שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » משלוח חיסונים רוסיים הועבר לעזה
באישור ישראל
אלף חיסונים רוסיים נשלחו מהרשות הפלסטינית לעזה, באישור ישראל. משפחת גולדין מבקשת מבג"ץ צו ביניים בהול לעצירת העברת החיסונים לעזה ללא השבת הבנים
| צילום: Dimitris Barletis, שאטרסטוק

1,000 חיסוני ספוטניק שנתרמו על ידי רוסיה הועברו הבוקר (רביעי) במעבר ביתוניא מהרשות הפלסטינית לרצועת עזה, בהתאם לבקשת הרשות הפלסטינית ובאישור הדרג המדיני בישראל. בשעות אלה משלוח החיסונים עושה את דרכו למעבר ארז.

בישראל התמהמהו עד כה עם קבלת החלטה באשר להעברת חיסונים לעזה. שרת הבריאות של הרשות הפלסטינית אמרה השבוע שישראל מנעה מהרשות להכניס 2,000 חיסוני ספוטניק לרצועת עזה. זאת לאחר שהחיסונים הגיעו ללא תיאום, וללא אישור הדרג המדיני.

לדברי קצינים בכירים בצה"ל, עד כה הועברו אלפי חיסונים שרכשה ישראל לידי הרשות הפלסטינית ביהודה ושומרון. "ישראל אישרה וסייעה בגלים השונים של הקורונה להעביר ציוד רפואי לבתי החולים ברצועה", אמרו קצינים בכירים המעורים בפרטים. הם הוסיפו כי "החיסונים נגד הקורונה לא שונים מהעברת תרופות רגילה או חיסונים נגד שפעת".

משפחת גולדין מבקשת מבג"ץ צו ביניים בהול לעצירת העברת החיסונים לעזה ללא השבת הבנים. שמחה גולדין, אביו של סגן הדר גולדין, מסר כי " "הממשלה הזו מאבדת את הבלמים ומפקירה את הבנים. הדבר המינימלי המתחייב הוא להשיב חזרה את הלוחמים אורון שאול והדר גולדין. הממשלה הזו מתפרקת מהערכים הבסיסיים שלה ומפקירה את לוחמי צה"ל בידי הגרועים שבאויבי ישראל".

"אנחנו פונים כעת לבג"ץ על מנת לעצור את המחדל הזה ולחייב את הממשלה להפסיק את העברת החיסונים לראשי ומחבלי החמאס – כל עוד החיילים והאזרחים המוחזקים בידי ארגון הטרור של החמאס השולט בעזה, לא מוחזרים חזרה לישראל", דברי גולדין.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים