שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » מ' הבריאות דורש להגביל את אירועי מירון
זעם חרדי
בפגישה אצל השר דרעי טען פרופ' אש שיש להגביל את העלייה למירון ל-15 אלף בני אדם בלבד • ליצמן לנתניהו: "לא תיתכן הגבלת משתתפים בהילולא בל”ג בעומר במירון"
ל"ג בעומר במירון | צילום: ChameleonsEye, שאטרסטוק

שר הפנים, אריה דרעי, קיים היום (רביעי) דיון לקראת ההילולה במירון בהשתתפות השר לשירותי דת יעקב אביטן, רב הכותל והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ, מנכ"ל המקומות הקדושים יוסי שוינגר, קצין אג"ם מחוז צפון מוטי בוסקילה, ראש תכנית מגן ישראל פרופ' נחמן אש ד״ר שרון אלרעי פרייס, האלוף במיל' רוני נומה, מנכ"לי ונציגי משרדי הדתות, תחבורה, בט"פ, הרשות לתחב"צ.

שר הפנים דרעי אמר בתחילת הישיבה: "יום הילולת הרשב"י הוא יום חשוב מאוד למאות אלפים מכל שכבות הציבור, מכל החוגים והעדות. אין גוזרים גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה. בחסדי השם הקורונה בארץ בירידה חדה וחשוב לעשות כל מאמץ, לצד מגבלות הקורונה, לאפשר את המקסימום של האנשים שיתאפשר להם להגיע לציון".

הפרוייקטור, פרופ' נחמן אש, הציג לנוכחים סקירה על מצב הקורונה ומדד התחלואה והביע את דעתו על הצורך בהגבלות לקראת הגעת ההמונים להילולא. ב'בחדרי חרדים' דווח כי במהלך הישיבה הודיעו נציגי משרד הבריאות כי הם דורשים להגביל את העלייה לקבר הרשב"י בימים הסמוכים ליום ההילולה, שיוצא השנה ביום שישי ויתפרס גם ליום חמישי ומוצאי השבת.

על פי מקורות שצוטטו בדיווח ונחשפו לתוכן הפגישה, משרד הבריאות הציג עמדה באמצעות הפרויקטור פרופ' נחמן אש, לפיה כל אירוע הדלקה יוגבל עד 1,000 משתתפים. המשמעות – רק כ-15,000 בני אדם יורשו לעלות להר במהלך יום ההילולה.

עוד דווח כי הגורמים החרדים הביעו התנגדות להגבלות. הם הציעו חלופה, ולפיה יורשו לעלות במהלך יום ההילולה 15,000 איש בשלוש פעימות. במידה והמתווה יתקבל, יעלו להר כ-45,000 בני אדם, לעומת כ-400,000 איש שעולים בכל שנה.

במהלך הישיבה הציגו את עמדותיהם, משרד הדתות, רב המקומות הקדושים ומנכ"לו ונציג המשטרה. הנוכחים דנו בכל הפרטים והעלו הצעות מגוונות. השר דרעי סיכם את הדיון והטיל על האלוף רוני נומה לבצע עבודת מטה ולהגיש לו תוך זמן קצר את סיכום הדיון.

יו"ר אגודת ישראל השר יעקב ליצמן שוחח היום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר לו כי "לא תיתכן הגבלת משתתפים בהילולא בל”ג בעומר במירון, שכן אין כל היגיון שיתקיימו אירועים המוניים אחרים באותו זמן וללא הגבלה, בעוד שמשתתפי ההילולא בהר מירון יוגבלו ללא צורך".

סגן השר מאיר פרוש מסר על הדיווח שיגבילו את העולים להר מירון: ״דין מירון כדין הר הבית ואם שבוע הבא ברמאדן התירו למאה אלף איש לעלות להר הבית, אין סיבה להגביל את כמות המשתתפים שעולים לחגוג את הילולת רבי שמעון בר יוחאי בל״ג בעומר״.

ח"כ ישראל אייכלר אמר כי "חלפה התמימות של הימים בהם השלטונות הילכו עלינו אימים בשם הקורונה. אם הנגיף מסוכן ליהודים בשטח פתוח בהר מירון, הוא מסוכן גם לרבבות מוסלמים בהר הבית בימי הרמאדן. הנגיף לא מבחין בין הר הבית להר מירון".

"לא נשלים עם אפליית מתפללים יהודים בל"ג בעומר. אני קורא לנתניהו ולשר הבריאות להתעשת לאחר הצלחת החיסונים, ולא להפוך לחוכא ואיטלולא. מי שהתיר את הר הבית לא יכול לאסור את הר מירון. אסור לשאת את שם הבריאות לשווא", דברי אייכלר.

מ'איגוד חצרות הקודש' נמסר: "במידת הצורך נקיים הפגנה ענקית באישור הגורמים הרלוונטיים – הפגנה כמוה לא נראתה מעולם, על אפליה כה בוטה וחמורה". יו"ר ועד קהילות הקודש הרב שמעון בלוי מוסר כי "ועד הקהילות נערך כבר כעת עם מיטב העו"ד על מנת שלא יתבצע המחטף שנעשה באופן שערורייתי ביום שושן פורים, ובמקרה הצורך אף לעתור לבג"ץ באם משטרת ישראל לא תאפשר את ההפגנה. ועד הקהילות פונה לחכ"י אגודת ישראל שיעשו ככל שביכולתם על מנת שעשרות אלפי יהודים יגיעו כבכל שנה להילולא דרשב"י".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים