שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » משפט ההדחה הסתיים – טראמפ זוכה מאשמה
כישלון הדמוקרטים
57 סנאטורים הצביעו בעד הדחת הנשיא לשעבר, בהם 7 רפובליקנים. טראמפ: "המשפט היה שלב נוסף בציד המכשפות, התנועה שלנו רק בתחילת דרכה"
תגיות:
דונלד טראמפ | צילום: Matt Smith Photographer, שאטרסטוק

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ זוכה הערב (מוצאי שבת) מהסתה להתקוממות בגבעת הקפיטול בחודש שעבר, במהלך משפט ההדחה שלו שהגיע לסיומו בסנאט. זאת לאחר ששבעה סנאטורים רפובליקנים הצביעו בעד הדחתו. 57 סנאטורים הצביעו בעד הדחת טראמפ ו-43 הצביעו נגד, אך טראמפ זוכה משום שלא הושגו שני שלישים מהסנאט.

דקות ספורות אחרי ההצבעה פרסם טראמפ הצהרה שבה בירך על התוצאות. טראמפ אמר שהמשפט היה "שלב נוסף בציד המכשפות הגדול בהיסטוריה של המדינה שלנו". טראמפ הוסיף כי: "התנועה ההיסטורית, הפטריוטית והיפה שלנו שמטרתה היאלעשות את אמריקה טובה שוב, רק בתחילת דרכה".

הנשיא לשעבר לא חסך בביקורת כלפי המפלגה הדמוקרטית, שעמדה מאחורי הליך ההדחה: "ראינו דוגמה שמראה כיצד מפלגה פוליטית אחת באמריקה מקבלת אישור להשמצת שלטון החוק, הוצאת לשון הרע על אכיפת החוק, מעודדת אספסוף וניצול הצדק ככלי נקמה פוליטית, לבטל ולדכא את כל האנשים או נקודות המבט של מי שאיתו הם לא מסכימים. תמיד הייתי, ותמיד אהיה, נאמן לשלטון החוק הבלתי מעורער, לגיבורי אכיפת החוק, ולזכותם של האמריקאים להתווכח בשלווה ובכבוד על נושאי היום ללא זדון וללא שנאה".

מנהיג הרוב בסנאט, צ'אק שומר, אמר כי ההחלטה לזכות את טראמפ היא "לא אמריקנית" והיא מעליבה את הפטריוטים שהקריבו את חייהם למען ארה"ב במשך מאות שנים. לדבריו, "הנשיא לשעבר נתן השראה, כיוון והניע אספסוף כדי למנוע בצורה אלימה את העברת השלטון בשלום, לערער את רצון העם ולהשאיר את הנשיא ההוא בשלטון באופן בלתי חוקי".

מנהיג המפלגה הרפובליקנית בסנאט, מיטש מקונל, שהצביע "לא אשם", נשא נאום נוקב על התנהלות הנשיא לשעבר, לאחר הכרעת הדין. "אין עוררין על כך שהנשיא טראמפ אחראי באופן מעשי ומוסרי לאלימות באותו היום", אמר. "האנשים שהסתערו על הבניין הזה האמינו שהם פועלים על פי רצונו והוראותיו של הנשיא".

לפני כן הצביע הסנאט ברוב של 55 מול 45 על ההצעה לזמן עדים. ההצעה, שהוגשה על ידי הרוב הדמוקרטי, זכתה לתמיכתם של חמישה סנאטורים רפובליקנים, בה גם לינדזי גרהאם, בעל בריתו של הנשיא טראמפ. צוות ההגנה של טראמפ הודיע שיש לו 310 עדים לזמן וזהיר כי אם אכן ייקראו עדים למשפט, הם יזמנו מאות.

משפט ההדחה התקיים בשבועיים האחרונים לאחר שהדמוקרטים בבית הנבחרים הגישו לסנאט כתב אישום נגדו בהליך בזק, שבו האשימו אותו בלקיחת חלק פעיל בהתפרעויות בגבעת הקפיטול ב-6 בינואר, שהסתיימו בחמישה הרוגים.

כזכור, טראמפ סיים את כהונתו כנשיא ב-20 בינואר השנה, כך שהדחתו לא הייתה גורמת לו לעזוב את תפקידו. עם זאת, הדמוקרטים קיוו להרשיע אותו כנושא אחריות למצור ולמהומות האלימות בוושינגטון, במסגרתן נהרגו חמישה בני אדם, בהם שוטר אמריקני, וכן למנוע ממנו לכהן שוב בתפקיד ציבורי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים