שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » משלחת מסודאן תבקר בישראל בשבוע הבא
לראשונה
מטרת הביקור היא חיזוק הקשרים בין שתי המדינות. המשלחת תכלול אנשי ביטחון ומודיעין. הדיווח לא אושר על ידי גורמים רשמיים בסודאן או בישראל
דגלי ישראל וסודאן | צילום: שאטרסטוק Leo Altman

משלחת רשמית ראשונה מסודאן תגיע לישראל בשבוע הבא, כך דווח בסוכנות הידיעות 'רויטרס'. ע"פ הדיווח, מטרת הביקור היא חיזוק הקשרים בין שתי המדינות, זאת כחצי שנה לאחר שסודאן החליטה לנרמל את היחסים עם ישראל במסגרת 'הסכמי אברהם'. הדיווח לא אושר על ידי גורמים רשמיים בסודאן או בישראל.

התאריך המדויק והלו"ז של הביקור טרם פורסמו אבל ברויטרס צוטטו שני גורמים מדיניים שעדכנו כי המשלחת תכלול אנשי ביטחון ומודיעין. גם לא צוין מקומות מגוריהם של אותם מקורות אנונימיים.

כזכור, סודן – לצד איחוד האמירויות, בחריין ומרוקו – החליטה לנרמל את היחסים עם ישראל, במסגרת 'הסכמי אברהם' שנחתמו בשנה שעברה. באוקטובר האחרון שוחחו טלפונית ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא ארצות הברית דאז דונלד טראמפ, יו"ר מועצת הריבונות הזמנית של סודאן בורהאן וראש הממשלה עבדאללה חמדוק. בתום השיחה הסכימו הארבעה על תחילת תהליך נורמליזציה בין ישראל לסודאן ואף הכריזו על כך בהצהרה משותפת.

בניגוד לאיחוד האמירויות ובחריין שאף פעם לא היו מעורבות ישירות במלחמה מול ישראל – סודאן השתתפה במלחמת העצמאות עוד כשהיא הייתה תחת חסותה של מצרים. גם במלחמת ששת הימים היא שלחה כוחות נגד ישראל לאחר שהשיגה עצמאות. בנוסף, במהלך השנים נטען בכלי תקשורת זרים כי ישראל מאמנת מורדים בדרום המדינה. עם זאת, במהלך הפעילות להעלאת יהודי אתיופיה, ישראל ניהלה מגעים באמצעות המוסד עם השלטון בחרטום כדי להקל על מבצע העלייה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים