שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » משרד הבריאות ידרוש להאריך את הסגר
הממשלה תתכנס
משרד הבריאות מעוניין בהארכתו בשבועיים, אך עשוי להתפשר על 10 ימים. אדלשטיין על הארכת הסגר: "לא בטוח שכמה ימים יספיקו". הפרויקטור אש: "מקווה מאוד ששבוע יספיק"
אכיפת הסגר | צילום: דוברות המשטרה

שר הבריאות יולי אדלשטיין יציע לנתניהו להאריך את הסגר ביותר משבוע – כך דווח ב'חדשות 12'. השניים צפויים לדון הערב (שני) על האפשרויות להורדת התחלואה לקראת הדיון בממשלה, וייתכן שההצעה שתעלה להצבעה היא להאריך את הסגר ב-10 ימים עד סוף ינואר. ההצעה של אדלשטיין נובעת מן הקושי לכאורה להוריד את המספרים, למרות שניכרת מגמה של ירידה בחולים קשה ולמרות שמעל שני מיליון בני אדם התחסנו, חלק משמעותי מהם גם בפעם השנייה.

ב'ווינט' דווח כי משרד הבריאות צפוי לבקש משרי הממשלה להאריך את סגר הקורונה המלא בשבועיים, אך עשוי להתפשר גם על עשרה ימים. המטרה בכל מקרה היא שהסגר לא יסתיים ב-28 בינואר, בלילה שבין חמישי לשישי, כדי למנוע את ההתקהלויות של סוף השבוע. במשרד הבריאות חוששים מנתוני התחלואה, שעדיין גבוהים למרות הסגר ומבצע החיסונים.

מחר תתכנס הממשלה בשעה 15:00 ותדון בהארכת הסגר, במתווה הדרכון הירוק ובסוגיית נתב"ג. יש שרים שמתנגדים להארכת הסגר המלא אפילו לשבוע נוסף, כמו השר אופיר אקוניס שדורש להאריך אותו רק ב-72 שעות לנוכח הירידה במקדם ההדבקה. הוא מציע להתחיל בפתיחת מוסדות החינוך. גם שרי כחול לבן בהנהגת שר הביטחון בני גנץ אומרים שלא יסכימו להארכת הסגר אם לא תתבצע אכיפה אמיתית במגזר החרדי, שם נצפו לאחרונה הפרות חמורות.

עוד בטרם הדיון בממשלה, ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס הערב הערכת מצב עם נציגי משרד הבריאות לקראת ישיבת הממשלה מחר. שני הנושאים המרכזיים שיידונו הם הארכת הסגר – בשבוע או בפרק זמן ארוך יותר, וכן צעדים להתמודדות עם המוטציות של הנגיף. שר הבריאות יולי אדלשטיין יציע לממשלה להאריך את הסגר ביותר משבוע, ככל הנראה שבועיים בעקבות התחלואה והעומס על בתי החולים.

אדלשטיין התייחס למצב התחלואה בקורונה וסיפר בריאיון לגל"צ כי בכוונתו לדרוש מחר בישיבת הממשלה את הארכת הסגר השלישי: "כל עוד שהאחוזים נמצאים איפה שהם נמצאים, מספר הבדיקות לפעמים יורד לפעמים עולה ולכן להסתכל על כמה חולים מדי יום לא נכון, כשאתה רואה בקביעות 8-9 אחוז מהנבדקים נמצאים מאומתים אז אנחנו במצב ממש קשה, ונתון נוסף שלא יכול לשקר בשום צורה זה החולים הקשים שגם שם אין שום ירידה ויש עומס רב על הצוותים הרפואיים".

הפרופ' נחמן אש, ממונה הקורונה, אמר בראיון לגל"צ: "בינתיים נאריך את הסגר בשבוע אחד, ונעקוב אחרי הנתונים כדי לראות אם נצטרך יותר. מקווה מאוד ששבוע יספיק".ע ל התחלואה בחברה החרדית אמר הפרויקטור אש: "מתקשה להבין איך המנהיגות לא עושה אחד ועוד אחד, ופשוט קוראת לאנשים להקפיד על ההנחיות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים