שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » הרופאים יתקשו להבדיל בין קורונה לשפעת
חשש במשרד הבריאות
בתדרוך שקיימו בימים האחרונים בכירי משרד הבריאות למנהלי בתי חולים, עלה החשש כי בחורף הקרוב ייאלצו ישראלים רבים שלא להתחסן מפני שפעת החורף, בניגוד לרצונם
שפעת | צילום: goffkein, שאטרסטוק

בתדרוך שנערך כחלק מהיערכות מערכת הבריאות לקראת החורף, עודכנו מנהלי בתי החולים, כי עד כה נרכשו 2.2 מיליון חיסוני שפעת בלבד, בעוד היעד המרבי הוא 4 מיליון.

על פי הגורם ממשרד הבריאות שתדרך בפגישה, ההמלצה הרשמית של המשרד הוא עריכת חיסונים לפני שפעת חורף עבור כל אזרח מעל גיל 6 חודשים, אלא שבד בבד מוגדרים אוכלוסיית גילאי 45-65 ועד גיל 5 כקבוצות מועדפות לחיסון.

לדברי פרופ' חגי לוין יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור, "סדר העדיפויות צריך להיקבע על פי שיקול בריאותי של מי נמצא בסיכון הכי גבוה לתחלואה ומי שהחיסון יועיל לו במידה הרבה ביותר. גם שיקולים מעשיים, כמו האם בפועל קל ליצור את התעדוף, הם משמעותיים בעניין הזה", כך לוין.

לדברי הפרופ' לוין, "תעדוף לפי גיל, למשל, קל לייצר באופן פרקטי. מנגד, תעדוף לפי מחלות רקע הוא הרבה יותר מסובך כי צריך לדעת מי הם האנשים שחולים באותן מחלות". פרופ' לוין הוסיף כי מה שהכי חשוב זה להגדיל את כמות המנות: "ככל שמקדימים את מתן החיסונים כך התועלת מבחינת בריאות הציבור גבוהה יותר". 

יצוין, כי במערכת הבריאות סבורים, כי בהנחה שנגיף הקורונה יהיה עמנו גם בחורף הקרוב, ועל פי תסמיני הקורונה המוכרים בימים אלו הדומים מאוד לאלו של שפעת, הרי שאחד האתגרים המשמעותיים עמם יאלצו להתמודד בבתי החולים יהיה יכולת ההבחנה מי חלה בשפעת ומי נדבק בנגיף.

לדברי מומחים, אי יכולת הבחנה מרבית עלולה להביא לאשפוז חולה קורונה במחלקה רגילה כאשר סכנת ההידבקות תרחף על אנשי הצוות הרפואי ויתר המאושפזים.

לדברי ד"ר טל ברוש, מזכיר צוות הטיפול במגפות (צט"מ) של משרד הבריאות, "אנחנו לא יודעים מה יהיה בעוד ארבעה חודשים, אך בחורף יהיה חשוב לנו לעשות בדיקות באמצעות 'ערכות מהירות לגילוי קורונה' המעניקות תוצאה בתוך כשעה בלבד, שכן יהיו המון אנשים שיגיעו לבתי החולים עם תחלואה נשימתית".

ד"ר ברוש הוסיף וציין, כי "יש משמעות מאוד גדולה האם מדובר בשפעת או קורונה, כי זו התנהלות אחרת מבחינת בית החולים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים