שיתוף
תגובות
חדשות » פלילים ומשטרה » משפחת סנדק: "להעמיד את השוטרים לדין"
טיוח המשטרה
עו"ד עטרי המייצג את המשפחה "דומה שחלף די זמן והותר מאז הסתיימה החקירה והתקבלו הממצאים והגיעה העת לקבל החלטה"
הפגנת מחאה על מותו של אהוביה סנדק | צילום: אלעזר ריגר

הוריו של אהוביה סנדק ז"ל, אברהם ואיילת, פנו באמצעות עו"ד אריאל עטרי ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בבקשה כי יורה על העמדתם לדין של השוטרים האשמים במותו של אהוביה ז"ל. במכתבם ביקשו בני המשפחה לגלות מעט ממה שעובר עליהם מאז מותו של בנם והתעכבות ההחלטות כנגד המעורבים בתיק.

במכתב פרט עו"ד אריאל עטרי אשר נשכר מטעם ארגון חוננו, את השתלשלות הארועים "ביום 21.12.20 נסע בנם האהוב של אברהם ואיילת, אהוביה, סמוך ליישוב כוכב השחר. שוטרים שנסעו אחרי המכונית בה נסע אהוביה "נגחו" ברכב בו נסע. כתוצאה מפגיעה זו – הוסט הרכב שמאלה אל מחוץ לכביש והתהפך. במעשה זה גרמו השוטרים למותו של אהוביה והביאו את הקץ על חייו הקצרים והמאושרים", תאר עו"ד עטרי.

בהמשך שיתף עו"ד עטרי את היועמ"ש בחשש של בני המשפחה כבר בשלב מוקדם מטיוח החקירה "הוריו של אהוביה לא הסתירו, מן הרגע הראשון, את חששם מטוהר החקירה. לא בשל מותו של בנם, אלא בשל העובדה שהמחוקק הפריד בין המחלקה לחקירת שוטרים לבין המשטרה לאחר שנוכח בזליגת מידע מגורמי החקירה במשטרה לשוטרים חשודים. ובמקרים של שיבוש ראיות ותיאום עדויות במקרים בהם נחקרו שוטרים בחשד לביצוע עבירות פליליות.

גם בענייננו היה קיים חשש מובנה לזליגת מידע לשוטרים החשודים בזמן הקריטי ביותר של החקירה. החקירה התנהלה כששוטרי מחוז ש"י שבו שירתו השוטרים החשודים היו מעורבים, עד מעל לראשם, באיסוף הראיות. מדי המשטרה אינם ערובה לשמירת חוק, ממש כפי שלבישת ציצית אינה מבטיחה שמי שלובש אותה שומר על חוקי המדינה או אפילו על מצוות התורה. משום כך, הם אינם זכאים ליחס שונה מצד גורמי אכיפת החוק", נכתב.

לטענת המשפחה, שחרור השוטרים שעות ספורות לאחר המקרה היה נורה אדומה ביחס לתהליך החקירה "העובדה שעוד בטרם התקררה גופתו של אהוביה ז"ל, החליטו חוקרי מח"ש, שידעו על ההיתכנות של האפשרות שמותו נגרם כתוצאה מפגיעת השוטרים, לשחרר את השוטרים לביתם ולאפשר תיאום עדויות הינה מקוממת. בעולם המקביל שבו אנו חיים, אזרחים שהיו נחשדים בגרימת מוות בפגיעה ברכב נוסע היו נעצרים ל-24 שעות ומובאים להארכת מעצר בפני שופט למחרת", הוסיף עו"ד עטרי.

‏חייהם של בני המשפחה, לדברי עטרי, התערערו לבלתי שוב מאז הרצח "עם אבדן אהוביה ז"ל ניטלה שמחת חייהם של הוריו ואין להם מנחם. העובדה שטרם התקבלה החלטה שתאפשר מיצוי הדין עם מי שאחראים למות בנם האהוב מקשה עליהם שבעתיים. עם זאת, ברור להורים שמדובר במשימה מורכבת ועדינה, ודומה שחלף די זמן והותר מאז הסתיימה החקירה התקבלו הממצאים, כפי שעלה מהדברים שאמרו נציגי המדינה במסגרת הליך חקירת סיבת המוות והגיעה העת לקבל החלטה", ביקשו בני המשפחה מהיועמ"ש.

בסיום מכתבו התבקש היועמ"ש להורות על העמדתם של השוטרים לדין "לאור האמור, ומשעברה ההכרעה לכבודו, מבקשים אברהם ואיילת סנדק מכבודו להזדרז ולהורות על העמדת האשמים במותו של אהוביה ז"ל לדין", נכתב לסיום.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים