שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » אזהרת מסע למדינות עם תחלואה גבוהה
החשש ממוטציות
מ' הבריאות ממליץ לכלל האוכלוסייה, לרבות מחוסנים ומחלימים, להימנע מנסיעות לא הכרחיות לחו"ל, בפרט לאוקראינה, אתיופיה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו וטורקיה
נתב"ג | צילום: Lerner Vadim, שאטרסטוק

נוכח שיעורי התחלואה הגבוהים בעולם ונוכחות וריאנטים מדאיגים (VOC – Variant of Concern). משרד הבריאות ממליץ לכלל האוכלוסייה, לרבות מחוסנים ומחלימים, להימנע מנסיעות לא הכרחיות לחו"ל.

כמו כן, משרד הבריאות ממליץ לכלל האוכלוסייה, לרבות מחוסנים ומחלימים, להימנע מנסיעות למדינות הבאות: אוקראינה, אתיופיה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו וטורקיה. כמו כן משרד הבריאות ממליץ לכלל הציבור, כולל המחוסנים והמחלימים, שלא לצאת מגבולות ישראל בעת הנוכחית.

ממשרד הבריאות נמסר כי "מומלץ לעקוב אחרי שינויי הרשימה העיתיים באתר משרד הבריאות. אזהרת המסע מייצגת הן את המצב הנוכחי והן את מגמת התחלואה. זאת, בהתבסס על מספר קריטריונים: הצהרת המדינות, היקף התחלואה של הנכנסים לישראל מיעדים אלה, אחוז המחוסנים והמחלימים מתוך המאומתים, עדות לקיומם של וריאנטים ועוד".

"אזהרות דומות פורסמו זה מכבר על ידי גופים שונים בעולם, ביניהם ה-CDC בארצות הברית, ממשלת בריטניה ועוד. יודגש שגם מחוסנים או מחלימים עלולים להדבק בגרסאות חדשות של הנגיף באזורי ההתפרצות, ובכך לסכן לא רק את עצמם ואת הקרובים אליהם, אלא את המדינה כולה", כך מסרו ממשרד הבריאות.

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש ביום שלישי השבוע עם שר הקבינט הבריטי מייקל גוב בלשכת רה"מ בירושלים. נתניהו וגוב דנו בהכרה הדדית ב"דרכון הירוק". כמו כן, דנו באפשרות להגברת שיתוף הפעולה במחקר, פיתוח וייצור חיסונים נגד הקורונה ונגד וירוסים עתידיים.

מלשכת רה"מ נמסר כי השר גוב ציין שלישראל ולבריטניה יש הצלחה גדולה במבצע החיסונים וכי הם מעוניינים ללמוד מהניסיון הישראלי כיצד לחזור לשגרה. בנוסף סוכם על קידום שדרוג הסכם הסחר החופשי בין שתי המדינות.

גם שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין נפגש עם השר גוב, האחראי על התיאום הממשלתי בטיפול בקורונה. בפגישה השתתפו גם בכירי משרד הבריאות. השרים דנו בשיתופי פעולה בין המדינות אל מול נגיף הקורונה, וכן באפשרות לפתיחת השמיים לתנועת נוסעים בין המדינות באמצעות מסדרון ירוק. עוד לפני כן התקיימה סדנה מקצועית בנושאי יעילות החיסונים, אסטרטגיית יציאה ובדיקות קורונה.

שר הבריאות אדלשטיין מסר כי "ההתמודדות העולמית עם הקורונה מחייבת שיתופי פעולה בילטרליים. ישראל ובריטניה מקיימות שיתוף פעולה מצוין בתחומי הבריאות. המשך השת"פ יסייע ליצירת בריאות וכלכלה טובות יותר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים