שיתוף
תגובות
חדשות » משרד האוצר יוזם: פטור ממס בקניות באתרים בחו"ל
המלחמה במונופולים
שר האוצר אביגדור ליברמן הנחה את רשות המיסים להגדיל את תקרת סכום הפטור ממס על ייבוא של חבילות מאתרים בין-לאומיים מ-75 דולר ל-300 דולר
קניות ברשת | צילום: shutterstock

נוהגים  לרכוש מוצרים באתרים? בימים האחרונים הנחה שר האוצר אביגדור ליברמן, את רשות המיסים, להגדיל את תקרת סכום הפטור ממס  על ייבוא מוצרים מאתרים בינלאומיים, מסכום של 75 דולר ל-300 דולר!

משמעות ההנחיה היא, שלא יהיה צורך בתשלום מס על ייבוא מוצרים שעומד כיום על 17% כמו המע"מ. ליברמן מבקש להחיל את הפטור על מוצרים הנמצאים בשווקים ריכוזיים ונשלטים על ידי יבואנים בלעדיים. ליברמן התבטא מספר פעמים בעבר על המונופול של היבואנים הגורפים רווחים לא הוגנים על חשבון הצרכנים המשלמים מחיר יקר ללא הצדקה. 

ברשות המיסים בוחנים כעת את המהלך, ושוקלים לאילו ענפים להעניק את הפטור, כשהמטרה היא לא לפגוע בייצור כחול לבן. אתגר נוסף שאתו יצטרכו להתמודד ברשות המיסים, הוא כיצד לאכוף את ההנחיות, ואיך להבדיל בין מוצרים פטורים ממס למוצרים שאינם פטורים.

מאחר ומדובר על הנחיית שר ולא חקיקה פרלמנטרית, הפטור שמציע ליברמן אינו מצריך את אישור הכנסת אלא רק אישור של וועדת הכספים. מאחר וכרגע אנו מצויים בתקופת בחירות הפטור חייב גם אישור משפטי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים