שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » מ' הבריאות ממליץ: להאריך את הסגר בשבוע
בדיון אצל רה"מ
מערכת הבריאות ממליצה: יציאה מיידית אך מתונה מהסגר, או הארכתו והאצת הפתיחה. לפי התרחיש הראשון, רק לאחר הסרת ההגבלות ייפתחו חנויות הרחוב ומערכת החינוך יחד
ראש הממשלה ובכירי משרד הבריאות | צילום: דוברות

משרד הבריאות המליץ הערב (שני) בהתייעצות שהתקיימה אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו להאריך את סגר הקורונה, שאמור להסתיים ביום ראשון הקרוב בחצות (31.1), לפחות בשבוע ימים, באותה מתכונת הקיימת כיום, כשמערכת החינוך סגורה לחלוטין. שר הבריאות יולי אדלשטיין ובכירי משרדו אמרו בדיון כי "זה יהיה טירוף לצאת מהסגר בנתונים כאלה, במיוחד בכל מה שנוגע לחולים קשים".

בפני ראש הממשלה הוצגו שתי אפשרויות. הראשונה תתקיים אם מגמת התחלואה הקשה תרד, גם אם לא תהיה ירידה מסיבית בכמות המאומתים היומית. השלב הראשון יהיה לחזור לפתיחת המשק במתווה שלפני הידוק הסגר, הכולל את פתיחת גני הילדים וכיתות א'-ד', וי"א-י"ב. העסקים, לפי שעה, לא יחזרו בשלב הראשון, אלא רק החינוך. שבועיים לאחר מכן, ייפתחו גם חניות הרחוב.

האופציה השנייה תצא לפועל אם מגמת העלייה בחולים הקשים לא תשתנה. במצב זה, ההמלצה תהיה להאריך את הסגר בשבוע נוסף, ולאחריו לפתוח את חנויות הרחוב ומערכת החינוך ביחד. מרכזי הקניות הגדולים והקניונים יישארו סגורים, אולם אירועי התרבות והספורט יוכלו לפעול באופן מצומצם.

על פי הערכה האופטימיות של משרד הבריאות ופרופ' נחמן אש, בסוף הסגר יעמוד מספר החולים הקשים על כ-1,100. עם זאת, הוא מסויג ומבקש לחכות לנתונים של מחר. ד"ר שרון אלרעי-פרייס ציינה בדיון כי הנתונים לא יורדים כפי שציפו וכרגע אין אפשרות לפתוח את המשק. פרופ' אש הבהיר במהלך הדיון לרה"מ נתניהו שבכל מקרה אי אפשר ללכת לפתיחה של החינוך והמסחר כפי שתכננו תחילה ביום שני הבא.

הם ציינו כי כעת מאושפזים בתי החולים 1,174 חולים קשה, בהם 325 מונשמים: "מחלקות הטיפול נמרץ בתפוסה שלא הייתה כמותה במדינת ישראל. להתחיל במצב כזה לצבור עוד תחלואה קשה זה טירוף". לפי משתתפים בדיון נתניהו אמר שהוא מבין את המצב, אך שאל אם "גם כחול לבן מבינים את זה".

בכיר במשרד הבריאות הסביר את ההמלצה להאריך את הסגר: "העלייה בתחלואה הייתה מהירה, והירידה לצערנו איטית בגלל המוטציות. הזוי לצאת מהסגר בתנאים האלה", אמרו עוד במשרדי הבריאות. מכחול לבן נמסר בתגובה לדיון: "מספיק עם התחמונים של הליכוד: בלי הסדרת אכיפה – אין ישיבת ממשלה. דין בני ברק כדין הרצליה וראשון לציון".

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס דיון עם שר הבריאות יולי אדלשטיין, סגן שר הבריאות יואב קיש, ראש המל"ל מאיר בן שבת, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי, פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש ובכירים נוספים".

"הדיון עסק בניתוח מגמות התחלואה, קצב ההתחסנות, השפעת המוטציות על מצב התחלואה, תאריכים ליציאה מהסגר וסוגיות נוספות. בכירי משרד הבריאות הביעו חשש שגם בתום המועד הנוכחי של הסגר נישאר עם רמה גבוהה של תחלואה ועומס כבד מאוד של חולים קשים בבתי החולים. סוכם כי מחר ימשיכו בהתייעצויות", כך נמסר מלשכת נתניהו.

בד בבד, גורמי הבריאות המקצועיים חוששים היום מביטול הסגר, שכן הם חוששים שלא יהיה היכן לאשפז חולים נוספים. למעשה, כבר היום במחלקות קורונה רבות נמצאים במצב שהרופאים בוחרים את מי להנשים ואת מי לאשפז בטיפול נמרץ, בשל מחסור ועומסים. בתוך כך, במשרד הבריאות מוטרדים מפתיחת השמיים בשל הפרות בידוד רבות, ושוקלים להציע פתרון אלקטרוני שיוודא שמירה על הבידוד.

בתוך כך , במכתב ששלח הערב מנכ"ל בית החולים הדסה, פרופסור זאב רוטשטיין, למנכ"ל משרד הבריאות הוא הודיע כי לא יקבלו יותר חולי קורונה בשני בתי החולים. פרופסור רוטשטיין אף הבהיר שלראשונה, גם חולים שכבר מאושפזים במחלקות עומדים בפני סכנת העברה לבתי חולים אחרים, אם הציוד והתרופות בבית החולים ייגמרו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים