר סטיוארט ד 'דזיאל, מומחה לרפואת ילדים באוניברסיטת אוקלנד בניו זילנד. "אני באופן אישי נותן לילדי איבופרופן, שקשור באופן פוטנציאלי עם פחות אסתמה, ועשוי להיות יעיל יותר בשיכוך כאבים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים