שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » משפחות האברכים לא יקבלו סבסוד במעונות
גזירת ליברמן
בן הזוג יחוייב לעבוד בהיקף משרה של לפחות 24 שעות שבועיות כדי להיות זכאי, ח"כ אשר: "בנט וסער לא יינקו מאחריותם לפשע הזה"
יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק

שר האוצר, אביגדור ליברמן, חתם על גזירה אנטישמית ונוראה, בה הודיע על שינוי תנאי הזכאות לסבסוד מעונות יום כך שעל מנת להיות זכאי לסבסוד ממשלתי לשכר הלימוד במעונות יום (בעלי סמל), יצטרך בן הזוג לעבוד בהיקף משרה של לפחות 24 שעות שבועיות. תנאי זה קיים כבר היום לגבי אימו של הפעוט. המשמעות המיידית: משפחות אברכי כוללים לא יסובסדו.

בנוסף הוחלט לאפשר קבלת סבסוד במקרים בהם בן הזוג רוכש השכלה או כישורים שיאפשרו בעתיד השתלבות בשוק העבודה. כללי הזכאות הרגילים יישארו כלשונם (זכאות לפי מבחן הכנסה לנפש, זכאות להורים יחידנים וכו').

ממשרד האוצר נמסר: "ככל שההורים ישתלבו בשוק העבודה במהלך שנת הלימודים הם יוכלו לקבל סבסוד החל מיום תחילת העבודה. הכללים החדשים יחולו החל משנת הלימודים הקרובה תשפ"ב. שר האוצר, אביגדור ליברמן: "ההחלטה שאני מביא היום היא צעד חשוב מאוד שמשנה את סדרי העדיפויות במדינה ושמה בראש את אלו שעובדים ומשלמים מיסים. המנגנון הנוכחי פוגע בהורים עובדים ומתעדף את אלו שאינם ולכן השינוי מתבקש. אמשיך להוביל מהלכים שיבטלו תמריצים שלילים להשתלבות בשוק העבודה".

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני: "הקריטריון שקבע ליברמן הרשע ימנע מאישה עובדת שבעלה לומד תורה את הסיבסוד לילד במעון ויפגע פגיעה כלכלית קשה במשפחות אלו. אנחנו ממתינים לבנט שאמר שלא יתן לפגוע בציבור החרדי והפגיעה הראשונה והקשה שנחתמה על ידי ליברמן הרשע מגיעה לעולם נגד הציבור החרדי, הנשים העובדות ולומדי התורה".

יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי בתגובה לגזירת המעונות של ליברמן: "ההחלטה הראשונה של שר האוצר הינה פגיעה בחרדים, ליברמן בצעד דורסני ומרושע החליט לפגוע במשפחות ברוכות ילדים רק בשל היותן חרדים. בנט וסער שהבטיחו 'לדאוג לחרדים' הקימו ממשלת שנאה שחרתה על דגלה את הפגיעה בעולם התורה".

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ מיכאל מלכיאלי לשר האוצר אביגדור ליברמן: "בתקופה זו של ימי בין המצרים בוחר שר האוצר אביגדור ליברמן לחרחר ריב ושנאת חינם ומחפש איך לדפוק ולהזיק לציבור החרדי ולבני התורה שבזכותם אנחנו נמצאים כאן בארץ. אבל האמת שממנו לא מצפה לכלום. מצפה מנפתלי בנט שאמר שידאג לשמור על צרכי הציבור החרדי, לדפוק על השולחן ולהעמיד במקום את שר האוצר שבמקום לדאוג לדברים האמיתים מחפש כותרות ופושים. תעשה דברים טובים למדינה ולא רק לדפוק את המגזר החרדי ואני ידאג לך לכותרות ולפושים".

ח"כ מאיר פרוש בתגובה להודעתו של שר האוצר על רצונו להרעיב עשרות אלפי ילדים: "ליברמן אינו שונא החרדים הראשון. שנאתו לחרדים בהתנכלותו לילדיהם הקטנים בגלל מחלוקות פוליטיות נובעת מהיותו פוליטיקאי מפוטם שקיבל חינוך במדינה קומוניסטית עם הרבה שנאה לדת. הציבור החרדי לא יירתע מליברמן שעם שנאתו לדת הוא מבקש לקטוע את ההתפתחות הדמוגרפית של החרדים שממשיכים את המסורת היהודית מאז הרדיפות של פרעה במצרים".

ח"כ יעקב ליצמן: "ליברמן מיישם בפועל את מדיניות ״פן ירבה״ של ממשלת הזדון בראשות בנט-לפיד, נגד החרדים ומסורת ישראל. מדובר בפגיעה ישירה ומכוונת נגד משפחות חרדיות, מתוך סלידה ושנאה כלפי ציבור האברכים ומשפחות ברוכות הילדים. זהו חלק ממדיניות הממשלה הרפורמית שמנהלת מאבק כלפי כל הקדוש והיקר לנו, בתיאום מושלם למסרי ההסתה הפרועה, שמוביל ליברמן בשנים האחרונות. נוכחנו לראות כי בנט, שקד וסער שהבטיחו 'לאזן' את איווט, אינם רלוונטים כלל ושותפים מלאים לרדיפת המשפחות החרדיות".

ח"כ אורי מקלב הגיב על ביטול סיבסוד המעונות: "אלו גזרות לפיד בנט החוזרות עלינו כפי שהיה לפני מספר שנים. זאת אכזכיות של הממשלה המגיע מתוך רדיפה ושינאה. הנסיון להציג את זה כסבסוד לחרדים בשקר יסודו, אילו נשים שעובדות שעות רבות והשינוי הזה יביא רק נזק למשק. כמו גדולי הרודפים הממשלה גוזלת את לחמם של הילדים החרדים. – המדינה סותרת עצמה, אותם האנשים שהמדינה דורשת מהם להתייצב בלימודים כעת דורשים מהם לשמור על ילדיהם בבית".

ח"כ יעקב אשר בתגובה ל'גזירת המעונות' של ממשלת לפיד ובנט: "ליברמן שחתם על 53 מיליארד שקל לרע"מ לאחר שהבטיח ש'לא יישב איתם גם לא ביקום מקביל' ואיים לשפוט אותם כמו 'פושעי הנאצים במשפטי נינרברג', ממהר לפגוע בכבשת הרש של נשים חרדיות עובדות ובכך פוגע בכדאיותן לצאת לשוק התעסוקה. בנט וסער לא יינקו מאחריותם לפשע הזה".

ח"כ ינון אזולאי מש"ס בתגובה לגזרת המעונות של ליברמן: "החלטת צאר האוצר ליברמן לקצץ את הסיבסוד למעונות היום לעשרות אלפי משפחות מרושעת ואכזרית. לליברמן עצמו אין לי טענות, מדובר באיש רע שונא דת ושונא חלשים, שמנסה לבצע את מה שהבטיח לנסות לזרוק אותנו למזבלה. אני רק תוהה איפה החברים שלו לממשלה, איפה בנט ושקד שהבטיחו שלא יתנו לפגוע בציבור החרדי, לפגוע בלחם ובחלב של הילדים הקטנים, אין לכם בושה? במה הם חטאו? בגלל שהם לא בקואליציית הקומבינה הזו?".

"יש לי חדשות בשבילכם, אף אברך בן תורה שיושב ולומד יומם ולילה מתוך הדחק לא יעזוב את מקור מים חיים בגלל קיצוץ כזה או אחר. אברכים מוותרים על רמת חיים גבוהה, תפנוקים ושפע כדי ללמוד תורה והם ימשיכו לנהוג כך. לא תכניעו אותנו, נילחם עד חורמה שממשלת השנאה הזו תעבור מן הארץ".

ח"כ אוריאל בוסו מש"ס בתגובה להחלטת בנט וליברמן לפגוע באברכים של הציונות הדתית והמשפחות החרדיות: "נפתלי בנט גדעון סער, אשר הבטיחו להיות השופר והבית של החרדים – הם האחראים היחידים לפגיעה הישירה באוכלוסייה החרדית, הם אלו שנתנו את ברכתם לתכנית הדורסנית של אביגדור ליברמן המבקש לשלול ממשפחות האברכים את הזכאות לסבסוד מעונות היום לגיל הרך כבר מספטמבר הקרוב,
חבריי ואני לא נאפשר שהציבור החרדי ישלם את הוצאות ההסכם קואליציוני של מנסור עבאס והמינויים בסיטונאות של הממשלה המושחתת הזאת".

ח"כ הרב ישראל אייכלר על גזירת ליברמן: "שר האוצר מנהל מלחמה נגד אימהות חרדיות וילדיהן. כך החלה הדרך למריצות החרדים אל המזבלה. הוא יצא לקרב נגד אימהות חרדיות שחטאן היחיד הוא שהן אמהות ברוכות ילדים".

"ליברמן אומר שהוא רוצה שאברכי הכולל יצאו למעגל העבודה. כבר אמרו לפניו ש"היהודים טפילים" ו"פן ירבה". והאמת היא שהוא רוצה להרעיב אימהות וילדים, על ידי התייקרות מחירי המעונות עד לרמה שלא ישתלם להן לצאת לעבוד".

"ליברמן שונא חרדים וותיק, ואין לנו ציפיות ממנו. אבל האשמה רובצת על ראש הממשלה ועל כל השותפים לממשלת הזדון. יש להם אחריות קולקטיבית במלחמה הזאת. כולם ייזכרו לדראון כלוחמי צבא ההתנגדות, ללומדי התורה ולמשפחות החרדיות".

חבר הכנסת לשעבר יעקב טסלר מסר: "בשנתיים האחרונות עסקתי רבות בנושאי מעונות היום. הסבסוד ניתן לשכבות החלשות ביותר וכל שינוי בסבסוד ולו של עשרות ש"ח בחודש קריטי למשפחות אלו בהשארתן בשוק התעסוקה. ההחלטה האומללה של ליברמן תפלוט אלפי עובדות, בעיקר מהמגזר החרדי, למעגל האבטלה באחת התקופות הקשות ביותר. אין רשעות גדולה מכך. השנאה לחרדים מעבירה אותו על דעתו. כבר לא מדובר בפוליטיקה, אלא בפת הלחם של רבבות ילדים".

ח"כ ד"ר שלמה קרעי, מהליכוד, על ביטול סבסוד המעונות של ליברמן: "השטן בהתגלמותו. ביד אחת נותן 53 מיליארד שקל לאחים המוסלמים וביד השניה מרעיב את ילדי ישראל וחותך להם בבשר החי. מי שרוצה לשלוח חרדים במריצות למזבלה מתוך שנאה תהומית ומי שהוא עבריין מורשע באלימות ללא רחמים כלפי ילד בן 13 צריך לגמור מהר בפח האשפה של ההיסטוריה".

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' על גזירות ליברמן: "תורת ישראל היא זכות קיומנו כאן. הרעבת ילדי האברכים זו בושה ועוד אות קלון לממשלה הרעה הזאת. תתביישו לכם".

ח"כ בן גביר בתגובה: "הגזענות של ליברמן מוציאה אותו מדעתו. החלטתו האטומה של ליברמן בגיבוי בנט שקד, לפגוע בציבור החרדי, פוגעת קודם כל בילדים עצמם וחבל שליברמן לא מבין זאת. אם לשר האוצר חסר כסף בקופת המדינה, שיבקש ממועצת השורא שתקצה לו חלק מתקציב ה- 53 מיליארד שקל שהעניקה הממשלה לאחים המוסלמים".


הצטרפו ועקבו אחר

3 תגובות

  1. יש דרך איך לגרום לחרדים לצאת לעבוד, זה לא הדרך
    ליברמן הוא נזק להצלחה של החרדים לצאת לעבוד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים