שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "משסים בחרדים, התחלואה במגזר בירידה"
נתניהו מגונן
ראש הממשלה התייצב לראיון ותקף את המתקפה הצבועה נגד החרדים, חשף כי דיבר עם עד התביעה נגדו, תקף את יאיר לפיד והצהיר כי "בן גביר לא כשיר לכהן כשר בממשלה שלי"
בנימין נתניהו | צילום: דוברות המשטרה

ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין ל'חדשות 12' ויצא להגנת הציבור החרדי המושמץ בימים אלו: "יש חריגות בכל מיני מקומות, אבל בסך הכל הציבור הישראלי ממושמע וגם החרדים". הוא תקף את השאלות האנטי חרדיות של המראיינת יונית לוי ואמר כי "חרף השאלות שלך שהן מאוד מגמתיות, לא שמעתי אותו התייחסות".

במענה להאשמות שהנציגות החרדית מנעה טיפול במגפה אמר כי "אני לא מקבל את ההנחה מלכתחילה, בוודאי שיש כל מיני לחצים מכל מיני כיוונים, אבל בואו נניח לרגע את הציבור החרדי, יש לחצים מכל הכיוונים, הניסיון לשסות בהם ולפלג אותם, אני חושב שזה לא נכון".

נתניהו הסביר את שיחתו עם גדולי ישראל, שזוכה למתקפה ממושכת מצד התקשורת החילונית: "שני המגזרים הגדולים שעם תחלואה יתרה, אני שמח שזה משתנה אצל החרדים, זה המגזר הערבי והחרדי, אני הולך לשתיהן. אני מדבר שם עם מנהיגי ציבור, אני לא מתחנן בפניהם, אני אומר להם – תלכו להתחסן, גם לרב קנייבסקי וגם לראשי ערים ערביות (להבדיל אלף אלפי הבדלות, ח.מ.) שאני הולך אליהם ואני קורא להם להתחסן".

"רוב הציבור החרדי שומר", שיבח, "הרבנים, כמעט כולם, קראו להתחסן ולקיים את ההנחיות, אנחנו רואים את ההדבקה יורד. להגיד לך שאין הפרות? יש הפרות, יש הפרות במגזר הערבי, יש הפרות במגזר החילוני. הנגיף תוקף קהל, בין אם זה בהלוויה חרדית או בהפגנה בבלפור, לכן אני מבקש מכולם לשמור על הכללים ולעשות מה שצריך".

החיסון הרוסי | צילום: Seda Servet, שאטרסטוק

לשאלה האם הסגר שישראל יוצאת ממנו בימים אלה היה הסגר האחרון, אמר נתניהו שהדבר תלוי בציבור: "קבענו מדדי תחלואה. אני מאמין שאם אזרחי ישראל יהיו ממושמעים ונעשה את זה בהדרגה לפי המדדים ויבואו כולם להתחסן, לא רק שזה יהיה הסגר האחרון – אנחנו נצא מהקורונה".

על סוגיית סגירת השמיים אמר נתניהו: "זה לא לקח לי שנה, לקח לי ימים לסגור את השמיים אחרי ההתפרצות הראשונה. ממאי או מאפריל עד אוגוסט היו מגבלות קשות מאוד לטיסות. עכשיו עשיתי דבר שאף אחד לא עשה: סגרתי את הגבולות כמעט הרמטית. אנחנו מאפשרים לעד 2000 ישראלים בכפוף לוועדת חריגים לחזור. אף מדינה לא עשתה זאת. אף אחד לא עושה זאת". 

נתניהו חשף כי הוא מנהל מגעים עם ראשי 'פייזר' ו'מודרנה' על הבאת מיליוני חיסונים נוספים לישראל – והעריך שיהיה צורך להתחסן בכל שנה: "אני רוצה שנהיה במצב שכל אזרחי המדינה, ערבים ויהודים, ייצאו להתחסן – ושיהיו להם גם חיסונים להמשך. אני מדבר איתם על הקמת שני מפעלים בישראל שיהפכו אותה למרכז עולמי למחקר פיתוח וייצור לנגיפים הבאים".

"בן גביר לא כשיר לכהן כשר בממשלה שלי"

בראיון של נתניהו את האפשרות שייתן לנפתלי בנט רוטציה: "אני חושב שאזרחי ישראל מאסו ברוטציה, צריך להקים ממשלת ימין אמיתית על מלא בהנהגתי, אני חושב שננצח בהרבה יותר מ-61". הוא הוסיף כי "בואי נראה אם אני צריך את בנט או לא. אני חושב שכולם הבינו שאי אפשר לחזור לשני ראשי ממשלה, לא מוטציה לא רוטציה – צריך לצאת מזה לממשלה אחודה".

נתניהו שב וסימן את יו"ר יש עתיד יאיר לפיד כיריבו העיקרי במערכת הבחירות וסירב להתייחס לגדעון סער: "אני חושב שאזרחי ישראל ידאגו שזה לא יהיה, כי אני רואה הזדמנות היסטורית להקים ממשלת ימין בנהגתי. זה לא יהיה משום שבסוף הבחירות האלה זה בחירה ביני לבין יאיר לפיד – וזו הסיבה שלא תהיה רוטציה".

מעבר לכך, הוסיף ראש הממשלה כי "יהיו לי 61, אני בטוח. יש פה הזדמנות של אולי אחת לדור, ואנשים מבינים את זה – הבוחרים שלנו מבינים שזה ביני לבין לפיד". לדבריו, "האזרחים שואלים את עצמם מי הביא ומי יביא מיליוני חיסונים? לפיד אמר שיהיו פה חמישה חיסונים בינואר – הוא רק טעה במיליון. מי יתמקד בכלכלה ויציל אותנו אני או שר האוצר הכושל ביותר? מול איראן – אני או לפיד, שתמך בהסכם הכושל הזה?".

איתמר בן גביר | צילום: דוד דנברג, ויקיפדיה

נתניהו הבהיר שמבחינתו, איתמר בן גביר לא יהיה שר בממשלה הבאה, אם יקים אותה: "הוא לא יהיה בממשלה בכלל, אני מניח שיש קווים מסוימים שהוא לא מסכים להם, אבל אני מחליט. הוא יכול לרצות הרבה דברים אבל הוא לא יהיה האצבע ה-61 כי אנחנו נקבל יותר. הוא לא כשיר לכהן כשר בממשלה שלי". נתניהו סבור שהיה לגיטימי לחבר בין סמוטריץ' לבן גביר: "זה לגיטימי כי אני לא רוצה לאבד קולות".

עוד הבהיר נתניהו שאין בכוונתו להישען על יו"ר רע"מ מנסור עבאס להקמת ממשלה: "אני לא אשען על אף אחד שמתנגד לציונות. גם לא הימנעות. אני מתחרה עם מנסור עבאס, הוא יריב שלי. אני הולך על החוף בקיסריה, הצעירים צועקים מג'סר א-זרקא 'אבו יאיר', אני עם דמעות בעניים. אני מתחרה בעבאס שהלך עם יריבי לפיד. הוא לא שותף שלי, הוא יריב שלי". נתניהו אמר שלא ייקח את ישראל למערכת בחירות נוספת: "אני אשיג 61".

"דיברתי עם מילצ'ן"

על השאלה האם בכוונתו לקדם חוק צרפתי שיחלץ אותו מהעמדה לדין השיב כי "לא אצטרך לעשות את זה, משום שהתיקים הזויים. עורכי הדין שלי העלו כאפשרות את החוקים, ואמרתי שאני לא צריך את זה. אני מעריך שהמשפט יתפורר הרבה לפני" לדבריו, "המשפט הזה מתנהל, ורואים כמה הוא הזוי ותפור".

"ניגודי עניינים מכאן עד קפריסין, פתיחת חקירות נגד ראש הממשלה בלי אישור היועץ המשפטי לממשלה בניגוד לחוק יסוד, דברים איומים שאי אפשר להאמין שדברים כאלו מתבצעים, דברים איומים. אני לא מחפש שום עסקת טיעון כי אני יודע את האמת ואת מה שהולך ומתברר, שאין שם כלום".

ראש הממשלה האשים את הפרקליטות בניסיון להתערב במשפט. "מנסים באמצעות הדברים ההזויים האלו להשפיע על התהליך הפוליטי. אין שם כלום". הוא הסביר כי "אף אחד לא מאמין לזה יותר, זה אבסורד אחד גדול. הפרקליטות מנסה ללחוץ על השופטים לעבור לשלב ההוכחות לפני הבחירות, כדי שתהיה התערבות גסה בבחירות. זה נגד כל הכללים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו באולם בית המשפט | צילום: רובי קסטרו – פול

"התביעה רוצה כמובן להתערב בבחירות – כל פעם הם בוחרים להביא את כתב האישום, בדיוק לפני מועד הבחירות", הוסיף נתניהו. "מקווה מאוד שהשופטים לא ייכנעו ללחץ הזה, ואם זה יהיה יתפרש כהתערבות בוטה – והאפקט יהיה הפוך". עם זאת, הוא הבהיר כי אינו מחווה את דעתו על השופטים.

לשאלה האם הוא חושב שיהיה לו משפט צדק. ענה נתניהו כי "אני מקווה שכן, יכול רק לקוות שכן". לדבריו, "אני חושב שכולם יודעים שהתיקים האלו תפורים, הולכים ומתגלים דברים נוראים". בנוסף לכך, נתניהו הכחיש כי הוא שוקל להתמודד לנשיאות. כשנשאל על כך בריאיון, אמר כי הוא לא מעוניין בזה. "אני מעוניין להשלים את הדברים שאני עושה", הבהיר.

נתניהו הודה בריאיון שדיבר עם ארנון מילצ'ן, שמשמש עד תביעה במשפטו: "דיברתי איתו פעם אחת, בירכתי אותו, לא עבר שום מסר ושום בטיח. אלה ספינים של התביעה, אין להם תיקים והכל קורס להם. ההמצאה הזאת עבירת שוחד שלא קיימת באף ספר".

על ביידן: "יש גם חילוקי דעות"

כשנשאל נתניהו מדוע נשיא ארצות הברית החדש, ג'ו ביידן, לא התקשר אליו – זאת אחרי שעבר כמעט חודש מאז שהושבע לתפקידו, אמר נתניהו: "יש לנו יחסי ידידות קרוב ל-40 שנה. אנחנו מכירים אחד את השני – ויש הרבה דברים שאנחנו מסכימים עליהם. יש גם חילוקי דעות בעניין איראן והפלסטינים".

"יש לי יחסים נהדרים עם הדמוקרטים", הדגיש נתניהו, "אני רואה מאות חברות קונגרס וסנאטורים, אני רואה 50-50 דמוקרטים ורפובליקנים. מי שתומך במדיניות שלנו – אני איתו. אני לא עם מי שמסכן אותנו, למשל עם איראן גרעינית. מקשיבים לי יפה מאוד".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים