שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » משרד הבריאות ממליץ לבני 12-15 להתחסן
רשמית
היעד: מנה ראשונה עד 9 ביולי, ומנה שנייה עד סוף אותו חודש. מחלימים לא יחוסנו. דיווח: משרד הבריאות יחדש את חובת עטיית המסכות בנתב"ג. פרופ' לוי: "נדביר את המחל
תגיות:
חיסון | צילום: Billion Photos, שאטרסטוק

משרד הבריאות הודיע היום (שני) כי החליט להמליץ באופן גורף לחסן בני נוער בגילאי 15-12 נגד קורונה. זאת, בתום דיון של מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי עם קופות החולים. עם זאת, ההמלצה לא תחול על ילדים שהחלימו מהנגיף.

ממשרד הבריאות נמסר כי "בהמשך לעליה בתחלואת קורונה בקרב ילדים בימים האחרונים, ולנוכח  ההתפרצויות האחרונות בבתי הספר במודיעין, בבנימינה ובמקומות נוספים, כתוצאה מוריאנטים שונים, התקיים אמש דיון מיוחד במשרד הבריאות על ידי צוות המומחים והצט״מ בנושא הרחבת החיסון לבני נוער בגילאי 12-15".

"בדיון הוצג מהלך החיסון בבני נוער בישראל עד כה, וכן הוצג  כי בארה"ב חוסנו עד כה 2.5 מיליון נערים ונערות ללא תופעות לוואי מיוחדות. וזאת בהמשך לעבודה שנעשתה במדינת ישראל שהראתה על תופעות לוואי נדירות ובלתי חמורות. לפיכך בנקודת הזמן הנוכחית , נצבר ניסיון משמעותי ביחס לחיסון בני נוער בגילאי 12-15, על מנת להמשיך ולהרחיב את החיסון לבני הנוער".

"בהנחיית שר הבריאות , קיים מנכ"ל המשרד פרופ' חזי לוי, דיון מיוחד בהשתתפות פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש, מומחים מקרב הצט"מ ורפואת ילדים, נציגי קופות חולים והנהלת המשרד, במהלכו הוחלט לאמץ את החלטת המומחים להמליץ על הרחבת החיסון לבני הנוער בגילאים 12-15".

במשרד הבריאות מסרו לציבור: "יודגש כי לנוכח העליייה הצפויה בנסיעות לחו״ל ולנוכח הסרת המסכות וביטול התו הירוק ועל מנת לנקוט בכל הצעדים לשם שמירת שגרת החיים שהצלחנו להשיג בישראל, מומלץ מאד להתחסן ולהיות מוגנים גם מפני הוארינטים הידועים לנו".

לדברי גורם שנכח בפגישה עם מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי ונציגי קופת החולים, "רוב החיסונים שבמלאי בתוקף עד סוף יולי, ולכן נדרש מבצע חיסונים מהיר ונרחב". הגורם הוסיף כי היעד הוא שהילדים יקבלו את המנה הראשונה עד 9 ביולי – והמנה השנייה תינתן בסוף אותו חודש.

מוקדם יותר היום, משרד החינוך פרסם את נתוני התחלואה המעודכנים במערכת החינוך, ומהם עולה כי ביממה האחרונה נוספו 74 תלמידים ו-4 אנשי חינוך למניין המאומתים לקורונה בכלל מערכת החינוך. עוד ציינו במשרד החינוך שביממה האחרונה נוספו 702 תלמידים ו-16 אנשי חינוך למניין המבודדים בכלל מערכת החינוך.

ב'חדשות 13' דווח כי משרד הבריאות צפוי לחדש את חובת עטיית המסכות בנתב"ג. זאת, ברקע העלייה במספר הנוסעים בשדה התעופה והתורים הרבים לעריכת בדיקות הקורונה, שבהם גדל הסיכוי להדבקה. מוקדם יותר היום אמר שר הבריאות ניצן הורוביץ כי "בתוך מספר ימים ננהיג אכיפה מחמירה וקנסות גבוהים בשדה התעופה על מי שיטוס למדינות אסורות".

על נושא הבדיקות לנוחתים הוסיף הורביץ': "אנחנו מרחיבים את מערך הבדיקות בנתב"ג בצורה משמעותית. התורים הארוכים כבר התקצרו, אבל לא די בכך". כרגע, המדינות האסורות על פי משרד הבריאות הן ארגנטינה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו ורוסיה.

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי התייחס בראיון ב'חדשות 12' לעלייה בתחלואה בקרב בני נוער: "המחלה שפורצת כעת היא מחלה קלה ברובה, ללא תסמינים. כל החולים האלה, גם א-סימפוטמטים הם מקור להדבקה. בגלל שביטלנו את התו הירוק והאנשים מצטופפים אז אנשים מדביקים. עד כה חיסנו 21 אלף נערים בני 12-16 והמהלך של הימים האחרונים הביא אותנו לקיים דיונים בהוראת השר. אני מאוד ממליץ לאנשים להתחסן".

בנוגע להדבקה במודיעין ובבנימינה אמר פרופ' לוי: "ילדים נדבקים גם בלי שהיו בחול למרות שהשרשרת התחילה שם. הם לא יודעים שהם חולים והם מדביקים".

לאחר העומסים הרבים שהיו בסוף השבוע בנתב"ג, שבעקבותיהם שוחחרו שבים ארצה ללא בדיקות – אמר לוי: "האירוע של יום שישי הוא מיוחד במינו. הצטברות של טיסות רבות ולכן שחררנו חלק מהמחוסנים. היינו במצב של החלפה בין שתי חברות בדיקה, אין כרגע תור מעל הסביר". לגבי הצפי לקראת הקיץ הוסיף: "אנחנו יודעים מה המספר הצפוי, אנחנו בהחלט נערכים לכך בתורה נרחבת כולל הרחבת מתחם הבדיקות".

פרופ' לוי טען כי הישיבות עם הממשלה החדשה מקצועיות וענייניות, והוסיף: "נדביר את המחלה גם אם היא מנסה לזקוף את ראשה". לגבי ההחלטה להסיר את חובת המסכות אמר שהוא אינו סבור כי מדובר בטעות: "זה היה סיכון מחושב, חזרנו לשגרה. אנחנו ממליצים בכל המוסדות הרפואיים להיות עם מסכות. אנחנו לא מתכוונים כרגע לחזור להגבלות, אנחנו ממליצים במקומות שיש התפרצות לחזור למסכות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים