שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » משרד הבריאות ישתף מידע אודות מתחסנים
נחשף בוועדה
אזרח שייצא לאירופה או לארה"ב יוכל לשתף את המידע באמצעות ברקוד וישראל תקבל דיווח אוטומטי על חיסונים שניתנו בחו"ל
חיסון נגד קורונה של פייזר | צילום: lakshmiprasada S, שאטרסטוק

נחשף בוועדת החוקה: משרד הבריאות מקדם הסכם בילטראלי עם מדינות האיחוד האירופי על שיתוף מאגר החיסונים שניתנו; אזרח שייצא לאירופה או לארה"ב יוכל לשתף את המידע באמצעות ברקוד וישראל תקבל דיווח אוטומטי על חיסונים שניתנו בחו"ל.

יו"ר הוועדה: "דורש לדעת מה מקור ההסמכה להעברת מידע על חיסונים שהם חלק מהתיק הרפואי של כל אחד מאתנו". הדברים נאמרו במהלך דיון הוועדה על הארכת תקנות הגבלת היציאה לארבע המדינות האסורות כיום, אותן אישרה הוועדה היום (ג') בקולותיהם של היו"ר וח"כ בני בגין.

אילנה גנס, ראש מטרה שירותי בריאות הציבור: "מקווים בשבועות הקרובים לחתום על שיתוף מידע של מאגר נתונים שנקבל דיווח אוטומטי על חיסונים שניתנו בחו"ל וכך יתייתר הצורך בבדיקה סרולוגית כדי לאשר שהמידע הרפואי עליו הצהיר הנכנס לישראל אמיתי".

"עומד להחתם הסכם המאפשר לשתף מידע על מי מאזרחי ישראל מחוסן כך שאזרח ישראלי שיצא לאירופה או לחלק ממדינות ארה"ב (ניו-יורק, פנסילבניה ועוד)- המידע יהיה זמין בעת יציאת ישראלים לאותן מדינות וניתן יהיה לאמת זאת באמצעות QR קוד, במקום להציג בדיקה סרולוגית כדרישת חלק מהמדינות לאימות החיסון".

יו"ר הוועדה ביקש לדעת "מה מקור ההסמכה על העברת מידע על חיסונים שהם חלק מהתיק הרפואי של כל אחד מאתנו, האם התקבלה החלטת ממשלה?, האם היה פיקוח פרלמנטרי כלשהו בנושא? אבקש לקבל פרטים על המתודולוגיה והאם נדרשת הסכמה או שמדובר על שיתוף מידע כללי".

ח"כ בני בגין (תקווה חדשה) הצטרף לדברים: "האמירה החשובה בזמנו הייתה שהמידע המועבר מחברת החיסונים מוטמן ואין בו פרטים אישיים כך שיש פה שינוי".

עו"ד טליה אגמון, המשנה ליועמ"ש משרד הבריאות השיבה: לא מדובר על העברת מאגרי מידע, אלא נוסע שירצה להציג מידע שהוא מחוסן יוכל לעשות זאת. כפי שאזרחים זרים מגיעים לפה ורוצים להוכיח שחוסנו, אותה מדינה תוכל לאמת את המידע מול משרד הבריאות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים