שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » העימות בין שרת החינוך ומשרד הבריאות עלה שלב
אנטיגן בבתי הספר
מטעם שרת החינוך יפעת שאשא ביטון נמסר כי היא נלחמה על בדיקות האנטיגן בבית הספר, והבעיה שההנחיה הגיעה פתאום ללא התראה מראש
כיתת לימודים | צילום: Lopolo, שאטרסטוק

משרד הבריאות הודיע אמש שנאמני קורונה בבתי הספר היסודיים יבצעו בדיקות אנטיגן מהירות לתלמידים החל ממחר (מהבוקר), זאת כחלק ממתווה הבדיקות החדש. אלא שהבוקר (ה') במשרד החינוך הורו למנהלי המחוזות שלא לפעול על פי ההנחיה בטענה שהנושא לא תואם איתם, ומכיוון שאינם ערוכים משפטית לנושא.

שרת החינוך שאשא ביטון תקפה את משרד הבריאות: "יוצר בהתנהלותו התקשורתית הפזיזה בלבול מוחלט וכאוס גם במערכת החינוך. לא נאפשר לו לגרור את המערכת לאנדרלמוסיה".

משרד הבריאות הגיב: "מושקעים כולנו בהתמודדות עם גל התחלואה ולא עסוקים בהכפשות. רק בעבודה מאומצת ובשיתוף פעולה כן ואמיתי נוכל להבטיח את יישום המהלך, כבר בתחילת השבוע".

בכירים במשרד הבריאות הגיבו גם הם בחריפות: "מי שיוצר כאוס במערכת החינוך היא השרה שאשא ביטון. מתחילת הדרך היא עושה הכול כדי להפריע ולחבל במאבק בקורונה. זה התחיל בחיסונים ועכשיו היא פוגעת בבדיקות. היא מפרה את כל הסיכומים איתה באופן שיטתי, ומי שנפגעים הם התלמידים והמורים".

כזכור, נכתב אמש: "נבקש להדגיש, כי ההחלטה לא תואמה עם משרד החינוך, ואף לא כללה נוהל משפטי מסודר ומוכן מראש הנדרש בביצועה", נכתב בהודעת המשרד למנהלי המחוזות. "בסוגיה זו היה הכרח מצד משרד הבריאות לשתף פעולה עם משרד החינוך עוד טרם פרסומה לציבור.

"אי לכך, אנו מבקשים להמתין להנחיות כתובות של המשרד ולקיום תדריכים בכל הרמות, שכן הדבר כרוך בהסדרה נוספת עם משרד הבריאות".

"ההסדרה כוללת כתיבת נוהל משותף לצורך קביעת הכללים וההנחיות לביצוע הבדיקות ע"י הנאמנים ובכלל זה, סוגית הסכמות הורים, תדרוך מנהלים ונאמנים ועוד", נכתב עוד אל מנהלי המחוזות. "עד אז, אין לבצע בדיקות ע"י נאמנים עד לקבלת הנחייה מפורשת מחדר מצב משרד החינוך. נא לעדכן את המנהלים והנאמנים בהתאם".

מטעם שרת החינוך יפעת שאשא ביטון נמסר כי היא נלחמה על בדיקות האנטיגן בבית הספר, והבעיה שההנחיה הגיעה פתאום ללא התראה מראש. לטענתה ככל שידוע לה זה היה אמור להתחיל בשבוע הבא.

כזכור, אתמול הוציא מטה המאבק בקורונה במשרד הבריאות את ההנחיה שעוררה סערה הבוקר. "החל ממחר, מורשים 3,200 נאמני הקורונה בבתי הספר היסודיים לבצע בדיקות אנטיגן לתלמידים ולצוותי הוראה, במידה ואלו נחשפו לאדם מאומת", נכתב מטעם מטה המאבק בקורונה. "הנאמנים הוכשרו לביצוע הבדיקות".

במשרד הבריאות הוסיפו: "צעד זה ינגיש את בדיקות האנטיגן לתלמידים ולצוותי ההוראה, ויחסוך מהם את הצורך להיבדק בתחנות מפוקחות או באמצעות ערכות ביתיות. בנוסף, משרד הבריאות אישר למספר ארגונים חיוניים במשק לבצע בדיקות אנטיגן לעובדיהם. בכך יונגשו הבדיקות לתעשייה החיונית ויופחתו עומסים מתחנות האנטיגן".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים