שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » משפחת הנרצח תרמה את כספי הפיצויים
לזכרו של בנם
הוריו של יהודה גואטה הי"ד, שנרצח בפיגוע ירי בצומת תפוח, סירבו לקבל את כספי הפיצויים שנגזרו על סייעני המחבל, והחליטו לתרום אותם לארגונים שמסייעים ליהודים
הלוויית יהודה גואטה הי"ד | צילום: רועי חדי

לאחר מאבק משפטי ממושך, גזר בית הדין הצבאי מתן פיצויים על הסייענים של המחבל מונתסר שלבי, שרצח את יהודה גואטה הי"ד בפיגוע ירי בצומת תפוח בשנה שעברה. משפחתו של גואטה סירבה לקבל את כספי הפיצויים, ובתגובה החליטו בני המשפחה לתרום את הכספים לארגונים שמסייעים ליהודים ולהתיישבות. בין הארגונים להם תרמה המשפחה: הארגון לסיוע משפטי 'חוננו' והמרכז למנהיגות וקיימות בחוות ריחן בשומרון.

אביו של יהודה, הרב אלישע גואטה, סיפר על התרומה המפתיעה "מדובר בפיצויים שהפרקליטות הצבאית הוציאה מהסייענים של המחבל שרצח את בננו הי"ד במסגרת הסדר טיעון. הסייענים האלו הם מחבלים לכל דבר ועניין, ולצערנו בית המשפט לא שמע לבקשתנו להתעלם לחלוטין מהסדר הטיעון, ובעצם אישר את הסדר הטיעון מולם. אנחנו רצינו להביע תרעומת על כל המהלך של אישור ההסדר מולם, ולכן אין לנו שום כוונה או רצון להשתמש בכספים האלו לשום דבר שבקדושה.

"לכן אנחנו מתכוונים להעביר מהכסף דווקא לארגון לסיוע משפטי 'חוננו', שליווה אותנו בצורה בלתי רגילה. ובזמנים הקשים סביב הרצח של בננו יהודה הי"ד, כאשר לנו ההורים אין פניות נפשית ואנחנו עוד בהלם הרב סביב הרצח, היה זה ארגון חוננו ועו"ד חיים בלייכר שעשו עבודת קודש ופעלו בשבילנו והכינו אותנו לכל דיון ולכל דרישה. כל זאת בתוך סיטואציה מאוד קשה".

בנוסף, תרמו בני המשפחה חלק מכספיי הפיצויים למרכז החינוכי ללימודי מנהיגות וקיימות בשומרון של ד"ר יחיאל ודורית שבי, בעלי חוות נופי ריחן. בחווה הוקם כרם לזכרו של יהודה גואטה, ובשיתוף קבוצות נוער רבות גם הוקמו מבני התנדבות, מצפור, ונחצב מעיין לזכרו.

גואטה הוסיף כי בעזרת חוננו הושגו עונשים מחמירים יותר "ארגון 'חוננו' עושה חסד גדול לעם ישראל ומגן על כבודו אל מול המרצחים השונים. הם ממלאים חלל גדול שנפער בלחימה בטרור בין כותלי המשפט, והמסירות שלהם לא תסולא בפז ואנחנו מודים להם מעומק הלב על הסיוע המקיף שזכינו לו", סיכם הרב גואטה.

נזכיר כי הרב אלישע גואטה הגיע לדיונים בבימ"ש הצבאי, ופעל לכך שהענישה של הסייענים לרוצח בנו יהודה, תוחמר ככל שניתן. באחד הדיונים מחה גואטה בפני שופטי בית המשפט "זו פרסומת אדירה להמשך טרור, זה פרס לסייענים. ככה לא תמנעו את הטרור הבא, את הפיגוע הבא".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים